کد خبر : 31774

استراماچونی رکورد ۱۵ ساله دنیزلی را شکست


استراماچونی رکورد ۱۵ ساله دنیزلی را شکست

دنیزلی پس از ۸ سال دوری از لیگ ایران امسال باز هم تجربه‌ای تازه با تراکتور را شروع کرد، اما نمی‌دانست استراماچونی نه قلعه‌نویی است نه مظلومی و مرفاوی.

به گزارش خبرورزشی، مصطفی دنیزلی روزی که برای هدایت تراکتور به ایران برگشت چهارمین فصل از دوران مربیگری اش در کشورمان را استارت می‌زد. دنیزلی در یک دوره سرمربی پاس تهران و در دو مقطع سرمربی پرسپولیس بود. به بهانه شکستی که این مربی روبه‌روی استقلال خورد به صورت خلاصه به بررسی تقابل‌های او با استقلال پرداختیم تا مشخص شود این دومین بار بود که مصطفی پاشا روبه‌روی آبی‌های پایتخت دستانش را به علامت تسلیم بالا برده بود. پیش از این دنیزلی با تیم‌هایش ۶ مرتبه مقابل استقلال به میدان رفته بود که حاصلش ۳ برد، یک تساوی و یک شکست در کارنامه این مرد ترکیه‌ای بود.

مسابقه نخست، اولین باخت؛ لیگ چهارم، هفته بیستم (پاس یک- استقلال ۲)

مدیر پاس در لیگ چهارم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پس از برکنار کردن مجید جلالی، دنیزلی را برای اولین بار به ایران آورد و این مربی در دور برگشت یک بار پاس را روبه‌روی استقلال هدایت کرد. بازی‌ای که ۱۵ سال پیش در نهایت با برد شاگردان امیرقلعه‌نویی ۲ بر یک به پایان رسید. غلامرضا عنایتی و فرزاد مجیدی در آن مصاف گل‌های استقلال را زدند.

دومین مصاف، اولین برد؛ لیگ پنجم، هفته دوم (پاس یک- استقلال صفر)

دنیزلی فصل پنجم هم در پاس ماند و در هفته دوم به تور استقلالی خورد که به آن باخته بود. دنیزلی در فصلی که استقلال قهرمانش شد، از قهرمان در دو دیدار رفت و برگشت امتیاز گرفت. در بازی رفت پاسِ دنیزلی با تک‌گل جواد شیرزاد تیم قلعه‌نویی را با شکسست بدرقه کرد.

مصاف سوم، بدون گل؛ لیگ پنجم، هفته هفدهم (استقلال صفر- پاس صفر)

قلعه‌نویی که عزمش را برای قهرمانی در لیگ پنجم جزم کرده بود در دور برگشت هر چه تلاش کرد نتوانست دروازه پاس را توسط شاگردانش باز کند تا تلاش دو تیم صفر- صفر بدون گل با تقسیم امتیازات به پایان برسد.

دومین برد در چهارمین رویارویی؛ لیگ ششم، هفته هشتم (پرسپولیس ۲- استقلال یک)

دنیزلی پس از جدایی از پاس هدایت پرسپولیس را در دست گرفت تا در هفته هشتم دور رفت به استقلال برسد. مصافی که باز هم دنیزلی فاتحش بود. ابتدا امیرحسین صادقی استقلال را پیش انداخت ولی در ادامه گل معروف مهرزاد معدنچی به مهدی رحمتی نتیجه را به تساوی کشاند و در نهایت مهرداد اولادی گل دوم را با ضربه‌ای چیپ به ثمر رساند و استقلال باز هم طعم شکست به دنیزلی را چشید!

پنجمین دیدار، دومین تساوی؛ لیگ ششم، هفته بیست و سوم (استقلال یک- پرسپولیس یک)

در همان فصل و در دیدار برگشت در حالی که طرفداران پرسپولیس مطمئن بودند تیم‌شان استقلال را شکست می‌دهد نتیجه یک- یک شد. علیرضا نیکبخت‌واحدی که به پرسپولیس رفته بود دروازه استقلال را گشود، اما در ادامه با درخشش طالب‌لو که یک پنالتی را هم مهار کرد استقلال اینقدر خط دفاع دنیزلی را تحت فشار گذاشت که شیث رضایی با گل به خودی نتیجه را برابر کرد.

شهرآورد ایمون زاید در مصاف ششم؛ لیگ یازدهم، هفته بیست و چهارم (استقلال ۲ – پرسپولیس ۳)

پرویز مظلومی قطعاً تا روزی که زنده است شکست تلخ تاریخی اش به دنیزلی در شهرآورد برگشت فصل یازدهم را از یاد نخواهد برد. او که ۴ برد پیاپی در شهرآورد‌های قبلی را برای تیمش به ارمغان آورده بود باز هم ۲ گل از پرسپولیس دنیزلی جلو بود. مصطفی پاشا از اواسط فصل یازدهم هدایت سرخپوشان را در دست گرفته بود. میلاد میداودی در نیمه اول و فریدون زندی در نیمه دوم (دقیقه ۵۰) به مظلومی این باور را دادند که استقلال باز هم (۲ بر صفر) برنده است ولی ایمون زاید تعویض طلایی دنیزلی ۶ دقیقه پس از گل دوم استقلال بود که با هت‌تریکش ظرف ۱۰ دقیقه نتیجه را ۳ بر ۲ کرد و سومین برد پاشا روبه‌روی استقلال رقم خورد.

تلخ‌ترین شکست دنیزلی؛ لیگ نوزدهم، هفته نهم (تراکتور ۲ – استقلال ۴)

دنیزلی پس از ۸ سال دوری از لیگ ایران امسال باز هم تجربه‌ای تازه با تراکتور را شروع کرد، اما نمی‌دانست استراماچونی نه قلعه‌نویی است نه مظلومی و مرفاوی. او در تبریز کاملاً شکست را پذیرفت. شاید اگر تراکتور هم بخت پرسپولیس را داشت و در هفته‌های ابتدایی این فصل به تور تیم ناهماهنگ استقلال می‌خورد نتیجه به سودش تمام می‌شد ولی استراماچونی ترکیبی منظم و بابرنامه را روانه میدان کرد تا علاوه بر دریافت گل اول از محمدرضا آزادی با هت‌تریک دیاباته نتیجه را به ۳ بر یک تغییر بدهد و حتی پس از گلزنی ساسان انصاری برای مصطفی پاشا باز هم توسط علی کریمی گل بزند. شاید دومین شکست دنیزلی (۴ بر ۲) تلخ‌ترین آن هم بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها