کد خبر : 31571

ماجرای تکرار حرکت «عقاب» توسط امیر عابدزاده

ماجرای تکرار حرکت «عقاب» توسط امیر عابدزاده

امیر عابدزاده پس از درخشش مقابل پورتو گفت: روز‌هایی که نیمکت‌نشین بودم فقط تمرین می‌کردم و هدفم این بود که بتوانم به جایگاه ثابت برسم.

به گزارش خبرورزشی، در هفته نهم لیگ پرتغال ایرانی‌ها گل کاشتند. غیر از گلی که طارمی برای ریوآوه زد، امیر عابدزاده هم موفق شد برابر پورتو عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد.

او در این مسابقه یک تنه مقابل مهاجمان حریف ایستاد. عملکرد خط دفاعی ماریتیمو در این مسابقه طوری نبود که مهاجم‌ها یا حملات آن‌ها را مهار کنند، به همین دلیل امیر عابدزاده کار سختی داشت و بار‌ها مقابل مهاجمان حریف قرار گرفت. او چندین و چند بار ضربات را گرفت و روی ارسال‌ها هم فوق العاده عمل کرد، اما در این بین یک اتفاق جالب هم افتاد. روی یکی از حملات پورتو مهاجم این تیم ضربه‌ای زد که امیر روی خط آن را گرفت، اما یک دستی! این حرکت او شبیه به همان حرکتی بود که پدرش در بازی با استرالیا انجام داد. به نوعی او یاد و خاطره پدرش را زنده کرد.

از عابدزاده ابتدا درباره درخشش در این دیدار سؤال می‌کنیم و جواب می‌دهد: «روز‌هایی که نیمکت‌نشین بودم فقط تمرین می‌کردم و هدفم این بود که بتوانم به جایگاه ثابت برسم. خداراشکر الان شانس بازی دارم و می‌خواهم نهایت استفاده را از این فرصت ببرم.» او درباره درخشش مقابل پورتو می‌گوید: «آن‌ها تیم قدرتمندی هستند و خدا را شکر می‌کنم توانستم در این بازی خوب ظاهر شوم. منتها دوست داشتم برنده بازی باشیم که این اتفاق رخ نداد ولی با این حال تک‌امتیاز خوبی گرفتیم.» امیر درباره گرفتن توپ با یک‌دست و زنده کردن یاد پدرش هم می‌گوید: «راستش این‌طوری نبوده که روی این حرکت تمرین کرده باشم. در شرایط بازی پیش آمد. چنین حرکاتی به تیم اعتمادبه‌نفس می‌دهد و شاید یکجور‌هایی روی حریف هم اثر بگذارد.» عابدزاده در این هفته‌ها در ترکیب ثابت تیم ماریتیمو بازی می‌کند و جزو بهترین بازیکنان آن‌ها بوده است. او سال گذشته هم در ترکیب ثابت تیمش بود ولی بعد از جام ملت‌ها جایگاهش را از دست داد و حالا با تلاش و تمرین زیاد رفته‌رفته توانست دوباره شماره یک را پس بگیرد و در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان ماریتیمو است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها