کد خبر : 31568

وقتی کالدرون ستاره پرسپولیس را سوزاند

وقتی کالدرون ستاره پرسپولیس را سوزاند

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس همچنان با تصمیمات تاکتیکی خاص خود در حال آزمون و خطا در این تیم است.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که پرسپولیس در حال حاضر یکی از برترین خطوط دفاعی را از نظر کیفی در اختیار دارد، سود بردن از این بازیکنان با سردرگمی کالدرون به یکی از چالش‌های این تیم تبدیل شده است.

سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، مهدی شیری، محمد نادری، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، محمدحسین کنعانی زادگان از جمله بازیکنانی هستند که کالدرون در این فصل به عنوان مدافعان تیمش در اختیار دارد. با این حال تغییرات پیاپی و استفاده از برخی از این بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی باعث شده تا هواداران این تیم نیز با سرگیجه بزرگی در این رابطه مواجه شوند.

در کنار نیمکت نشینی سوال برانگیز سیدجلال حسینی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خط دفاعی این تیم در فصول گذشته، می‌توان از به کار گیری محمد نادری در خط میانی و همچنین این آخری یعنی حضور شجاع خلیل زاده در سمت راست دفاعی گفت. شجاع خلیل زاده به گواه کارشناسان طی دو فصل اخیر با روندی مناسب توانسته خود را به عنوان مدعی جدی حضور در تیم ملی نیز مطرح کند اما در آخرین دیدار این تیم کالدرون تصمیم گرفت این بازیکن را در یکی از غیرتخصصی‌ترین پست‌های ممکن با توجه به خصوصیاتش به کار بگیرد.

شجاع در دیدار مقابل ماشین سازی با تصمیم کالدرون در سمت راست دفاعی به میدان رفت و این مساله باعث شد تا او برخلاف همیشه قادر نباشد نمایش قابل قبولی، علیرغم تمام تلاشی که داشت، ارائه دهد. حضور در سمت راست دفاعی نیازمند این است که بازیکن با توان تکنیکی یا سرعتی در کنار ارسال‌های مناسب بتواند شرایط را به سود تیم خود شکل دهد اما شجاع خلیل زاده به عنوان یک مدافع میانی قابل اتکا، در این پست فاصله زیادی از شرایط کیفی خود داشت.

مدافع میانی پرسپولیس که در آخرین دیدار این تیم با حضور کوتاه مدت خود توانسته بود یکی از گل‌های تیمش برابر شاهین را نیز به ثمر برساند، با تصمیم کالدرون نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت برای تیمش مثمر ثمر باشد. البته کالدرون باید در این رابطه پاسخ دهد که در شرایطی که روی نیمکت خود دو بازیکن با پست تخصصی دفاع راست (مهدی شیری و حسین ماهینی) و یک بازیکن آماده دیگر (سیامک نعمتی) را در اختیار دارد، چرا تصمیم به استفاده از شجاع خلیل زاده در پست غیرتخصصی گرفت. این در حالی بود که ماشین سازی نیز در آزادی از توان لازم برای تحت فشار قرار دادن خط دفاعی پرسپولیس، خصوصا در سمت راست، برخوردار نبود که کالدرون بخواهد با چنین تصمیمی شرایط را به نفع تیمش عوض کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها