کد خبر : 31446

پارگی رباط صلیبی بازیکنان که دیگر ربطی به برنامه ریزی لیگ ندارد

پارگی رباط صلیبی بازیکنان که دیگر ربطی به برنامه ریزی لیگ ندارد

مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: باشگاه پرسپولیس ابتدا درخواست کرد جام بین ۲ نیمه به این تیم اهدا شود، اما این کار قانونی نبود چراکه از حدود ۲ ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت پس از بازی، مربوط به همان بازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره برگزاری دیدار تیم های فوتبال تراکتور و  استقلال تهران در هفته نهم لیگ برتر بیان کرد: تمام تدابیر لازم انجام شده و همه منتظر هستیم بازی خوبی ببینیم. تا لحظاتی پیش هواداران تراکتور حدود ۴۵ هزار بلیت خریداری کرده اند و ۱۷۰،۱۸۰ بلیت هم هواداران استقلال خریده اند. همانگونه که در هفته دوم لیگ برتر در بازی تراکتور با پرسپولیس قانون ۱۰ به ۹۰ در ورزشگاه یادگار امام انجام شد در این بازی هم این قانون اجرا می‌شود. ورودی جایگاه هواداران استقلال از تراکتور جدا شده و امیدوارم مشکلی نداشته باشیم.

او درباره برگزاری جشن قهرمانی سوپرجام پس از بازی پرسپولیس با ماشین سازی و اعتراض گابریل کالدرون به این موضوع گفت: برابر مقررات و آئین نامه سوپرجام بین قهرمان جام حذفی و لیگ برتر برگزار می‌شود. در همان آئین نامه پیش بینی شده اگر یک تیم قهرمان‌لیگ برتر و جام حذفی شود، دیگر نیازی به برگزاری بازی نیست و همان تیم به عنوان قهرمان سوپرجام معرفی می‌شود. به همین دلیل باید جام را به پرسپولیس اهدا می‌کردیم.

قرار بود کاپ قهرمانی کاپ سوپرجام را پس از ماه صفر به پرسپولیس تحویل بدهیم

فتاحی افزود: اهدای جام هم باید در ورزشگاه انجام می‌شد. سال گذشته هم به این دلیل جام را در سازمان لیگ به پرسپولیس تحویل دادیم که بازی‌ای بین پرسپولیس و استقلال برگزار نشد. به همین دلیل کاپ سوپرجام را در سازمان لیگ به کاپیتان و مدیرعامل پرسپولیس اهدا کردیم. از طرفی با توجه به اینکه لیگ برتر به دلیل بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها به تاخیر افتاد، شروع لیگ با ایام محرم و صفر همزمان شد. در همان زمان اعلام کردیم سازمان لیگ پس از این ایام کاپ قهرمانی سوپرجام را به باشگاه پرسپولیس تقدیم می‌کند.

باشگاه پرسپولیس درخواست کرد اهدای جام پس از بازی برگزار شود

او ادامه داد: اولین بازی پرسپولیس هم پس از ماه صفر، دیدار با ماشین سازی بود و این تیم هم درخواست خود را ارائه کرد که پس از بررسی این درخواست قرار شد جام را در همین بازی تقدیم کنیم. باشگاه پرسپولیس ابتدا درخواست کرد جام بین ۲ نیمه به این تیم اهدا شود، اما این کار قانونی نبود چراکه از حدود ۲ ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت پس از بازی، مربوط به همان بازی می‌شود. هیچ جای دنیا این کار را انجام نمی‌دهند. محمد حسن انصاری فرد هم پس از صحبت با مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد اهدای جام را پس از بازی برگزار کنید تا تمام هواداران این تیم در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند.

فتاحی تصریح کرد: فوتبال برد، باخت و مساوی دارد و شاید کالدرون به دلیل نتیجه نگرفتن تیمش چنین حرفی زده است، اما ما چاره دیگری نداشتیم. وقتی تیم ماشین سازی وارد ورزشگاه می‌شد، فضای بازی مربوط به دیدار هفته نهم است و باید به ماشین سازی هم حق داد. یا باید بین یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت قبل از بازی جشن قهرمانی برگزار می‌کردیم یا نیم ساعت پس از بازی. خود محمد حسن انصاری فرد گفت اهدای جام را پس از بازی با ماشین سازی انجام بدهید که این کار هم صورت گرفت.

پارگی رباط صلیبی بازیکنان ارتباطی به برنامه ریزی لیگ ندارد

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره اعتراض باشگاه استقلال و امین نوروزی، معاون پزشکی این باشگاه به فشردگی رقابت‌ها گفت: نوروزی از پزشکان مشهور و قدیمی فوتبال ایران است و اینگونه نیست که فشردگی رقابت‌ها سبب پارگی رباط صلیبی بازیکن شود. بازیکنی بوده که هفته اول یا دوم لیگ رباط پاره کرده و این موضوع ارتباطی به برنامه ریزی رقابت‌ها ندارد.

بازی‌های استقلال به دلیل برگزاری جام حذفی فشرده شد

او ادامه داد: ۲، ۳ ماه پیش از شروع لیگ برنامه بازی‌ها را به باشگاه‌ها ارائه می‌دهیم تا نظرشان را اعلام کنند. بازی‌های استقلال به دلیل برگزاری بازی جام حذفی در این مقطع فشرده شد. بازی پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در جام حذفی، به دلیل در اختیار داشتن چهار بازیکن ملی پوش به تاخیر افتاد و این دیدار‌ها ۵ آذر برگزار می‌شود. بازی سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر اول آذر انجام می‌شود، اما سپاهان باید ۵ آذر در جام حذفی بازی کند و سپس ۱۰ آذر به مصاف استقلال برود. درحالی که استقلال ۵ آذر استراحت می‌کند.

کمترین فاصله زمانی بین ۲ بازی تیم‌ها در کل دنیا ۴۸ ساعت است، اما این فاصله را به ۷۲ ساعت رساندیم

فتاحی افزود: فشردگی رقابت‌ها تنها برای یک تیم خاص نیست. کل دنیا بین بازی‌ها دست کم ۲ روز فاصله می‌افتد. یعنی اگر تیمی شنبه بازی داشته باشد، یک شنبه و دوشنبه استراحت کرده و سه شنبه بازی می‌کند. با این وجود با توجه به شرایطی که در ایران وجود دارد این فاصله را یک روز اضافه کردیم. یعنی اگر تیم استقلال به صورت مثال امروز (جمعه) بازی می‌کند، شنبه، یکشنبه و دوشنبه استراحت کرده و سه شنبه بازی می‌کند. به همین دلیل دست کم ۷۲ ساعت فاصله بین ۲ بازی تیم‌ها می‌افتد. با توجه به امکانات محدود در‌ ایران، گسترده بودن کشورمان و اینکه تیم‌ها برخی مواقع باید برای رسیدن به مقصد ۲ پرواز انجام بدهند چنین کاری انجام دادیم.

فشردگی رقابت‌ها همیشگی نیست

او ادامه داد: این اتفاق همیشه نمی‌افتد بلکه برخی مواقع که بازی‌ها تا حدی فشرده می‌شود چنین کاری می‌کنیم. به این دلیل نتوانستیم در تاریخ ۵ آبان بازی برگزار کنیم که آن روز رحلت پیامبر اکرم بود. ۶ آبان هم شب رحلت امام رضا (ع) بود. برنامه بازی‌ها تیرماه به باشگاه‌ها ابلاغ شد. برنامه هم را برای یک تیم نمی‌نویسیم و نظر سرمربیان تمام تیم‌ها را لحاظ می‌کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها