کد خبر : 31357

جنگ امیر و سکوهای سرخ


جنگ امیر و سکوهای سرخ

امیر قلعه‌نویی از شعار‌های سازمان‌یافته علیه خودش حرف می‌زند و بدون آنکه اسمی از باشگاهی بیاورد، پرسپولیس را به راه انداختن اتاق فکر علیه خودش و سپاهان متهم می‌کند.

به گزارش خبرورزشی، ماجرا از آنجا شروع شد که در اصفهان و پس از توقف سپاهان مقابل سایپا، عده اندکی از بوقچی‌های سپاهان علیه امیر شعار دادند و او در کنفرانس خبری پس از بازی مدعی شد نطفه‌شان خراب است و با ادبیاتی که زیبنده‌اش نبود و نشان از خشم او می‌داد گفت بروند دنبال پدرشان بگردند!

این واکنش تند قلعه‌نویی، همه را شوکه کرد. منتقدی نوشت خدا کند سپاهان جام بگیرد و این عصیانگری تمام شود، موافقی با تعجب گفت نمی‌دانم چرا امیر از کوره دررفته و حقیقتاً آن‌قدر این واژه‌ها تند بود که سخت می‌شد از گوینده‌اش دفاع کرد، حتی اگر حق را به او می‌دادی! حق با قلعه‌نویی بود که از اهانت‌ها شاکی باشد، اما حق با او نبود که جواب «های» را با «هوی» بدهد.

قلعه‌نویی، اما دو، سه روز بعد با ادبیاتی بهتر، از در عذرخواهی وارد شد و گفت: «من بابت لغزش کلام و خارج شدنم از دایره ادب، شهامت عذرخواهی دارم» البته منظور امیر احتمالاً لغزش زبان بود، ولی حالا «لغزش کلام» را هم مثل «سؤال، سؤال خوبی بود»، «بزرگوار»، «کیلوها، منم» وارد ادبیات فوتبال کرده است. هرچند منظور او واژه‌سازی نبود و قلعه‌نویی می‌خواست یک فرضیه جدید را مطرح کند؛ «یک باشگاه علیه من و سپاهان اتاق فکر راه انداخته است!»

امیر می‌گوید: «از زمانی که تیم من تبدیل به رقیب اصلی‌شان شد، عده‌ای در آن باشگاه، اتاق فکری تشکیل دادند تا با فحاشی به ناموس و خانواده من، سپاهان را از دایره رقابت خارج کنند.»

سرمربی سپاهان اسمی از پرسپولیس نمی‌آورد، اما تابلوست پرسپولیس را می‌گوید...

او ادامه می‌إهد: «این جریان از قائمشهر شروع شد، شما می‌توانید از رئیس کانوان هواداران نساجی بپرسید.»

ما این کار را انجام دادیم و جواب شنیدیم: «طرفداران منتسب به پرسپولیس یا همان پرسپولیسی‌های قائمشهری جایگاه مخصوصی در ورزشگاه شهید وطنی دارند و شعار علیه امیر از این جایگاه شروع شد.»

امیر اشاره‌ای هم به خرم‌آباد می‌کند: «از مسئولان ورزشگاه خرم‌آباد بپرسید، قبل از بازی به ما گفتند از فلان جایگاه ورزشگاه که منتسب به یک باشگاه خاص است به شما توهین می‌شود.»

قلعه‌نویی این جا هم منظورش پرسپولیسی‌های خرم‌آباد است و غیرمستقیم می‌گوید پرسپولیسی‌ها علیه او جریان راه انداختند. سرمربی سپاهان از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی می‌خواهد همان‌طور که به عکس پروفایل بازیکن‌ها ورود می‌کند، پیگیر این فحاشی هم باشد. اشاره امیر به حکم محرومیت موقت سعید آقایی به خاطر عکس پروفایل شخصی‌اش در اینستاگرام است. قلعه‌نویی گلایه‌ای هم از رسانه‌ها و صدا و سیما دارد که چرا پی این فحاشی گسترده سازمان‌یافته را نمی‌گیرند.

خبرورزشی امروز از کارشناسان در این زمینه سؤال پرسیده، اما سرنخ این فحاشی‌ها را باید در فضای آلوده ورزشگاه‌ها جست‌وجو کرد. در این فضای آلوده، هرکس به خودش اجازه اهانت می‌دهد و طبیعی است هرچه بزرگتر باشید، اهانت‌ها هم بزرگتر شود...

همان‌طور که استقلالی‌ها به نفع امیر و علیه پرسپولیس شعار ساخته بودند، شعار‌های پرسپولیسی‌ها علیه قلعه‌نویی هم غیرمنتظره نیست، اما این وسط خانواده امیر و خانواده تمامی اهالی فوتبال چه گناهی دارند؟

صدالبته طرفداران پرسپولیس می‌گویند قلعه‌نویی روزی که پرچم ژاپن را نماد اتحاد تیم‌های لیگ برتری علیه یک تیم خاص (پرسپولیس) دانست، باید فکر مقابله به مثل طرفداران این تیم را می‌کرد، ولی آن‌ها تئوری تشکیل اتاق فکر علیه قلعه‌نویی را قبول ندارند و می‌گویند سرمربی سپاهان به خاطر سابقه رقابتش با پرسپولیس - چه زمان بازی و چه زمان مربیگری - باعث شده پرسپولیسی‌ها نسبت به او حساس باشند، اما آیا حساس بودن اجازه توهین کردن می‌دهد؟ حساس بودن مجوز فحاشی است؟

باید بساط این فحش و فحش‌کاری را برچید... گوش‌مان از شعار فرهنگ‌سازی و اخلاق و... پر است، باید در عمل کاری کرد... باید به این بازی مسخره پایان داد. واقعاً اگر در این فوتبال اتاق فکر فحاشی تشکیل شده باشد، باید در فوتبال را گل گرفت. قبلاً «تیم بیرون زمین» شنیده بودیم، ولی «تیم فحاشی» دیگر واقعاً فاجعه است.

بررسی ادعای امیر قلعه‌نویی در گفتگو با اهالی فوتبال

آیا برخی باشگاه‌ها برای فحاشی روی سکو‌ها اتاق فکر دارند؟

رضا فتاحی: صبر قلعه‌نویی هم حدی دارد

سرپرست تیم سپاهان در این خصوص گفت: دو سال است که در استادیوم‌ها به قلعه‌نویی فحاشی می‌کنند و او هم صبر و تحمل کرده و جواب نداده است. تا این لحظه فقط برخی باشگاه‌ها را به خاطر هواداران‌شان جریمه کرده‌اند، ولی این جرایم چه دردی را دوا می‌کند؟ قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بوده و افتخارات زیادی در لیگ برتر دارد و باید حرمتش حفظ شود. هر دفعه می‌گویند که بوقچی‌های یک باشگاه فحاشی می‌کنند و اگر قلعه‌نویی از اتاق فکر حرف زده لابد مسائلی وجود دارد.

مرتضی فنونی‌زاده: کاش قلعه‌نویی نمی‌گفت رئیس مافیا هستم!

ملی‌پوش اسبق پرسپولیس که سال‌ها در شاهین با قلعه‌نویی همبازی بوده گفت: قلعه‌نویی رفیق قدیمی من است و هیچ شکی نیست که پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است و توانایی فنی بالایی دارد، ولی کاش زمانی که شعار دادند رئیس مافیا کیه او با دست به سینه خودش نمی‌زد و نمی‌گفت منم! این اتفاق باعث شد حالا در اکثر ورزشگاه‌ها تبدیل به سوژه شود و هر تیمی با سپاهان بازی دارد هوادارانش از این موضوع علیه او استفاده کنند. قلعه‌نویی حتی اگر در اصفهان تیمش عقب بیفتد شاید با همین شعار توسط هواداران خودی مواجه شود.

حسین عبداللهی: قلعه‌نویی باید مستندات ارائه کند

دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: تا جایی که می‌دانم رسیدگی به این موضوع مربوط به کمیته محترم اخلاق است، اما در کل باید بگویم آقای قلعه‌نویی با طرح چنین ادعایی مبنی بر اینکه برخی باشگاه‌ها علیه او اتاق فکر تشکیل داده‌اند باید مستندات خود را هم ارائه کند تا قابل رسیدگی باشد. نمی‌شود صرفاً با این ادعا که علیه او شعار‌های تندی داده می‌شود و این شعار‌ها مربوط به اتاق فکر برخی باشگاه‌هاست اتهام زد؛ باید مستندات کافی در این خصوص ارائه شود.

مسعود اقبالی: قلعه‌نویی حرف‌هایی می‌زند که بعداً پشیمان می‌شود

کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: چند دوره است که تیم قلعه‌نویی قهرمان نشده و شاید کمی ناراحت است. به هر حال او سعی می‌کند از جو موجود استفاده کند و به نفع خودش صحبت‌هایی را مطرح نماید. اگر سپاهان همان روز سایپا را می‌برد این حرف‌ها مطرح نمی‌شد. اما قلعه‌نویی وقتی احساس خطر می‌کند مشکلات را گردن تماشاچی، حریف و... می‌اندازد. شاید مردم قلعه‌نویی را از خودشان نمی‌دانند که علیه او شعار می‌دهند. از قدیم روی سکو‌ها یکسری موافق و مخالف وجود دارند، اما قلعه‌نویی حرف‌هایی می‌زند که شاید خودش هم بعداً پشیمان می‌شود.

ناصر ابراهیمی: مگر قلعه‌نویی چه گناهی کرده است؟

سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: قلعه‌نویی شاگرد خود من بوده و کاملاً او را می‌شناسم. مگر چه گناهی کرده که بخواهند علیه او فحاشی کنند؟ چون جرمش موفق بودن است باید اذیتش کنند؟ اگر چه من قبول ندارم اتاق فکری در باشگاه‌ها وجود داشته باشد، ولی برخی لیدر‌ها شیطنت می‌کنند و با تحریک هواداران روی اعصاب قلعه‌نویی راه می‌روند. در کل این بسیار بد است و باید اجازه نداد تبدیل به اپیدمی شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها