کد خبر : 31182

شروط آموزش و پرورش برای حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه

شروط آموزش و پرورش برای حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره حضور معلم مرد در مدارس دخترانه و شروط آن توضیح داد.

زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهید آموزش پرورش برای حضور معلمان آقا در مدارس دخترانه و معلم زن در مدارس پسرانه اظهار کرد: از فروردین امسال ۲ بخشنامه از زمان وزیر وقت آقای بطحایی و سرپرست آقای حسینی مبنی بر ممنوعیت بکارگیری دبیر مرد در مدارس دخترانه ابلاغ شد.

او ادامه داد: این بخشنامه برای تمام انواع مدارس لازم الاجراست و تنها در شرایطی مدارس می‌توانند از معلم مرد در مدرسه دخترانه استفاده کنند که منطقه صعب العبور باشد یا معلم زن توانمند نداشته باشیم که البته این موضوع هم باید از طریق کیمته منابع انسانی تصمیم گیری شود.

مظفر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حضور آقایان معلم در مدارس سمپاد برای دانش آموزان المپیادی همچنین کلاس‌های کنکور مدارس ممنوع است یا خیر، گفت: در بخشنامه صراحتا ممنوعیت حضور معلمان مرد مطرح شده است و هیچ مدرسه‌ای استثنا نیست.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: به عنوان ارزیابی عملکرد مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه را داریم و در صورت وجود موارد نقض، با آن برخورد می‌کنیم و اولیا می‌توانند آن را به ما گزارش کنند. اگر مدرسه‌ای دبیر مرد داشته باشد گزارش می‌کنیم اگر مدارسی باشند که اطلاع نداریم، رسیدگی می‌کنیم.

مظفریادآوری کرد: وزیر فعلی؛ نسبت به اجرای این بخشنامه تاکید دارد بنابراین توجه به آن برای تمام مدارس ضرورت دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها