کد خبر : 31158

دو ستاره استقلال ، کلید موفقیت آبی ها !

دو ستاره استقلال ، کلید موفقیت آبی ها !

مهدی قائدی و علی کریمی با گلزنی در بازی برابر پارس جنوبی یک بار دیگر ارزش های خود را در استقلال نشان دادند.

به گزارش شفقنا ، بعد از ناکامی در هفته های ابتدایی فصل، استقلال اوج گرفته و توانسته در سه بازی اخیر خود به پیروزی برسد. آبی پوشان در هفته هشتم توانستند با دو گل از سد پارس جنوبی بگذرند. ستاره های استقلال در این بازی مهدی قائدی و علی کریمی بودند که نه تنها توانستند دو گل تیمشان را به ثمر برسانند بلکه نمایشی تماشایی هم داشتند. ادامه درخشش قائدی و کریمی می تواند نقش بزرگی در موفقیت استقلال داشته باشد.

یکی از نقاط ضعف استقلال در فصول اخیر و هفته های ابتدایی این فصل خط حمله بوده است. عملکرد آبی ها در خط حمله آنقدر بد بوده که استراماچونی خواهان خریداری یک مهاجم جدید بوده و حتی هنوز هم امیدوار است که بتواند در نیم فصل یک مهاجم دیگر جذب کند. با این حال، اوجگیری مهدی قائدی می تواند تا حد زیادی مشکلات استقلال در خط حمله را برطرف کند. قائدی اگرچه یک مهاجم به معنای واقعی کلمه نیست اما سرعت، تکنیک و همچنین شم گلزنی این بازیکن می تواند راهگشای استقلال در خط حمله باشد. این وینگر جوان با سرعت و تکنیک خود می تواند خط دفاعی حریفان را به هم بریزد و نه تنها خودش گل بزند بلکه برای هم تیمی هایش هم موقعیت گل ایجاد کند. از ابتدای حضور استقلال، قائدی نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بیشتر جنجال های این بازیکن بوده که جلب توجه کرده است اما این فصل و زیر نظر استراماچونی می تواند آغاز اوجگیری قائدی و تبدیل شدن به یک بازیکن کلیدی در جمع آبی ها باشد و عملکرد خوب در بازی های اخیر هم موید همین مسئله است. اتفاقی که در خط حمله استقلال یک تحول بزرگ محسوب می شود.

یکی دیگر از بازیکنانی که می تواند تاثیری کلیدی در هر چه قدرتمندتر شدن استقلال داشته باشد، علی کریمی است. از زمان جدایی امید ابراهیمی، استقلالی ها خلا داشتن یک هافبک تدافعی نگه دارنده مستحکم، جنگنده و با هوش تاکتیکی بالا را احساس می کردند و کریمی می تواند این خلا را پر کند. در واقع، کریمی به همین دلیل و برای جانشینی ابراهیمی خریداری شده بود و پتانسیل جانشینی ستاره سابق آبی ها را هم دارد اما در فصول اخیر بیشتر به دلیل مصدومیت نتوانسته بود که مانند ابراهیمی به یک ستاره کلیدی در استقلال تبدیل شود. با این حال، عملکرد این بازیکن در این فصل حکایت از آن دارد که کریمی بالاخره در حال تبدیل شدن به آن ستاره ای است که آبی ها منتظرش بودند و دارد پا جای پای ابراهیمی می گذرد. گل زدن در بازی برابر پارس جنوبی نیز یک بار دیگر توانایی ها کریمی در گل زدن را نشان داد تا یک ویژگی مثبت دیگر این بازیکن هم مشخص شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها