کد خبر : 31139

چرا کاپیتان پرسپولیس علیه مدیرعامل قبلی به سیم آخر زد؟

چرا کاپیتان پرسپولیس علیه مدیرعامل قبلی به سیم آخر زد؟

یکی از غافلگیری‌های فوتبال ایران در روزهای اخیر، مصاحبه تند و ناگهانی جلال حسینی علیه ایرج عرب بود.

به گزارش روزنامه گل، کاپیتان اول پرسپولیس و رکورددار فتح جام در فوتبال ایران، به سبک خودش به طور غیرمنتظره و نه‌چندان شفاف به عرب یورش برد و او را که به تازگی سرپرست فدراسیون دوومیدانی شده، لایق محاکمه دانست!

حسینی گفته: «شما ببینید مدیرعامل قبلی پرسپولیس کجاست؟ او به دلیل اقداماتی که انجام داده باید دادگاهی شود، اما حالا می‌بینیم در یک فدراسیون پست می‌گیرد.» این اظهارات حسینی بازتاب‌های زیادی داشته و تحلیل‌های متفاوتی را به دنبال آورده است. مصاحبه جلال در مجموع از دو نگاه قابل ارزیابی است؛ یک نگاه مثبت با اولویت منافع تیمی و یک نگاه منفی با محوریت منافع فردی.

نگاه مثبت

در درست بودن اصل حرف جلال که اصلا شکی نیست. بعید است هیچ کجای دنیا بشود مدیری را پیدا کرد که از دستگاهی شبیه حراست به ریاست یک تیم پرهوادار فوتبال برسد و بعد از آن هم سرپرست یک فدراسیون کاملا بی‌ربط شود. در ایران اما از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد. غیر از این کارنامه مدیریتی عرب در پرسپولیس هم فاجعه‌بار است. سهل‌انگاری‌های او باعث جدی شدن عزم برانکو برای جدایی از پرسپولیس شد. بعد از آن، آقای مدیرعامل مجبور شد برای کاستن از اعتراضات به هر قیمتی شده اسکلت اصلی تیم را حفظ کند و بنابراین با افزایش دادن رقم قراردادها (حتی آنهایی که نیاز به تمدید نداشتند) بار مالی هنگفتی به باشگاه تحمیل کرد. کافی است مصاحبه‌های معنی‌دار شجاع خلیل‌زاده را بخوانید و ببینید او چطور خودش را هشتمین یا نهمین بازیکن گران پرسپولیس معرفی می‌کند! خرید بازیکنی مثل فرشاد احمدزاده هم از جمله اقدامات عرب بود که هرگز درک نشد. به علاوه همین حالا هر توپی که جونیور براندائو لو می‌دهد، همه یاد عرب می‌افتند؛ مدیری که شاهکارش در عقد قرارداد 550 هزار دلاری با این بازیکن به شدت بی‌کیفیت، در تاریخ فوتبال ایران جاودانه خواهد ماند.. ابعاد سوزناک ماجرا مخصوصا وقتی بیشتر می‌شود که می‌گویند ابتدای فصل محمد محبی به پرسپولیس پیشنهاد شده بود، اما عرب با او به توافق نرسید و با 20 برابر قیمت جونیور را خرید. با این اوصاف عجیب نیست که کاپیتان اول پرسپولیس به انتقاد از آقای مدیرعامل بپردازد.

نگاه منفی

در این میان اما عده دیگری هم هستند که عقیده دارند حمله ناگهانی جلال حسینی به عرب، بیشتر به خاطر موقعیت متزلزل خود او در فصل جدید است. به هر حال عرب باعث جدایی برانکویی شد که اعتقاد زیادی به حسینی داشت. بنابراین دور از تصور نیست که اگر مربی کروات می‌ماند، جایگاه جلال هم تثبیت می‌شد و دیگر خبری از نیمکت‌نشینی‌های عجیب این فصل نبود. به علاوه جذب پرحاشیه محمدحسین کنعانی‌زادگان هم در دوران عرب اتفاق افتاد و به ویژه در همان روزهای اول، اعتراضات زیادی را به دنبال آورد. حالا حضور کنعانی در پرسپولیس هم جا را برای جلال تنگ‌تر کرده و برخی بر این باورند که شاید این، یکی دیگر از دلایل حمله شدید و کم‌سابقه کاپیتان به مدیرعامل پیشین پرسپولیس بوده باشد. البته که در مورد نیت آدم‌ها، هرگز نمی‌توان قضاوت کامل و دقیقی داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها