کد خبر : 31112

علیپور، بالاتر از مهدوی کیا، دایی و کریمی!


علیپور، بالاتر از مهدوی کیا، دایی و کریمی!

علی علیپور در یک موقعیت استثنایی در تاریخ پرسپولیس قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی، علی علیپور که چندی قبل در دیدار مقابل شاهین شهرداری بوشهر موفق به ثبت هتریک شد، گلزن‌ترین بازیکن تاریخ این تیم در رقابت‌های لیگ برتر ایران لقب گرفت. بازیکن شماره ۷۰ پرسپولیس، که با توجه به دهه هفتادی بودنش هنوز راه زیادی در فوتبال پیش رویش باقی مانده است، موفق شده تا همین‌جای کار هم نام خود را به عنوان بخشی از تاریخ پرافتخار باشگاه پرسپولیس ثبت کند.

از نظر سابقه در پرسپولیس، علیپور با ۶ فصل (تاکنون)، علی کریمی (۵ فصل)، مهدی مهدوی‌کیا (۴ فصل) و علی دایی (۳ فصل) را پشت سر گذاشته است. همچنین از نظر کسب افتخار با پرسپولیس، علیپور با ۷ جام (تاکنون) موفق شده تا کریمی (۳)، مهدوی‌کیا (۲) و دایی (۱) را پشت سر بگذارد. او حتی در امر گلزنی هم موفق‌تر از سه اسطوره هزاره جدید باشگاه پرسپولیس عمل کرده است. علیپور که پس از ثبت هتریک در بوشهر بالاخره پایش به گلزنی برای پرسپولیس در فصل جاری باز شد، موفق شد تعداد گل‌هایش برای این تیم را به عدد ۵۸ برساند. درحالیکه علی دایی با ۴۳، علی کریمی با ۲۹ و مهدی مهدوی‌کیا با ۱۸ گل پشت سر او قرار گرفته اند.

این آمار و ارقام شاید در نگاه اول خیلی با اهمیت به نظر نرسند، اما با عملکرد ضعیف پرسپولیس تا پیش از بازی مقابل شاهین در امر گلزنی و عملکرد دور از انتظار جونیور برندائو در ترکیب این تیم، فشار از جانب هواداران پرسپولیس روی دوش این بازیکن بیش از حد به نظر می‌رسید. در حالیکه حتی اگر همین امروز هم پرسپولیس را ترک کند، نامش در تاریخ این تیم ماندگار خواهد بود و با توجه به شرایط سنی و فنی خوبی هم که دارد، می‌تواند برای دست نیافتنی‌تر کردن این رکورد‌ها بکوشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها