کد خبر : 31044

کناره گیری پارس جنوبی از لیگ برتر جدی است؟

کناره گیری پارس جنوبی از لیگ برتر جدی است؟

فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت که به انتهای خط رسیده‌اند و حتی پول بلیت برگشت به شهر جم را پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم، فراز کمالوند درباره بحث کناره‌گیری تیم فوتبال پارس جنوبی جم از ادامه حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال به دلیل شرایط بحرانی این باشگاه اظهار داشت: چیزی به نام تیم پارس جنوبی نمانده که شرایط آن بحرانی شود. امروز رسما به ما اعلام کرده‌اند که نمی‌توانیم تیمداری کنیم.

وی در واکنش به این سؤال که کناره‌گیری پارس جنوبی از لیگ پذیرفتنی نیست، افزود: چرا پذیرفتنی نیست؟ پارس جنوبی برای وزارت نفت است و خیلی راحت گفته‌اند تیمداری نکنید و حتی هزینه ایاب و ذهاب و هتل پرداخت نمی‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در مورد اینکه آیا صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز با چنین مشکلی روبرو هستند، گفت: از تیم‌های دیگر خبر ندارم. آنها نیز باید از جای دیگری پول بگیرند. امروز رسما اعلام کردند بلیت هواپیما نمی‌دهند. به مرادی (سرپرست باشگاه) گفتم الان چه کار کنیم که پاسخ داد سازمان بازرسی ورود کرده و گفته حتی هزینه هتل و بلیت هواپیما نباید پرداخت شود. همانطور که روز گذشته اشاره کردم هزینه هتل قبل از بازی با استقلال را نیز، یکی از اعضای تیم متقبل شد.

«بهتر است مسئولان شهری ورود کنند، چون به انتهای خط رسیده‌ایم.» کمالوند ادامه داد: صاحب تیم منطقه آزاد جنوب است و گفته‌اند سازمان بازرسی ورود کرده و نباید هزینه‌ای صورت بگیرد. جالب است که برای پرسپولیس و استقلال قانونی است که وزارت ورزش و جوانان به این دو باشگاه پول بدهد، اما برای شهرستانی‌ها غیرقانونی. پول مملکت از جنوب کشور با استخراج نفت تأمین می‌شود، اما این پول را به جای دیگری می‌دهند. متأسفانه این شرایط در کشور وجود دارد.

وی که با رادیو ایران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که وضعیت تمرینات پارس جنوبی برای هفته نهم لیگ برتر چه خواهد شد، گفت: واقعا نمی‌دانم. قرار بود تمرین فردای تیم در جم برگزار شود، اما به ما گفتند چنین چیزی امکان پذیر نیست. ما امروز تمرین ریکاوری برگزار کرده و پس از تمرین با مرادی تماس گرفتم و گفتم ساعت بلیت‌ بازگشت به جم را اعلام کند که گفتند سازمان بازرسی ورود کرده و اعلام کرده‌اند حتی نباید پول بلیت‌ها نیز پرداخت شود. گفتم با این شرایط چه کار کنیم، گفت نمی‌دانم، من هم گفتم تیم را تعطیل کنید. مرادی رئیس دفتر منطقه آزاد جنوب و هم سرپرست باشگاه است. من شنیده‌ام که قرار است نامه‌ای برای ارسال به سازمان لیگ تهیه شده تا رسما باشگاه پارس جنوبی از لیگ برتر کناره‌گیری کند.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم خاطرنشان کرد: نفت تهران چطور منحل شد؟ یک روز این باشگاه را به شخصی به نام جهانیان دادند و سپس به فرد دیگری و در ادامه تیم سقوط کرد و منحل شد و الان هم به فراموشی سپرده شد. ای کاش اول فصل پارس جنوبی را منحل می‌کردند تا بچه‌های مردم به تیم دیگری می‌رفتند. اگر واقعا می‌دانستند شرایط اینگونه خواهد شد، چرا در لیگ برتر شرکت کردند؟ اگر پارس جنوبی کنار بکشد، جدول لیگ بهم می‌ریزد و هر هفته یک بازی انجام نمی‌شود.

کمالوند درباره اینکه آیا واقعا پارس جنوبی کناره‌گیری خواهد کرد، گفت: یقین می‌دهم که به احتمال بالای 95 درصد با چیزهایی که شنیده‌ام امکان فعالیت پارس جنوبی وجود نخواهد داشت و کناره‌گیری خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان بوشهر می‌تواند کمکی به پارس جنوبی کند، گفت: اگر می‌توانستند شاهین بوشهر را اداره می‌کردند. آنها بودجه‌ای ندارند. وزارت نفت باید تکلیفش را با تیم‌های نفتی تحت پوشش خود را مشخص کند. نماینده‌های مردم در مجلس قانونی را تصویب کرده‌اند که تیم‌های حرفه‌ای نمی‌توانند از وزارت نفت کمک مالی بگیرند. وزیر نفت می‌گوید من مشکلی ندارم، اما مصوبه مجلس است. جالب است که نمایندگان مجلس خودشان قانون تصویب می‌کنند، اما سپس می‌افتند دنبال وزارت نفت تا بگویند به تیم شهرشان کمک شود. آن موقع که قانون مصوب می‌کردید، چرا به 10 تیم نفتی فکر نکردید؟ چرا کار را به اینجا رسانده‌اید؟

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهند تیم را هبه کنند، شاید اشخاصی پیدا شوند، اما کسی نیست 20 میلیارد تومان این تیم را بخرد. خروجی نفت تهران چیزی جز انحلال نبود. الان دقیقا همان سناریو برای پارس جنوبی در حال تکرار شدن است. از سعید فتاحی (مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ) بپرسید که آیا اصلا باشگاه پارس جنوبی می‌تواند نامه‌ای به سازمان ارسال کرده تا کناره‌گیری کند؟ ما اصلا کسی را در باشگاه نداریم که حق امضاء داشته باشد. مرادی را می‌خواهند مدیرعامل باشگاه معرفی کنند اما هیئت مدیره تشکیل جلسه نداده است. ما به قضاوت داور دیدار روز گذشته با استقلال معترض هستیم، اما نمی‌دانیم چه کسی باید نامه ما را به سازمان لیگ ارسال کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها