کد خبر : 31037

چرا سرمربی استقلال روی اصولش پا گذاشت؟!

چرا سرمربی استقلال روی اصولش پا گذاشت؟!

طی یک هفته اخیر باز هم شاهد برخورد انضباطی سرمربی استقلال با یکی از بازیکنان این تیم بودیم که البته این بار همچون مورد مرتضی تبریزی سرانجامی مثبت داشت.

به گزارش مشرق - گاهی شرایط ایجاب می کند سرمربیان فوتبالی روی موجی سوار شوند که قایق تندروی تیمشان با آن سریعتر به مقصد برسد و این بار نوبت آندره آ استراماچونی بود.

زهرچشم های مرد جوان کادر فنی استقلال از همان ماه های اول ورود به باشگاه استقلال "به وضوح" حس شد. او که عقبه ای پربار از جمله هدایت اینترمیلان ایتالیا و تیم فوتبال جوانان همان کشور را در کارنامه داشت برای اینکه ثابت کند فقط سنش کم است ولی جذبه اش زیاد، در یک اقدام غافلگیرانه روح اله باقری، آرمین سهرابیان و رضا کریمی را از تیم کنار گذاشت.

دلیل این اخراج ها هنوز هم برای طرفداران استقلال در غباری از مسایل مختلف ناپیداست! ولی استراماچونی کار خودش را کرد و یک بازیکن سه پُسته دعوت شده به اردوی تیم ملی (آرمین سهرابیان)، یک هافبک نفوذی دارای قابلیت بازی در دو بال چپ و راست که سرشار از انگیزه بود (روح الله باقری) و یک جوان ۱۹ ساله جویای شهرت که در ترکیب تیم فرهاد مجیدی گلزنی هم کرده بود (رضا کریمی) را با یک امضا کنار گذاشت.

گروهی این اقدام را راهی برای خالی کردن لیست استقلال جهت خرید بازیکن خارجی دانستند و عده ای برای اجرای دیسیپلین و نسق کشی در تیم تحلیل کردند! هر چه بود آندره آی ایتالیایی کار خودش را کرد و نشان داد با کسی شوخی ندارد.

*زهرچشم دوم با ۲ قربانی!

مدتی بعد او سجاد آقایی که به اعتقاد خودش از نظر روحی افت کرده بود را به تمرین با تیم امیدهای استقلال وادار کرد تا از این طریق او را به خودش بیاورد یا به قول همین بازیکن به آقایی شوک بدهد. یک اعتراض نرم از سوی میلاد زکی پور به دستیار استراماچونی با چاشنی هروویه میلیچ هم منجر به ۴ بازی نیمکت نشینی این بازیکن شد که یکی از آنها دربی ۹۰ بود!

استراماچونی با این روش تلاش کرد تا برای ادامه کار در یکی از دو تیم پرحاشیه کشور بتواند فوتبالیست هایی را در مهار خود داشته باشد که کافیست خنده سرمربی شان را ببینند و اصطلاحا سوارش شوند!

*حمله سوم به دشتی!

با اینکه تصور می شد پس از ماجرای زکی پور و آقایی دیگر حساب کار دست همه استقلالی ها آمده ولی هفته گذشته خبر "منع ورود دشتی به تمرین" و اینکه سرمربی او را در اختیار باشگاه قرارداده بار دیگر حواس همه را به خود جمع کرد! علی دشتی که در تمرینات تمرکز صددرصدی نداشته و اصطلاحا دلش با تیم نبوده پس از دستور سرمربی کنار گذاشته شد تا سرانجام او در دیدار با مدیران باشگاه توضیح داد ظاهرا روی دریافتی قراردادش از باشگاه حساب کرده و حالا مقروض شده و برای رفع مشکل مالی اش نیاز به دریافت "پول" دارد! اعتراضی که البته برای اهالی فوتبال در ایران تازگی نداشت اما استراماچونی برای کنترل اوضاع شدیدترین برخورد را با آن داشت تا اینکه داریوش شجاعیان از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد!

*دومین مصلحت اندیشی استرا!

آسیب دیدگی طولانی مدت هافبک دفاعی استقلال که در کار بازیسازی و گلزنی هم نقش بسزایی در این تیم داشت موجب شد تا استراماچونی در مواضع قبلی اش تجدید نظر کند. او که از مکتب فوتبال ایتالیا می آید قطعا اصول ویژه ای برای کار در پست سرمربیگری دارد ولی به نظر می رسد این بار هم به خاطر استقلال و مصالح تیمی چشمش را به روی این موضوع بست و علی دشتی را بخشید! استراماچونی اولین بار با این بهانه که مرتضی تبریزی از اعتراضات هواداران دلخور بوده و لگد به کلمن زده، خودش را راضی کرد تا ضمن از دست ندادن یک مهاجم، در روزهایی که باشگاه هیچ اعتنایی به درخواست های مکررش برای خرید فوروارد نمی کرد، روی خوش و سعه صدرش را هم به رخ بکشد! اما این بار به نظر می رسد درباره دشتی به گونه ای دیگر رفتار کرد تا به خاطر استقلال، از یک دلخوری درخواست مالی بازیکن گذشت کند. چرا که علی دشتی غیر از این هیچ مورد انضباطی حتی در حد دیر رسیدن به محل تمرین هم در این مدت نداشت و البته قطعا در نبود داریوش شجاعیان کمک های زیادی در خط هافبک به استراماچونی خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها