کد خبر : 30894

سایه سنگین سامورایی ها روی سر یوزها

 سایه سنگین سامورایی ها روی سر یوزها

در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی فوتبال تیم ملی با سقوط چهارپله ای در جایگاه بیست و هفتم جهان ایستاد.

به گزارش "ورزش سه"، همان طور که پیش بینی می شد شکست تلخ در منامه تبعات سنگینی برای جایگاه ملی ایران در رنکینگ فیفا داشت تا برای اولین بار طی چند ماه گذشته ایران سقوط چند پله ای در جدول را تجربه کند و از آن بدتر در قاره آسیا سایه سنگین سامورایی ها را روی سر خود حس کند.

مارک ویلموتس و شاگردانش بعد از برد 14-0 مقابل کامبوج که عملا میانگین امتیاز چندان بالایی به خاطر جایگاه بسیار نازل حریف درجه سومی از قاره کهن نداشت در بازی حیثیتی با بحرین در منامه شکست بدی را تجربه کردند تا همین نتیجه ناامیدکننده میانگین امتیازات منفی زیادی به حساب ایران واریز کند.

در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، ایران به سه پله سقوط با کسب امتیاز 1505 در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفت تا تیم هایی مثل لهستان، اوکراین و اتریش با پیشی گرفتن از تیم ملی باعث چنین سقوطی شوند. جالب این که تونس هم برحسب این که در ماه گذشته بازی رسمی و دوستانه ای نداشت از ایران پیشی نگرفت در غیر این صورت ایران تا مرز سی تیم پایین می آمد.

اما این سقوط از یک جهت دیگر حائز اهمیت است آن هم این که یکه تازی چندین ساله ایران در قاره آسیا با تهدید جدی روبرو شد. ژاپن با نتایج خوب خود حالا در یک قدمی ایران و فاصله هفت امتیازی تنها در انتظار یک غفلت دیگر از یوزهاست تا بعد از سال ها دوباره رده اول قاره کهن را از رقیب دیرینه اش پس بگیرد که همین امر زنگ خطر را برای ویلموتس و شاگردانش در آستانه مصاف حساس با عراق در بصره به صدا در آورده است.

در رنکینگ جدید فیفا تیم ملی عراق با کسب 1327 امتیاز در جایگاه 74 دنیا ایستاد تا با صعودی پنج پله ای مواجه شود. این اتفاق می تواند تاثیر روحی روانی خوبی روی شاگردان سرکو کاتانچ در آستانه بازی مهم با رقیب همسایه در بصره داشته باشد. ضمن این که بحرین هم بعد از برتری مقابل ایران با چهار پله صعود و کسب 1220 امتیاز توانست به جایگاه 101 برسد تا امیدوار به صعود خیره کننده در ماه آتی باشد.

 

در جمع ده تیم برتر دنیا هیچ تغییری در بین برترین ها ایجاد نشد و اروگوئه با چند پله صعود توانست جایگاه خوبی به دست بیاورد.

مکزیک هم توانست تا رده یازدهم صعود کند تا دوباره نگاه ها به این تیم آمریکای شمالی جلب شود.

مکزیک هم توانست تا رده یازدهم صعود کند تا دوباره نگاه ها به این تیم آمریکای شمالی جلب شود.

در بین برترین های آسیا در ماه جاری میلادی ایران و کره جنوبی با سقوط روبرو بودند اما ژاپن با صعود مواجه شد. استرالیا سر جای خود ماند ضمن این که قطر و عربستان هم پیشرفت هایی داشتند درست برخلاف امارات.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها