کد خبر : 30706

توضیحات وزیر در خصوص تبدیل وضعیت معلمان و رتبه بندی

توضیحات وزیر در خصوص تبدیل وضعیت معلمان و رتبه بندی

وزیر آموزش و پرورش در خصوص جبران کمبود معلم در برخی مناطق توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان ضمن تأکید بر ارزشمند بودن گردهمایی امروز گفت: این اجتماع بسیار مبارک و مهم است، مهم به این جهت که هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد مگر بخشی از آن در تلفیق و ترکیب میان اولیاء و آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: تحقق اهداف آموزش و پرورش بی‌تردید نیازمند همکاری خانواده‌هاست لذا این اجتماع از اهمیت بسزایی برخوردار است. از سوی دیگر این اجتماع مبارک است به این جهت که دستاوردهای مهم تعلیم و تربیت در پرتو حضور و مشارکت خانواده‌ها میسر می‌شود. هر چه این پیوند عمیق‌تر برقرار شود برکات بیشتری شامل حال آموزش و پرورش خواهد شد.

حاجی میرزایی در خصوص تبدیل وضعیت معلمان نیز گفت: ما برای جبران کمبود معلم روش‌های متنوعی داریم که بخشی از این کار از طریق اضافه تدریس تأمین می‌شود که روش مناسب‌تری است، به شکلی که با تسهیلات مناسبی این معلمان به کلاس‌ها اعزام می‌شوند؛ بخش دیگر از طریق تبدیل وضعیت که تا جایی که قانون اجازه داده انجام می‌شود که البته این موضوع براساس جنسیت، نیاز منطقه و... انجام می‌شود.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان قطعی است و اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی شده است. قطعا به محض تصویب این موضوع در دولت اجرایی می‌شود اما هر زمانی که تصویب شود اجرای آن از اول مهر خواهد بود و متناسب با آن امتیازات به افراد تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها