کد خبر : 30438

بچه پولدارهایی که فوتبالیست شدند!

بچه پولدارهایی که فوتبالیست شدند!

فوتبالیست‌های مشهوری هستند که پیش از حضور در این رشته ورزشی اوضاع مالی بسیار خوبی داشته‌اند.

به گزارش ورزش 11، بسیاری از بازیکنان حاضر در دنیای فوتبال، از قشر متوسط روبه پایین جامعه بوده‌اند که بعد از بازی در زمین‌های خاکی و یا کوچه و خیابان تدریجاً توانسته‌اند با اثبات مهارت‌های‌شان به سطح اول فوتبال دنیا رسیده و ثروتمند شوند اما در این میان بودند.

افرادی که از همان ابتدا ثروتمند و متمول به دنیا آمده‌اند. فوتبالیست‌هایی از خانواده‌های متمول، تاجر و حتی دانشمند که با تصمیم شخصی‌شان، گام به دنیای فوتبال گذاشته‌اند وارد تجارت یا دنیای علم نشده‌اند.

در این گزارش قصد داریم تعدادی از این ستاره‌ها را به شما معرفی کنیم:

جرارد پیکه

جرارد پیکه
جرارد پیکه

خوان، پدر جرارد پیکه، یک وکیل و تاجر موفق است و مادرش مونتسرات، مدیر یکی از بخش‌های یکی از بیمارستان‌های برجسته بارسلوناست که در آن به درمان مصدومیت‌های ستون مهره‌ها پرداخته می‌شود. آمادور برنابئو، پدربزرگ پیکه، رئیس سابق باشگاه بارسلونا بود و خود جرارد پیکه هم مالک شرکت تولیدی بازی‌های ویدئویی و مالک یک رستوران است.

فرانک لمپارد

فرانک لمپارد
فرانک لمپارد

پدر او بازیکن مشهور باشگاه وستهم انگلیس بود. دایی‌‌اش، هری ردنپ هم یک سرمربی و مشاور فوتبالی است. جیمی ردنپ هم یکی از اعضای خانواده اوست. لمپارد در یکی از سرشناس‌ترین مدارس بریتانیا تحصیل کرده.

آندره‌آ پیرلو

آندره‌آ پیرلو
آندره‌آ پیرلو

ستاره فوتبال ایتالیا در یک خانواده خیلی ثروتمند متولد شد. پدرش لوئیجی، در سال 1982 تجارتی مرتبط با فولاد را در برشای ایتالیا آغاز کرد و خود پیرلو هم بخشی از سهام شرکت پدرش را دارد.

اولیور بیرهوف

اولیور بیرهوف
اولیور بیرهوف

او در حال حاضر برای تیم ملی آلمان کار می‌کند ولی در عمر فوتبالی‌‌اش سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های میلان، اودینزه، آسکولی و موناکو را دارد. بیرهوف با میلان قهرمان سری A شد و با تیم ملی آلمان به قهرمانی یورو1996 نیز رسید. پدرش دکتر رولف بیرهوف، یکی از تاجرهای ثروتمند آلمان است.

ماریو گوتزه

ماریو گوتزه
ماریو گوتزه

او که یکی از محصولات باشگاه بوروسیا دورتموند است، فرزند یورگن گوتزه است. پدر او در دانشگاه تکنولوژی دورتموند تدریس می‌کند و یکی از محققان ارشد دپارتمان علوم کامپیوتری دانشگاه ییل نیز بوده.

کاکا

او برخلاف بسیاری از فوتبالیست‌های برزیلی، در خانواده ثروتمندی رشد کرده. پدرش بوسکو ایزکسون پریرا لیته، مهندس است و مادرش سیمونه دوس سانتوس، معلم مدرسه.

روبین فان‌پرسی

 این ستاره هلندی از یک خانواده هنرمند گام به دنیای فوتبال گذاشته‌‌؛ پدرش، باب، یک هنرمند و مجسمه‌ساز سرشناس است و مادرش ژوزه رأس نقاش، طراح و استاد هنر است اما روبین در نهایت دنیای ورزش را انتخاب کرد.

میدو

 او که یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال مصر است، در سال‌های ابتدایی دهه 2000 در آژاکس خوش می‌درخشید. میدو از کودکی شیفته فوتبال بود و در خیابان‌ها پولی فوتبال بازی می‌کرد! البته نه از سر فقر. پدرش حسام واسفی هم فوتبالیست و یک تاجر صنعت توریسم بود.

السعدی قذافی

پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های الاهلی طرابلس و الاتحاد طرابلس و همچنین اودینزه، سامپدوریا و پروجا را در کارنامه ورزشی‌‌اش می‌بیند و البته بعد از مرگ پدرش، سرنوشتی نامعلوم پیدا کرد.

هوگو لوریس

دروازه‌بان فعلی تاتنهام از یک خانواده ثروتمند و اصیل از شهر نیس فرانسه است. مادرش وکیل است و پدرش در دنیای بانکداری مشغول به کار است. لوریس در ابتدا تنیس ‌بازی می‌کرد ولی در نهایت فوتبال را انتخاب کرد.

مارسلو بیلسا

بیلسا هم متعلق به یک خانواده سرشناس در آرژانتین است که اعضای خانواده‌‌اش اکثراً وکیل یا سیاستمدار هستند ولی خود او ترجیح داد تا وارد دنیای فوتبال شود و البته در سن 25 سالگی از بازیگری فوتبال خداحافظی کرد و حالا یک سرمربی شناخته شده است.

ماریو بالوتلی

سوپرماریو متولد پالرموی ایتالیا، فرزند توماس و رز بارهوا، دو مهاجر غنایی است. ناتوانی والدین بالوتلی در مراقبت از پسرشان باعث شد تا مدتی بعد، فرانچسکو و سیلویو بالوتلی او را به فرزندخواندگی بپذیرند. ماریو نام خانوادگی آنها را پذیرفت و در شهر برشا رشد کرد‌‌؛ جایی که پدر و مادر تازه‌‌اش در آنجا شهرت زیادی داشتند.

جانلوکا ویالی

ویالی توسط پدرش بزرگ شد. پدر او یک ‌فرد میلیونر بود. جانلوکا در قلعه‌ای با 60 اتاق خواب (به نام قلعه بلجیویوسو) در سرمونا همراه با 4 خواهر و برادر دیگرش بزرگ شد. او به عنوان بازیکن و سرمربی در دنیای فوتبال به موفقیت‌های زیادی رسید و در عین حال گلف هم بازی می‌کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها