کد خبر : 30400

آمار فاجعه بار برای استقلال ؛ امان از خارجی های بنجل !

آمار فاجعه بار برای استقلال ؛ امان از خارجی های بنجل !

باشگاه استقلال که با گری هوپر انگلیسی به توافق نرسید، همچنان به دنبال خرید یک بازیکن خارجی برای خط حمله است.

به گزارش روزنامه گل ، گفته می‌شود یک بازیکن از امریکای جنوبی و یک بازیکن دیگر هم از افریقا دیگر گزینه‌های اصلی آبی پوشان برای تقویت خط حمله هستند.

در شرایطی که خبر می‌رسید و انتظار می‌رفت هوپر  برای شرکت در تست‌های پزشکی و بستن قرارداد به تهران می‌آید، این اتفاق نیافتاد تا هویت و ملیت چهل و هفتمین بازیکن خارجی تیم استقلال همچنان مجهول بماند.

هرچند پست بازی او مشخص است و خرید تازه فوروارد خواهد بود.

۴۶ خارجی با پیراهن آبی

تاکنون ۴۶ بازیکن خارجی با استقلال قرارداد بسته‌اند که از این تعداد بیشتر آن‌ها بازیکن خط هافبک بودند. از ۴۶ خارجی ۴ بازیکن دروازه‌بان بودند که شامل پیر کارلو، جورج توپالویچ، لیام ردی و آلبرتو داسیلوا می‌شود,۷خارجی هم مدافع بودند که رافائل گومز،آندره لوئیز،جی لوید ساموئل،هرایر مگویان،رابسون جانواریو،لئوناردو پادوانی و هرویه میلیچ را شامل می‌شود. ۲۲ خرید خارجی استقلال هم هافبک بودند. از این تعداد فقط رأفت قلی اف، رابسون جانواریو، سرور جباروف و آیاندا پاتوسی خریدهای خوبی به لحاظ فنی و حاشیه‌ای بودند و ۱۸ مورد دیگر یا کیفیت نداشتند و یا مانند کرار و هوار ملامحد و طارق همام هم حاشیه‌هایی داشتند که توانایی فنی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده بود. ۱۳ خرید تیم استقلال هم مهاجم بودند.

خارجی‌ها روی‌هم ۳۵ گل!

از ۱۳ مهاجم خارجی استقلال که اولین آن‌ها لادو آخالیا گرجستانی بود و به دلیل صادر نشدن آی تی سی اش اصلاً برای آبی‌ها به میدان نرفت تا آخرین آن‌ها یعنی شیخ دیاباته که امسال به استقلال آمده و هنوز پایش به گلزنی باز نشده و چندهفته‌ای می‌شود که دوران مصدومیت را پشت سر می‌گذارد، همه آن‌ها روی‌هم در تمام بازی‌ها از لیگ برتر و جام حذفی گرفته تا لیگ قهرمانان آسیا فقط ۳۵ گل به ثمر رسانده‌اند. از این تعداد گل زده، مامه و گوران یرکوویچ به ترتیب با ۱۲ و ۹ گل به ثمر رسانده‌اند. بعد از آن‌ها ایسما گونکالوس و جوئلسون داسیلوا با ۳ گل زده به‌صورت مشترک بهترین گل زن های خارجی تاریخ باشگاه استقلال هستند! درواقع غیر از تیام، هیچ‌کدام از مهاجمان خارجی استقلال نتوانستند ۱۰ گل و بیشتر برای آبی‌ها به ثمر برسانند. باید دید شیخ دیاباته و مهاجم جدید تیم استقلال می‌توانند ۱۰ گل و بیشتر برای استقلال به ثمر برسانند یا نه؟

بازیکنانی از ۲۶ کشور

استقلالی‌ها بیشترین خرید خارجی‌شان را از قاره اروپا و قاره امریکای جنوبی انجام داده‌اند. از هر قاره ۱۶ بازیکن به استقلال آمده‌اند. بعد از آن‌ها قاره آفریقا با ۸ بازیکن قرار دارد. از قاره آسیا هم تاکنون فقط ۶ بازیکن به تیم استقلال آمده‌اند. بعد از قاره نوبت به کشورها می‌رسد.تا امروز ۱۳ بازیکن مختلف از کشور برزیل برای استقلال توپ زده‌اند. صربستان با ۴ بازیکن در رتبه بعدی قرار دارد. ۳ بازیکن از آلمان و ۳ بازیکن هم عراق بازیکن استقلال بوده‌اند.از بیم کشورهای آفریقایی هم ۲ بازیکن از کامرون و ۲ بازیکن هم از نیجریه برای استقلال بازی کرده‌اند. تاکنون بازیکنانی از ۲۳ کشور مختلف دنیا برای استقلال بازی کرده‌اند. البته اگر بازیکنان دوملیتی را حساب کنیم، این تعداد به ۲۷ کشور می‌رسد و فرانسه، مراکش، انگلیس و گینه بیسائو هم به آن‌ها اضافه می‌شوند. باید دید خرید جدید اهل کدام کشور است و این تعداد افزایش پیدا می‌کند یا نه؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها