کد خبر : 29833

مدیرعامل استقلال و وعده هایی که محقق نشد !

مدیرعامل استقلال و وعده هایی که محقق نشد !

وعده‌های فتحی و دیگر مدیران استقلال درباره پرونده سوپرجام کاملا توخالی بوده است.

به گزارش پارس فوتبال ، تا هفته گذشته هیچ چیز درباره پرونده جنجالی سوپرجام سال ۱۳۹۷ ایران که به CAS رفته بود مشخص نبود. کمیته استیناف چند ماه پیش، رای کمیته انضباطی مبنی بر ۳ بر صفر شدن بازی به نفع پرسپولیس را تائید کرده بود. اما امیرحسین فتحی مدیر عامل باشگاه استقلال چند روز بعد از آغاز کارش در این باشگاه در اقدامی عجیب و شتابزده با نپذیرفتن رای کمیته استیناف، پرونده را به CAS فرستاد. حالا و بعد از چند بار تاخیر CAS در اعلام رای، مشخص شد که استقلال بازنده پرونده جنجالی سوپرجام است.

هفته گذشته شایعه‌ای درباره شکست باشگاه استقلال در این پرونده منشتر شد. همان جا معلوم شد که خبرهایی در راه است. بالاخره خبر رسید و مشخص شد که وعده‌های فتحی و دیگر مدیران استقلال درباره این پرونده کاملا توخالی بوده است. فتحی مدتی است که محبوبیت روزهای اولش نزد هواداران استقلال را از دست داده و آن‌ها در هر فرصتی از فتحی می‌خواهند از استقلال برود.

فتحی اما اصرار دارد بماند و جو منفی علیه خودش را حاصل کار برخی رسانه‌ها و دستهای پشت پرده می‌داند. اما بد نیست نگاهی به وعده های عملی نشده فتحی در این مدت بنیدازیم تا ببینیم با این عملکرد فتحی، آیا برای رفتن او از استقلال نیازی به دست‌های پشت پرده هست یا نه؟

به بالاتر از CAS هم شکایت می‌کنیم

در روز ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را تائید کرد و به این ترتیب بازی برگزار نشده سوپرجام، ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد. اما امیرحسین فتحی فردای آن روز با همه خبرگزاریها صحبت کرد و گفت پرونده را به CAS و حتی مراجع بالاتر از آن می‌فرستد:

    «این رأی عادلانه نبود و با تمام قدرت به این رأی اعتراض خواهیم کرد و حتی اگر شده آن را به مراجع بالاتر از جملهCAS خواهیم برد تا حقانیت باشگاه استقلال اثبات شود. تمام تلاش خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد حقی از باشگاه استقلال تضییع شود و تا رسیدن به نتیجه از پای نخواهم نشست.»

سازمان لیگ با استناد به رای کمیته استیناف، کاپ سوپرجام را در محل دفتر این سازمان به کاپیتان و مدیرعامل پرسپولیس داد. اما استقلالی‌ها که رای را قبول نداشتند شروع کردند به مصاحبه کردن. علی خطیر معاون فتحی که مدیرعامل باشگاه روی تخصص او در پرونده‌های حقوقی خیلی حساب کرده بود گفت:

    «پرسپولیسی‌ها باید جام را برگردانند و این موضوع واقعا برای پرسپولیس زشت است که جامی را که گرفتند دوباره پس بدهند. نمی دانم چرا جام را به پرسپولیسی‌ها دادند، اما می دانم آنها باید این جام را برگردانند.»

از این حرف‌های معاون فتحی کاملا مشخص بود که او از پیروزی استقلال در این پرونده مطمئن است. اما این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس در دادگاه پیروز شد. آن هم در حالی که فتحی خودش سال‌ها در کمیته انضباطی فدراسیون عضویت داشته و خطیر هم ارتباطات قابل توجهی در فیفا دارد. با این وجود این تخصص‌ها و رابطه‌ها کمکی به استقلال نکرد و این باشگاه حالا نه تنها در دادگاه شکست خورده بلکه باید هزینه کل دادرسی این پرونده را هم بپردازد.

پاتوسی در استقلال می‌ماند

امیرحسین فتحی در ۲۳ فروردین امسال در مصاحبه با برنامه ورزش و مردم از ماندن قطعی آیاندا پاتوسی و ایما در استقلال خبر داد. او گفت:

    «هواداران نگران نباشند. بازیکنان خارجی از جمله پاتوسی و همچنین ایسما مشکلی برای تمدید قرارداد ندارند. قطعا این اتفاق می‌افتد تا مشکلات برطرف شود.»

اما در پایان فصل هر دو بازیکن از استقلال رفتند. مورد پاتوسی خیلی اهمیت داشت. چون او از لحاظ فنی سطح استقلال را بالا برده بود و هواداران به شدت او را دوست داشتند. اما این تنها وعده فتحی درباره پاتوسی نبود. بعد از این که استراماچونی به استقلال آمد فتحی در مصاحبه‌ای وعده داد که تا ۴۸ ساعت دیگر جانشین پاتوسی که بازیکنی در همان حد و اندازه است به استقلال می‌آید:

    «ما با او توافق کرده‌ایم و ان‌شا‌ءا… ظرف روز‌های آینده به تهران می‌آید. آقای استراماچونی از این بازیکن خیلی تعریف و تمجید کرده و فیلم بازی‌هایش را دیده‌ایم. بازیکن باکیفیتی است و قطعاً هواداران استقلال هم از کیفیت فنی او لذت خواهند برد.»

اما چنین بازیکنی هیچ وقت وارد تهران نشد. شیخ دیاباته که در پست مهاجم بازی می‌کرد به استقلال آمد که تا اینجای فصل چیز خاصی نشان نداده. هروویه میلیچ هم اصلا بازیکن ویژه‌ای نیست.

شفر برکنار نمی‌شود

بعد از شکست تلخ استقلال در هفته های پایانی لیگ هجدهم که این تیم را از رسیدن به قهرمانی لیگ ناامید کرد شایعه برکناری وینفرد شفر و نشستن فرهاد مجیدی روی نیمکت سرمربیگری استقلال منتشر شد. اما امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال خیلی صریح شایعه فوق را تکذیب کرد و گفت:

    «تمامی اخبار پیرامون حضور مجیدی و برکناری شفر گمانه زنی است. ما هم تصمیمی نگرفته‌ایم و من هم با هیچ کسی در مورد این قضایا صحبت نکرده‌ام. فعلا قراری برای تشکیل جلسه هیات مدیره نگذاشته‌ایم، بحث ماندن آقای شفر یک بحث فنی است و نه احساسی. ما یک طرف بحث قرارداد با وی را داریم و از یک طرف هم بحث فنی داریم. باید در فرصت مناسب در این خصوص تصمیم بگیریم.»

صبح فردا اما خبر تعلیق فعالیت شفر روی سایت باشگاه منتشر شد!‌ فتحی بعد از این اتفاق گفت:

    « با هیات مدیره و مشاوران به این نتیجه رسیدیم که بنا به دلایلی که داریم، وجود شفر به مصلحت استقلال نیست. ما در کمال متانت و اخلاق این تصمیم را گرفتیم. ما صبح روز یکشنبه از سایت رسمی باشگاه که اقدام رسمی است اعلام کردیم و ایشان را معلق اعلام کردیم. به ایشان اعلام کردیم که نباید به تمرین بیایند.»

حالا اما یک نگرانی دیگر هم وجود دارد. فتحی همان موقع گفت: «کمترین غرامت را خواهیم داشت. با هماهنگی رضایت شفر را جلب خواهیم کرد. هواداران عزیز و خوب ما و کارشناسان فوتبال و دوست داران استقلل مطمئن باشند با کمترین هزینه این کار انجام می‌شود.» اگر قرار باشد این وعده فتحی هم به سرانجام نرسد چه؟ فعلا که شفر از استقلال به فیفا شکایت کرده است.

با جاسوس باشگاه برخورد می‌کنم

در اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که تصاویر کاملی از قرارداد بازیکنان خارجی استقلال در یک خبرگزاری رسمی منتشر شد. این اتفاق بازتاب زیادی در رسانه‌ها پیدا کرد و باعث شد مدیریت باشگاه استقلال زیر سوال برود. امیر حسین فتحی که از این اتفاق ناراحت بود گفت:

    «هر اتفاقی در باشگاه می‌افتد خیلی‌ها از آن با خبر هستند. حتی آب می‌خوریم هم می‌فهمند، چه برسد به اینکه قرارداد بندیم. قراردادها چطور لو رفته است؟حالا بعضی از مخالفان ما جزئیات قراردادهای امضا شده را دارند.»

فتحی در یک مصاحبه هم وعده برخورد با کسی را داد که این قراردادها را خبرگزاری داده بود. بعدا مشخص شد لو رفتن قراردادها کار علی خطیر معاون خود خطیر بوده است. اما فتحی بعد از این که ماجرا را فهمید هیچ برخودردی با خطیر نکرد. حتی تا همین امروز. خطیر هنوز هم هر از گاهی مصاحبه می‌کند و با افشای اسراری از باشگاه، جو تیم را به هم می‌ریزد. فتحی اما تا حالا حتی تذکر هم به خطیر نداده است.

ذهنیت هواداران آبی؛ مامور ویرانی استقلال

عملکرد امیرحسین فتحی در استقلال اصلا هواداران این تیم را راضی نکرده است. ناکامی‌های این باشگاه در سال‌های اخیر با موفقیت‌های متعدد و بزرگ پرسپولیس همراه شده و همین باعث شده هر مدیر و مربی که به استقلال می‌آید برای رسیدن به «موفقیت فوری» تحت فشار باشد. همین هم باعث می‌شود مدیران تصمیمات خلق الساعه بگیرند. مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دیروز گفت علی خطیر معاون وقت باشگاه استقلال همان روزهای اول مدیریت فتحی به او گفته بود که باشگاه تحت فشار هواداران است و باید به CAS شکایت کند. نتیجه چنین مدیریتی ادامه ناکامی‌هاست. فتحی هم شامل همین روال شده و حالا استقلالی‌ها برای رفتن او از باشگاه لحظه شماری می‌کنند. گاف‌های مدیریتی فتحی در استقلال به شکلی بوده که باعث به وجود آمدن یک شائبه عجیب در ذهن طرفداران این تیم شده است.‌ آنها که همچنان نسبت وزیر ورزش بدبین هستند معتقدند وزیر عمدا این مدیر را در استقلال روی کار آورده است تا باشگاه‌شان روز به روز بیشتر سقوط کند. نکته اما این است که فتحی اصولا اعتقادی به ضعف در مدیریت خودش ندارد و هجمه‌ها علیه خودش را محصول تلاش‌های عوامل پشت پرده می‌داند. شفقنا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها