کد خبر : 29729

مقصران پرونده سوپرجام، پول استقلال را از جیبشان برگردانند

مقصران پرونده سوپرجام، پول استقلال را از جیبشان برگردانند

رییس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: مقصران پرونده سوپرجام تا ریال آخر این چند صد میلیون تومانی که پول خرج شده است را از جیب شخصی شان به حساب باشگاه یا وزارت ورزش بریزند.

به گزارش مشرق – با صدور رأی نهایی و قطعی دادگاه فیفا درباره پرونده سوپرجام مشخص شد همه تلاش های کادر مدیریتی وقت و قبلی باشگاه استقلال در برگرداندن رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خودمان درباره این پرونده بیهوده بوده است.

در همین باره با یکی از مسئولان قضایی اسبق فدراسیون فوتبال حرف زدیم.

عبدالرحمن شاه حسینی رییس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با مشرق، در این باره توضیحاتی داد که متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای شاه حسینی! در ارتباط با پرونده سوپرجام به نظرتان فرجام خواهی باشگاه استقلال به‌جا یا نابه‌جا بود؟

- صددرصد کاری اضافه و نابه‌جا بود! البته از چند جهت. چون پرونده در جریان عادی اش از بدو شکل گیری و سپس در صدور حکم بدوی و فرجام، مشخص بود که مراجع ذیصلاح در کشور خودمان رسیدگی های لازم درباره این پرونده را انجام داده اند. حتی یکی از اعضای وقت هیأت مدیره باشگاه استقلال هم در این باره عنوان کرد که اطلاع رسانی دقیقی به باشگاه شده ولی باز هم عده ای اصرار بر این داشتند که به فیفا شکایت کنند!

صرف هزینه هایی هنگفت که البته از جیب خودشان نبود بلکه از حساب باشگاه استقلال، مردم و بیت المال صورت گرفت.

* در چنین شرایطی چه کسی یا افرادی مقصر هستند؟

- این پول از جیب مردم رفته است. پولهایی که برای هزینه دادرسی صرف شده به اضافه رفت و آمد و اقامت آقایان به سوییس یا کشورهای دیگری که باید برای این پرونده به آنجا سفر می کردند همه از جیب باشگاه بوده است.

* چه نهادی باید به این مسایل رسیدگی کند؟

- معتقدم مراجع نظارتی باید یکی از کارهای شان در ارتباط با این موضوع همین باشد تا افرادی که هرگونه قصور یا تقصیری در این باره داشته اند را بابت خسارت های مادی و معنوی که به باشگاه وارد آوردند، محکوم کرده و مجبورشان کنند تا ریال آخر این چند صد میلیون تومانی که پول خرج شده است را از جیب شخصی شان به حساب باشگاه یا وزارت ورزش بریزند.

* این رفتار چه عواقب مثبت یا منفی خواهد داشت؟

- قطعا عواقب منفی ندارد بلکه خیلی از مدیرانی که بدون حساب و کتاب از حساب باشگاه این قبیل هزینه ها را بر باشگاه تحمیل می کنند متوجه می شوند که مملکت حساب و کتاب دارد و بی در و پیکر نیست.

* اصلا می توان از رأی این دادگاه هم به جایی شکایت کرد؟

- دیگر نمی توان کاری کرد. رأیی که CAS  بدهد فصل الخطاب است و کسانی که این مسایل را مطرح کنند مانورهای تبلیغاتی است. سوء مدیریت ها اینجا مشخص می شود. هر مدیری باید در همان دوران مدیریتش پاسخگوی خسارات مادی و معنوی که به باشگاه زده باشد. متأسفانه در ورزش ما مدیران با یک خط می آیند و با یک خط هم می روند. الان چه کسی باید این هزینه یا ضرر چند صد میلیون تومانی را جبران کند؟ باید یقه این مدیران ناکاربلد و مسببانش را گرفت تا از جیب شخصی شان پول باشگاه را برگردانند. این وضعیت در کل ورزش ما دیده می شود و فقط محصور به فوتبال نیست. افرادی که می آیند و در ورزش مشهور می شوند و بعد با کلی بدهی بابت بازیکن خارجی، مربی غیر ایرانی و این قبیل مسایل می روند ولی اگر یک بار برای همیشه مقابل این سوءمدیریت ها ایستادگی شود افرادی که همین الان در صف ورود به ورزش هستند حساب کار دستشان می آید و دیگر این اطراف پرسه نمی زنند.

* فرد خاصی مدنظرتان است؟

- نه! الان شاید تصور شود من این حرفها را برای مدیران بالادستی در ورزش می زنم در حالی که من این مطالب را فقط برای تنویر افکار عمومی با شما و مخاطبان شما در میان می گذارم وگرنه می دانم که آنها در گوشهای‌شان پر از پنبه است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها