کد خبر : 29663

رئیس دادگاه CAS هم پرسپولیسی است؟!

رئیس دادگاه CAS هم پرسپولیسی است؟!

روز گذشته دادگاه CAS نتیجه رای دیدار سوپرجام فصل پیش را اعلام کرد و در نهایت پرسپولیس به عنوان قهرمان مشخص شد.

زاوش محمدی در خبرآنلاین نوشت:پس از حدود یکسال، دادگاه CAS رای دیدار سوپرجام فصل پیش را داد و پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کرد. 

پس از پایان لیگ هفدهم و قهرمانی پرسپولیس در لیگ و استقلال در جام حدفی، قرار بود این دو تیم در سوپرجام به مصاف یکدیگر بروند اما آبی های تهرانی به دلیل حضور در اردوی ترکیه حاضر به حضور در این بازی نشدند و سازمان لیگ پرسپولیس را قهرمان سوپرجام اعلام کرد. پس از این اتفاق استقلالی ها که مدعی بودند، زمان بازی باید تغییر می کرد، به دادگاه CAS شکایت کردند تا بتوانند رای صادر شده را بشکنند.

در همان روزهایی که رای اعلام شده بود، بسیاری از کارشناسان قضایی و وکلای ورزشی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و رای صادره را درست اعلام کردند اما استقلالی ها زیربار نرفتند و رای شان را در CAS به اجرا گداشتند تا پس از یک سال این دادگاه بین المللی رای به پیروزی پرسپولیس بدهد و رسما شکست استقلال را هم در دربی سوپرجام و هم در دادگاه اعلام کند.

 

علاوه بر معطلی یکساله که شکایت آبی ها فوتبال ایران را منتظر رای گداشت، هزینه مالی زیادی برای استقلال داشت. امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال در مصاحبه خود که با سایت باشگاه داشت گفته: صدور رای اولیه کمیته انضباطی در دوره مدیرعاملی من نبود. به محض اینکه در استقلال مسئولیت گرفتم، اعتراض خود را به کمیته استیناف ارائه دادم و دفاعیات مستدل و مفصلی را آنجا ارائه کردیم. متاسفانه علی رغم نظر ما، آنچه ما فکر می‌کردیم به عدالت و انصاف نزدیک باشد، کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را تایید کرد. بعد از این اتفاق، ما در دادگاه حکمیت ورزش طرح دعوی کردیم.

استقلالی ها در این سالها مدعی بودند که وزارت ورزش به سمت تیم دیگری غش کرده و رای کمیته انضباطی واستیناف به دلیل فشارهای بالا بوده اما سوالی که پیش می آید این است که آیا رئیس دادگاه CAS هم پرسپولیسی است؟

کاش مدیران ما به جای متهم کردن دیگران کمی به مشاوره های وکلا و حقوقدان های داخلی گوش کنند تا بیشتر از این هزینه روی دست بیت المال نگدارند. مخصوصا در موراد اینچنینی که نتیجه پرونده از قبل مشخص است و همه می دانند که چه حکمی صادر خواهد شد.

البته از این زاویه هم می توان به ماجرا نگاه کرد که وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد، مدیران برای فرار از فشار افکار عمومی ترجیح می دهند خود را حق به جانب نشان بدهند و با طرح یک شکایت در دادگاه های ورزشی، برای خود زمان بخرند تا فشار هواداران کم شود. حالا هم در مورد باشگاه استقلال همین اتفاق رخ داده و ماجرای سوپرجام آن قدر مشمول گذر زمان شده که هواداران آن حساسیت گذشته را نسبت به این مسابقه ندارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها