کد خبر : 29605

احتمال فسخ قرارداد 2 بازیکن از استقلال و پرسپولیس

احتمال فسخ قرارداد 2 بازیکن از استقلال و پرسپولیس

اگر جونیور براندائو و شیخ دیاباته در ادامه فصل هم عملکرد خوبی نداشته باشند به احتمال فراوان در نیم‌فصل قراردادشان فسخ می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، استقلال و پرسپولیس خرید‌های ناموفقی برای خط حمله داشتند. در نقل و انتقالات آبی‌ها شیخ دیاباته را جذب کردند، بازیکنی که در توصیفش می‌گفتند مثل «برج» می‌ماند و هر توپی به محوطه جریمه بیاید، با ضربه سر او وارد دروازه خواهد شد. درباره براندائو هم قصه‌ها ساخته بودند. فورواردی است که تکنیک برزیلی‌ها را به ارث برده و روی دستمال کاغذی ۶ نفر را دریبل می‌زند و از این‌طور حرف‌ها.

حالا، اما تنها با گذشت ۶ هفته مشخص شده از بودجه دو باشگاه، پول سنگینی هدر رفته است. باز شرایط پرسپولیس بهتر است چراکه امسال چنین اشتباهی کرده ولی استقلال فصل گذشته هم دقیقاً چنین اشتباهی را مرتکب شده بود.

آن‌ها با خرید مارکوس نیومایر و الحاجی گرو که روی هم ۱۰ میلیارد برای نیم‌فصل گرفتند، نه تنها بازیکنان ایرانی را تحریک کردند، بلکه نیم‌فصل کاملاً ناموفق داشتند. باشگاه هم که شاهد فشار رسانه‌ها و طرفداران بود، برای اینکه جلوی ضرر بیشتر را بگیرد تصمیم گرفت در نیم‌فصل آن‌ها را رد کند. بماند که باشگاه بعد از این دو خرید جنجالی با افتخار اعلام کرد هر دو را رد کرده بدون اینکه ریالی غرامت به آن‌ها بدهد! البته مشخص شد در نهایت پول‌شان را هم گرفته‌اند و رفته‌اند. اگر هر باشگاهی به جای استقلال بود بعد از آن دو خرید موقتاً بی‌خیال جذب بازیکنان خارجی می‌شد، اما آبی‌ها دوباره تن به جذب منشا و ایسما دادند تا آن‌ها یادآور گرو و نیومایر باشند و هر کدام ۲۴۰ هزار دلار روی دست استقلال ضرر بگذارند!

امسال هم بعد از آن ۴ خرید ناموفق به نظر می‌رسید استقلال حداقل یک حساسیت کوچکی برای جذب بازیکن خارجی به خرج دهد، ولی خرید دیاباته تا این لحظه با شکست همراه بوده است. استقلال رقمی نزدیک به ۵۵۰ هزار دلار برای یک فصل به این بازیکن خواهد داد. تازه علاوه بر این او آپشن‌هایی در قراردادش دارد که در صورت موفقیت استقلال رقمش را بالاتر می‌برد.

در پرسپولیس هم اوضاع بهتر از این نیست. براندائوی برزیلی با قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به این تیم ملحق شده است. خبر رسیده وزارت ورزش هم از خرید این دو باشگاه راضی نیست و فتحی و انصاری‌فرد را تحت فشار گذاشته است. مدیران دو باشگاه هم فعلاً به این نتیجه رسیده‌اند هر زمان جلوی ضرر را بگیرند سود است. اگر براندائو و شیخ دیاباته در ادامه فصل هم عملکرد خوبی نداشته باشند به احتمال فراوان در نیم‌فصل قراردادشان فسخ می‌شود. البته پیش‌بینی می‌شود همان زمان حداقل مدیران استقلال سینه جلو دهند و بگویند در اقدامی تاریخی بدون پرداخت غرامت توانستند قرارداد شیخ دیاباته را فسخ کنند!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها