کد خبر : 29387

گزینه جدید استقلال برای خط حمله شناسایی شد

گزینه جدید استقلال برای خط حمله شناسایی شد

استقلالی‌ها بعد از ناامیدی نسبی از دیاباته و دیگر مهاجمان تیم‌شان، سراغ یک مهاجم خارجی جدید رفته‌اند.

به گزارش پارس فوتبال ، استقلال استراما چه در دفاع و چه در حمله، خوب کار نمی‌کند و یکی از مشکلات این تیم عملکرد ضعیف مهاجمان است. شیخ دیاباته و مرتضی تبریزی، تا اینجای فصل گلی نزده‌اند و در عوض، چند موقعیت و یک پنالتی ارزشمند را هدر داده‌اند. با توجه به آمادگی بالای فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان، استقلالی‌ها امیدوارند با خرید یک مهاجم آماده بتوانند مشکلات خط حمله‌شان را برطرف کنند.

به همین دلیل، دست روی یک مهاجم جدید از قاره آفریقا گذاشته‌اند. کابونگو کاسونگو ، بازیکنی است که استقلال قصد اضافه کردنش به خط حمله این تیم را دارد. آخرین تیم کاسونگو، الوحده عربستان بود که در آن عملکرد نسبتا خوبی داشت.

کابونگو کاسونگو  نیم فصل دوم به الوحده اضافه شد، بیشتر بازی‌ها به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت و با این حال، توانست در ۴ بازی از ۵ بازی آخر فصل برای این تیم گل بزند. پیش از دوران کوتاه در عربستان، کاسونگو سال‌ها در مصر بازی می‌کرد. او سال ۲۰۱۶، از گینه به مصر رفت و فصل اول حضورش در این کشور، عملکرد فوق العاده‌ای داشت. کاسونگو ۲۲ ساله، ۱۲ گل برای الاتحاد مصر زد و دومین گلزن برتر فوتبال این کشور شد.

بلافاصله الزمالک، یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال مصر سراغش رفت و با ۷۵۰ هزار دلار او را خرید. کاسونگو فصل اول در الزمالک هم درخشان ظاهر شد. با ۱۰ گل بهترین گلزن این تیم در لیگ مصر بود و با ۴ گل در ۵ بازی جام حذفی، هم خودش آقای گل شد و هم الزمالک را به قهرمانی رساند. فصل پیش که دومین سال حضورش در الزمالک بود، برایش خیلی خوب جلو نرفت. نیم فصل اول فقط سه گل زد و به همین دلیل، نیم فصل دوم قرضی به فوتبال عربستان منتقل شد.

کابونگو کاسونگو مهاجمی ۲۵ ساله است که در سه فصل اخیر، ۲ فصل عالی را پشت سر گذاشته و فقط سال گذشته نتوانست بیشتر از ۱۰ گل بزند. با این حال انتقال او به استقلال، یک مانع بزرگ خواهد داشت. کاسونگو روزهای پایانی نقل و انتقالات امسال، به صورت قرضی از الزمالک قرضی به وداد مراکش منتقل شد. وداد، قهرمان فصل پیش مراکش است. او ۵۰ روز بعد بدون هیچ بازی برای وداد، از این تیم جدا شد و به الزمالک برگشت. کاسونگو برای پیوستن به استقلال، باید بازیکن آزاد باشد. اگر او بتواند ثابت کند بعد از پایان نقل و انتقالات تابستانی با هیچ تیمی قرارداد نداشته، می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به ایران بیاید. در غیر این صورت، استقلالی‌ها و هیچ باشگاه دیگری تا نیم فصل، اجازه جذب این بازیکن کنگویی را نخواهد داشت.

نکته مهم درباره سبک بازی کابونگو کاسونگو تنوع گل‌هایش برای الزمالک زده است. به طور مثال، او در فصل ۲۰۱۷/۱۸ که ۱۰ گل برای این تیم زد دو گل با پای غیر تخصصی یعنی پای چپ داشت و با قد ۱۸۵ سانتیمتری، دو گل با ضربات سر وارد دروازه حریفان کرد. موضوعی که استراما را امیدوار کرده او مثل شیخ، در ایران راه دروازه را گم نکند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها