کد خبر : 29210

رد پای دلال ها در استقلال دیده می شود

رد پای دلال ها در استقلال دیده می شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال و سرمربی تیم جوانان این باشگاه گفت: آن‌هایی که از آوردن بازیکن خارجی به این تیم منفعت می‌برند اجازه نمی‌دهند جوانان بازی کنند تا کار خودشان را بکنند.

به گزارش مهر، علیرضا اکبرپور بازیکن مطرح تیم استقلال در دهه هفتاد بود که با تعداد زیادی بازی و گل‌های زده مهم نامش را در تاریخ این باشگاه ماندگار کرد.

اکبرپور که چند سالی است به جرگه مربیان پیوسته و عمدتا در تیم‌های پایه فعالیت می‌کند، در گفتگویی مفصل با خبرنگار مهر به تشریح مسائل مربوط به این باشگاه پرداخت که شرحی از این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

طلسم استقلال شکست

خوشبختانه استقلال در جام حذفی به پیروزی رسید تا طلسم ناکامی‌های این تیم شکسته شود. من این پیروزی را به فال نیک گرفته و امیدوارم سرآغازی باشد بر پیروزی‌های آینده این تیم.

پیروزی خانگی برابر گل گهر هم می‌تواند یک آغاز دوباره برای آبی پوشان در لیگ برتر باشد. این مهم دور از دسترس تیم نیست. هرچند برای این بازی دو بازیکن و سرمربی محروم هستند، اما با همین داشته‌ها هم می‌توان گل گهر را در ورزشگاه آزادی شکست داد و صعود در جدول به سمت بالا را آغاز کرد.

من شرمنده هواداران هستم

فشاری که این روز‌ها به خاطر استقلال روی ما پیشکسوتان است بیشتر از فشاری است که روی بازیکنان تیم است. مدتی است که سعی می‌کنم کمتر از خانه خارج شوم. عموم افرادی که با ما برخورد دارند یا پرسپولیسی هستند یا استقلالی.

پرسپولیسی‌ها برای ما کری می‌خوانند و نمی‌توانیم جواب بدهیم و استقلالی‌ها ما را سئوال و جواب می‌کنند که باز هم پاسخی برای آن‌ها نداریم. من به عنوان پیشکسوت این باشگاه از همه هواداران بابت نتایج ضعیف این فصل عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم این روز‌های تلخ به زودی تمام شود.

سجاد آقایی نماینده بازیکنان جوان

خیلی خوشحالم که سجاد آقایی برابر گل ریحان چنان عملکردی داشت که همه آن‌هایی که توصیه به جوانگرایی می‌کردند را رو سفید کرد. آقایی در ۳۰ دقیقه کار بزرگی برای استقلال کرد. این جمله تکراری و کلیشه‌ای است که هیچ تیمی بابت استفاده از بازیکن جوان ضرر نکرده و استقلال هم ضرر نمی‌کند. سجاد آقایی نماینده‌ای بود از تعداد زیادی بازیکن جوان که به ناحق پشت خط مانده‌اند.

رضا آذری بعد از گل زدن محو شد

امیدوارم اتفاقی که برای رضا آذری افتاد برای سجاد آقایی نیفتد. فصل گذشته رضا آذری در ترکیب استقلال جا افتاده بود و خوش می‌درخشید. به او تا زمانی که گل نزده بود بازی می‌دادند، اما بعد از آن که گل زد و اسمش سر زبان‌ها افتاد، به طرز مشکوکی نیمکت نشین و دیگر فرصت بازی پیدا نکرد. امیدوارم با سجاد آقایی هم اینکار را نکنند.

آذری را بازی ندادند تا به جای او خارجی بگیرند

یک جوان مثل رضا آذری بعد از درخشش و گلزنی محو می‌شود و در این اتفاق رَدِ پای دلالان دیده می‌شود. دلالانی که مدام می‌گویند استقلال در پست هافبک بازیساز کمبود دارد و باید بازیکن خارجی بگیرد. مسلم است اگر یک جوان مثل آذری تبدیل به ستاره شود دیگر نمی‌توان در آن پست بازیکن خارجی آورد و سود آن به جیب دلال‌ها برود.

مدتی هم هست که می‌گویند مهاجم خارجی. یک مهاجم خارجی که آورده‌اند و هنوز چیزی از او دیده نشده. اما همین مهاجم ۲۰ ساله ارزان قیمت در ۳۰ دقیقه کاری کرد که مهاجم خارجی استقلال نکرده بود. آیا اگر آقایی دوباره بازی کند و گل بزند، باز هم کمبود مهاجم خارجی جدید حس می‌شود؟

از این جوان‌ها زیاد داریم

استقلال و تیم‌های پایه این باشگاه معدن بازیکن جوان و مستعد است. بازیکنانی که پتانسیل تبدیل شدن به ستاره در کوتاه مدت را دارند، منوط به آن که به این بازیکنان جوان بها داده شود، به آن‌ها رسیدگی شود و به موقع از آن‌ها استفاده شود.

در همین دربی دیدیم که یک بازیکن جوان کارگشا شد و باعث پیروزی پرسپولیس بود. آیا پرسپولیس از میدان دادن به این بازیکن جوان ضرر کرد؟ یقین بدانید استقلال هم از میدان دادن به بازیکن جوان ضرر نخواهد کرد. نمونه بارز آن هم اعتماد به سجاد آقایی مقابل گل ریحان بود.

تیم‌های پایه استقلال مظلوم هستند

به عنوان سرمربی جوانان استقلال می‌گویم که تیم‌های پایه این باشگاه مظلوم و محروم هستند. هرچند نسبت به فصل گذشته شرایط فرق کرده و بهتر شده، اما هنوز هم این تیم‌ها در محرومیت به سر می‌برند.

تا پارسال ما حتی توپ و زمین هم نداشتیم. با زحمات مدیر قبلی آکادمی ورزشگاه امام رضا به خوبی تجهیز شد و تبدیل به یک مکان مجهز و کاملا در اختیار تیم‌های پایه شد. یک ورزشگاه اختصاصی و مجهز برای تیم‌های پایه لازم هست، اما کافی نیست. به جز ورزشگاه مجهز تیم‌های پایه به خیلی امکانات دیگر هم نیاز دارند.

نگذارید مربیان سالم آلوده شوند

بنده به عنوان مربی تیم جوانان استقلال از سال پیش تا به حال حتی یک هزار تومنی هم دستمزد نگرفته‌ام. اگر پولی به من داده‌اند آن را رو کنند تا من هم همه حرفهایم را پس بگیرم. نه تنها پولی نگرفته ام، بلکه بار‌ها از جیبم هم خرج کرده ام.

خانه من کرج است و فقط برای رفت و آمد هر دو روز یک باک بنزین می‌زنم. مگر مربیان و خانواده آن‌ها با نور آفتاب تغذیه می‌کنند؟ ما مربیان سالمی هستیم و می‌خواهیم سالم بمانیم و سالم کار کنیم. نباید با اینگونه کار‌ها زمینه آلوده شدن مربیان را فراهم کنند تا حق بازیکنان جوان مستعد هم ضایع شود.

برخی انتخاب‌ها اشتباه است

ما در همین تیم جوانان زمان آقای مومنی کارمان را می‌کردیم و تیم هم صدر جدول بود. آمدند تغییرات ایجاد کردند، کمک‌ها را عوض کردند و سرپرست‌ها را تغییر دادند. بعد از آن ما دو هفته شکست خوردیم و صدر را از دست دادیم. البته دوباره زحمت کشیدیم و به صدر برگشتیم. اما آن تغییرات خیلی لازم نبود.

عنوان شد که پیشکسوتان استقلال باید سرپرست باشند. من مخالفتی با این که پیشکسوتان استقلال تکریم شوند ندارم. اما می‌گویم جای آن‌ها سرپرستی تیم‌های پایه نیست. آن‌ها شان بیشتری از این دارند که در این پست باشند.

سرپرستان قبلی ما پیشکسوت استقلال نبودند، اما انسان‌های محترم، متشخص و علاقمندی بودند که تمکن مالی برای هزینه کردن در این تیم‌ها را داشتند. با وجود آن‌ها کار تیم لنگ نمی‌ماند. بعضا به امور شخصی بازیکنان هم رسیدگی می‌کردند و هوای بازیکنان شهرستانی را داشتند. حتی وقتی بازیکنان ما بیمار می‌شدند آن‌ها را حمایت معنوی و مادی می‌کردند.

شان پیشکسوتان استقلال را خُرد کردند

الان هم سرپرستان ما که پیشکسوتان استقلال هستند متشخص و محترم هستند. اما وقتی نمی‌توانند بعضی جا‌ها برای تیم هزینه کنند، متاسفانه شخصیت شان هم مقابل بازیکن جوان خرد می‌شود و این اصلا خوب نیست.‌ای کاش از این پیشکسوتان عزیز به عنوان مدیر فنی تیم‌ها استفاده می‌شد نه سرپرست. در شان این بزرگواران نیست که برای دریافت کارت یک بازیکن بروند و ساعت‌ها در هیات فوتبال معطل شوند و ناچار باشند با بعضی‌ها چک و چانه بزنند و شان و شخصیت شان خُرد شود.

حاجیلو خیلی برای آکادمی زحمت می‌کشد

اصغر حاجیلو یک استقلالی اصلی و دلسوز است که برای آکادمی خیلی زحمت می‌کشد و باید از او تقدیر شود. اما تیم‌های پایه به شدت نیاز به حمایت مالی دارند و حاجیلو به تنهایی نمی‌تواند از نظر مالی کاری برای آکادمی بکند.

باشگاه باید از آقای حاجیلو و مجموعه آکادمی از نظر مالی حمایت کند تا ایشان انرژی شان را برای مدیریت مجموعه بگذارند نه این که همه انرژی ایشان صرف منابع مالی شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها