کد خبر : 29153

روز اولین مرگ جعفر کاشانی (عکس)

روز اولین مرگ جعفر کاشانی (عکس)

در بین فوتبالیست ها مثلی رایج است که دو بار می میرند، بار اول زمانی که از فوتبال خداحافظی می کنند و بار دوم زمانی که اجلشان فرا برسد.

به گزارش وبسایت جام تخت جمشید، ، چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۵۳ (دربی پانزدهم) کاپیتان جعفر کاشانی  پیشاپیش پرسپولیسی ها به میدان آمد تا سرخپوشان آخرین مسابقه فصل را برابر  رقیب سنتی برگزار کنند.

دو هفته پیش از آن، کاشانی همه را از تصمیم آویختن کفش‌هایش آگاه نمود. مسئولان باشگاه با خداحافظی او مخالفت کردند اما او بر تصمیمش استوار بود.

پرسپولیس تحت رهبری هوشمندانه جعفر کاشانی با نتیجه ۲ بر ۱ فاتح دربی پانزدهم تهران شد تا کاپیتان با خاطره ای شیرین با مستطیل سبز وداع نماید.

 

در پایان دربی پانزدهم لحظه هایی ماندگار به وقوع پیوست که اشک شوق کاشانی 31 ساله را به همراه داشت. او در شرایطی  با هواداران و سکوهای امجدیه وداع نمود که بر دوش بازیکنان دو تیم قرار داشت هر چند تصاویر چندانی از آن  باقی نمانده اما دوربین زنده یاد باقر زرافشان (عکاس هفته نامه کیهان ورزشی)  آن را جاودانه کرد. صمیمیتی که میان بازیکنان دو تیم سرخابی مشاهده می شود، پس از  45 سال هنوز تماشایی است و تازگی دارد.

تصویر بالا  از زیباترین عکس ها در تاریخ فوتبال باشگاهی  است که همانند یک تابلوی  نقاشی کلاسیک می‌درخشد؛ حضور رنگ‌های گرم در کنار صمیمیت بزرگانی همانند ناصر حجازی - جوادالله وردی - بهرام مودت و علی پروینی که اندکی دورتر به فکر فرو رفته و آخرین لحظات حضور کاپیتان را نظاره می کند و در گوشه تصویر کاپیتان رقیب و دوست صمیمی علی جباری که تنها بخشی از بدنش پیداست و ..... همه و همه زیبایی های این شاهکار عکاسی را دو چندان نموده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها