کد خبر : 2895

نقش «رتبه بندی» در افزایش حقوق معلمان / شرط اجرا از سال آینده

نقش «رتبه بندی» در افزایش حقوق معلمان / شرط اجرا از سال آینده

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اجرای نظام رتبه بندی معلمان انگیزه‌ی آنها را برای افزایش سطح سواد و توانایی افزایش می‌دهد، گفت: درصورتی که لایحه نظام رتبه بندی معلمان پیش از بودجه ۹۸ به مجلس ارسال نشود برای سال ۹۸ نیز اجرایی نخواهد بود.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به لزوم ارسال لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس پیش از بستن بودجه 98، گفت: درصورتی که لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پیش از بودجه 98 به مجلس ارسال نشود یا اعتبارات لازم برای اجرای آن در بودجه سال آینده پیش بینی نشود این نظام برای سال 98 نیز اجرایی نخواهد بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش وعده هایی مبنی بر اجرای نظام رتبه بندی معلمان داده‌اند اما به نظر می رسد تمام وعده‌وعیدها روی کاغذ باقی می‌ماند و عملی نمی‌شود.

اگرچه رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش وعده هایی مبنی بر اجرای نظام رتبه بندی معلمان داده‌اند اما به نظر می رسد تمام وعده‌وعیدها روی کاغذ باقی می‌ماند و عملی نمی‌شود

اجرایی نشدن نظام رتبه بندی معلمان در سال 98؛ برگی دیگر بر خیانت آموزش و پرورش به معلمان

وی با بیان اینکه در صورتی نظام رتبه بندی معلمان برای سال 98 اجرایی نشود برگی دیگر بر خیانت آموزش و پرورش به معلمان رقم خواهد خورد، بیان کرد: با اجرای نظام رتبه بندی معلمان، فرهنگیان همانند اساتید دانشگاهی که به 4 دسته مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام تقسیم می‌شوند به 4 دسته معلم مربی، معلم حرفه‌ای، معلم کارآمد و معلم راهبر تقسیم‌بندی خواهند شد.

اجرای نظام رتبه بندی معلمان انگیزه‌ی آنها را برای افزایش سطح سواد و توانایی افزایش می‌دهد

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: اجرای نظام رتبه بندی معلمان انگیزه‌ی آنها را برای افزایش سطح سواد و توانایی افزایش می‌دهد چراکه ارتقا در این نظام براساس مدرک تحصیلی، تجربه، تالیفات، کارهای پژوهشی و رضایتمندی و... است؛ ارتقا رتبه، حقوق و مزایای معلمان را افزایش می‌دهد درنتیجه تمامی معلمان سعی در پیشرفت دارند.

اهداف نظام رتبه بندی چیست؟

احمدی لاشکی با اشاره به برخی اهداف نظام رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: افزایش انگیزه و کارایی معلمان در انجام وظایف و اثربخشی فعالیت‌های آنها برای شکوفا شدن شایستگی‌های دانش‌آموزان، ارتقای منزلت اجتماعی و صلاحیت علمی و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و بالا بردن سطح معیشت‌ آن‌ها، توسعه مشارکت معلمان در فرآیند بهسازی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی از جمله آثار اجرای این نظام است.

دولت توجه چندانی به آموزش و پرورش ندارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس ماده 63 برنامه ششم توسعه دولت مکلف است لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه دهد درحالی که با گذشت 2 سال از شروع برنامه ششم توسعه دولت هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است، اظهار کرد: دولت توجه چندانی به آموزش و پرورش ندارد و در این دو سال اقدامی در زمینه به سرانجام رساندن لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان انجام نداده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها