کد خبر : 28909

مهره گمشده کالدرون این بازیکن پرسپولیس است

مهره گمشده کالدرون این بازیکن پرسپولیس است

کالدرون پرسپولیسی‌ها را با سیستم ۲-۴-۴ آماده حضور در زمین می‌کند. اگر قرار به ادامه کار با چنین سیستمی باشد، حضور همزمان کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرورزشی، شکی نیست احمد نوراللهی هافبک خوبی است. بازیکنی که هم قدرت بدنی بالایی دارد و هم از مهارت تکنیکی خوبی برخوردار است، اما کاپیتان بازی‌های اخیر پرسپولیس یک هافبک دفاعی متخصص نیست.

او می‌تواند تکل بزند، سر بزند و پاس‌های کوتاه و بلند بدهد، اما نمی‌تواند به خوبی جلوی مدافعان تیمش را پوشش بدهد و به قول معروف توپ‌ربایی کند. حداقل اینکه شماره ۸ پرسپولیس به تنهایی قادر به این کار نیست.

به اعتقاد ما مهره گمشده این پرسپولیس کمال کامیابی‌نیاست. هافبکی دونده و جنگنده که در توپ‌ربایی و به قول مربیان فوتبال گرفتن توپ‌های سوم تخصص ویژه‌ای دارد. کمال کامیابی‌نیا یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان پرسپولیس در این ۴ فصل بوده و امیدوار بود نقش محوری خود را در تیم کالدرون نیز داشته باشد، اما مصدومیت قدیمی کتف امانش را برید و مجبور به جراحی شد.

کالدرون پرسپولیسی‌ها را با سیستم ۲-۴-۴ آماده حضور در زمین می‌کند. اگر قرار به ادامه کار با چنین سیستمی باشد، حضور همزمان کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی اجتناب‌ناپذیر است. دو هافبکی که مکمل یکدیگر هستند. از طرف دیگر در فصول اخیر کمال کامیابی‌نیا با وجود اینکه توانایی سرزنی داشت، اما روی حملات اغلب به عنوان بازیکنی برای تصاحب توپ سوم، نقش‌آفرینی می‌کرد و تلاش داشت تا با گرفتن توپ برگشتی، حملات (نه ضربات ایستگاهی) تیم را تداوم بخشد. حالا تیم کالدرون روی کرنر‌ها و کاشته‌ها نیز نتوانسته است از این توانایی کمال بهره ببرد. غیبت چنین هافبکی به شدت در تیم پرسپولیس مشهود بوده است. بازیکنی که تیم برانکو به شدت به او وابسته بود و اینک تیم کالدرون هم او را طلب می‌کند. حضور کمال کامیابی‌نیا که از کمک‌های احمد نوراللهی هم بهره می‌برد تیم کالدرون را هرچه بیشتر شبیه به تیم مدعی و قهرمان برانکو می‌سازد.

سرمربی آرژانتینی باید به سیستم ۲-۴-۴ خطی برانکو برگردد که در آن دو هافبک میانی اش یعنی کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی نقش ویژه‌ای دارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها