کد خبر : 28776

معلوم شد حق با دروازه بان پرسپولیس بود نه داور

معلوم شد حق با دروازه بان پرسپولیس بود نه داور

در آخرین دقایق دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان، اتفاق عجیبی رخ داد که باعث تعجب حاضران در ورزشگاه شد.

به گزارش خبرورزشی، در دقایق پایانی دیدار پرپسولیس و سپاهان حمله سپاهان روی دروازه پرسپولیس با یک شوت بی‌دقت و بی‌هدف از بین رفت.

همین که توپ، فضای بالای دروازه میزبان را شکافت و به بیرون رفت، علیرضا بیرانوند به سمت داور دوید و به عملکرد وحید کاظمی اعتراض کرد. داور بازی که مثل بقیه تماشاگران از این اتفاق، مات و مبهوت شده بود، برای خاتمه دادن به ماجرا، کارت زرد را از جیب خود خارج کرد و مقابل چشمان بیرانوند گرفت. البته با این تصمیم، آتش اعتراضات بیرانوند داغ‌تر شد. او به سمت داور پشت دروازه و کمک داور اول بازی دوید و حرف‌هایش را تکرار می‌کرد. سپس به سراغ امیر قلعه‌نویی رفت تا برای او نیز توضیح بدهد که چرا معترض است و در نهایت سمت نیمکت تیم خودی رفت که این بار، کریم باقری به او دستور داد به اعتراضات خود پایان داده و به دروازه اش برگردد.

این اتفاق وقتی مهم شد که به یاد بیاوریم بعد از آن، تمرکز بیرانوند به‌هم ریخت و گل‌های سپاهان رقم خورد، اما ماجرای اعتراض بیرانوند چه بود؟

در قانون جدید داوری که اوایل سال ۲۰۱۹ تصویب و به همه فدراسیون‌های عضو فیفا ابلاغ شده، یک موضوع جدی به چشم می‌خورد: «اگر در حین بازی، توپ به داور برخورد کند، دیگر مسابقه ادامه پیدا نمی‌کند تا مشکلات ایجاد شده کم‌تر شود. در قانون جدید، اگر توپ به داور برخورد کند، بازی با دراپ‌بال ادامه پیدا خواهد کرد تا حقی از تیم‌ها ضایع نشود.»

بیرانوند نیز با اشاره به این قانون، اعتقاد داشت وقتی توپ به بدن داور برخورد کرده، بازی باید متوقف می‌شد، اما داور از این کار سر باز زد و دستور داد سپاهانی‌ها به حمله خود ادامه بدهند! بیرانوند به داور می‌گفت: «خودتان در ابتدای فصل برای ما (بازیکنان در تیم‌های مختلف) کلاس گذاشتید و این قانون را توضیح دادید، حالا چطور ممکن است خودتان آن را اجرا نکنید؟ اگر روی این توپ گل می‌خوردم، چه کسی مقصر بود؟»

کاظمی به جای توضیح دادن به بیرانوند، او را با کارت زرد جریمه کرد آن هم به این علت که بیرانوند با لحن و رفتار بدی اقدام به اعتراض کرده است، اما با توجه به قوانین مشخص می‌شود در این بحث حق با بیرانوند بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها