کد خبر : 28631

چه کسی وعده جذب کاپیتان تیم ملی را به سرمربی استقلال داد؟

چه کسی وعده جذب کاپیتان تیم ملی را به سرمربی استقلال داد؟

علی خطیر هر از چند گاهی با استقلالی‌ها وارد جنگ‌ودعوای لفظی می‌شود. معاون مستعفی و سابق باشگاه استقلال بعد از جدایی از باشگاه همواره با این اتهام روبرو است که در کار باشگاه اخلال ایجاد می‌کند و با آندره آ استراماچونی در تماس بوده و به او خط می‌دهد.

به گزارش روزنامه گل، خطیر با اتهام و انتقادهای  دیگری هم روبرو است. بعضی‌ها ازجمله وریا غفوری و حسین حسینی او را مقصر اصلی ناکامی‌های استقلال در 2 فصل اخیر می‌دانند. صحبت‌های این 2 بازیکن بعد از صحبت‌های خطیر که در سایت رسمی باشگاه منتشر شد را یک‌بار دیگر مرور کنید.

وریا بعد از شکست استقلال در دربی هم مقصر اصلی ناکامی آبی پوشان را تیم بستن معاون مستعفی باشگاه اعلام کرد تا جنجال و حاشیه تازه‌ای اطراف استقلال شکل بگیرد و افشاگری‌ها و اتهام زنی‌های دوجانبه از سر گرفته شود. خطیر قسم می‌خورد که فقط برای گرفتن طلبش از باشگاه در تهران مانده است:« به ولای علی، به جان تنها دخترم، به خدا من از استقلال بیرون آمده‌ام. من طلبکارم، پولم را بدهند یک دقیقه هم نمی‌مانم. مدیران استقلال امروز و فردا می‌کنند و خودشان من را نگه‌داشته‌اند.» 

بااین‌وجود از ماجرای خط دادن به استراماچونی گرفته تا اختلاف با اسپانسر، دختر آبی و درخواست بخشش کارت فرشید اسماعیلی ردپا و اثری از خطیر هم دیده می‌شود. او به ورزشگاه آزادی می‌رود و تا مسجدسلیمان سفر می‌کند تا از نزدیک بازی‌های استقلال را تماشا کند! درباره دوران مدیریت خطیر و عملکرد او هنوز حرف‌های نگفته و ابهامات بسیار است. از تیم بستن با مشاوره امید روانخواه گرفته تا کارشکنی علیه وینفرد شفر گهگاه حرف‌هایی شنیده می‌شود و افشاگری‌هایی صورت می‌گیرد که ناقص و مبهم است.

ازجمله موارد نسبت داده‌شده به معاون مستعفی ماجرای دادن وعده جذب احسان حاج صفی به استراماچونی است. آرمین سهرابیان همان موقع این شائبه را مطرح کرده بود که قرار گرفتنش در لیست مازاد زیر سر یک نفر در باشگاه است:« من از حرف استراماچونی تعجب کردم. تمام بازیکنان از من سؤال می‌کردند چرا این‌گونه شد و تیم باید دو مدافع چپ داشته باشد. استقلال نمی‌تواند با یک دفاع چپ در لیگ حاضر شود و شاید موضوع من بحث فنی نبوده باشد و شاید از داخل باشگاه یک نفر دشمن تیم است و می‌خواهد به تیم ضربه بزند. واقعاً نمی‌دانم. بازی برابر نیروی زمینی با تساوی به پایان رسید و در داخل زمین بازیکنان یک جروبحث کوچک داشتند که من اصلاً در آن درگیری نبودم. اما نوشتند سهرابیان دعوا کرده است. روح‌الله باقری و رضا کریمی دوستان من هستند و من فقط آن‌ها را جدا کردم و به آن‌ها گفتم اعصاب‌ها خرد است و بگذرید که خیلی زود همه‌چیزتمام شود. بازیکنانی که از تیم جدا شدند، بازیکنان مؤثر و فیکس بودند. بازیکنان بزرگ و باتجربه بودند. من هم در این مدتی که خود را نشان دادم، شاید قربانی من هم قربانی یک جریان خاص در باشگاه شده باشم. یک صحبت‌هایی شده بود. من با مدیر برنامه خودم رفتم باشگاه و صحبت کردم. به استراماچونی گفته بودند که می‌خواهند بهترین دفاع چپ ایران را جذب کنند. بازیکنی که قولش را به استراماچونی داده بودند احسان حاج صفی بود. این موضوع واقعاً خنده‌دار است. احتمال این انتقال زیر صفر است.» گفته می‌شود فردی که مدافع استقلال  او را در جدایی‌اش مقصر می‌داند همان علی خطیر است و او قول جذب حاج صفی را به مرد ایتالیایی داده بود!؟ همان‌طور که برخی‌ها مسئولیت خروج روح اله باقری از استقلال را با توجه به ماجرای دعوای این بازیکن با خطیر در فرودگاه، متوجه معاون مستعفی باشگاه می‌دانند. منتقدان خطیر در خرید محمد بلبلی و محرومیت این بازیکن هم معاون سابق را مقصر می‌دانند. درباره دیگر خریدهای خطیر یعنی سیاوش یزدانی، میلاد باقری، مسعود ریگی، آرش رضاوند و علی دشتی  و کیفیت آن‌ها هم انتقادهایی مطرح است و برخی‌ها اغلب این بازیکنان را در سطح استقلال نمی‌دانند. جالب اینکه عارف غلامی که خطیر با جذب او مخالف بود یکی از بهترین بازیکنان استقلال تا اینجای فصل است! هنوز مشخص نیست مواردی که به خطیر نسبت می‌دهند و همچنین او به وریا و دیگران نسبت می‌دهد چقدر درست است و نیاز به بررسی دارد ،اما استادیوم رفتن‌ها، پست گذاشتن‌ها، در هیات کنار قلعه‌نویی ایستادن‌ها و با فتح اله زاده به سفر رفتن‌ها نشان می‌دهد که چشم و دل او هنوز به دنبال استقلال است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها