کد خبر : 28582

شرایط و جزئیات استخدامی معلمان جدید اعلام شد (کامل)

شرایط و جزئیات استخدامی معلمان جدید اعلام شد (کامل)

ثبت‌نام در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد، وزارت آموزش‌ و پرورش در این آزمون به جذب ۱۸ هزار و ۳۹ نیروی انسانی برای مدارس کشور اقدام می‌کند.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از امروز چهارشنبه سوم مهر 98 آغاز شد و تا روز جمعه 12 مهر 98 انجام خواهد شد، آزمون استخدامی هم روز پنجشنبه 30 آبان برگزار می‌شود.

در هفتمین آزمون استخدامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان امور عشایر ایران، سازمان زندان‌ها، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه‌برداری کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، وزارت علوم، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب  ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان امور اراضی کشور، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مادرتخصصی و سازمان دامپزشکی کشور و سازمان هواشناسی اقدام به جذب نیرو می‌کنند.

استخدام 18 هزار و 39 نیرو برای آموزش‌وپرورش

طبق اعلام آموزش‌ و پرورش،‌18 هزار و 39 نفر به عنوان نیروی انسانی مورد نیاز مدارس کشور از طریق این آزمون استخدامی جذب خواهند شد.

شرایط و ضوابط جذب نیرو در آموزش‌وپرورش بدین شرح است:

پذیرفته‌شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش‌و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌آموزی این دوره شامل مجموعه‌ای از دروس تربیتی، تخصصی، کارورزی "نظری و مهارتی" است که برای دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون‌های استخدامی آموزش‌و‌پرورش برابر آیین‌نامه خاص خود برگزار می‌شود، در دانشگاه فرهنگیان رشته‌های شغلی دبیر، آموزگار، مربی امور‌تربیتی، مشاوره، مراقب سلامت و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رشته شغلی هنرآموز و موفقیت در آزمون جامعه بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در این دوره است.

مهارت‌آموزانی که از حضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی و آزمون جامع خودداری کنند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه‌های دوره آموزشی و خسارت‌های وارد خواهند بود.

بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی "خدمات آموزشی و رفاهی" بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه‌های مربوطه اقدام کند.

شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت‌های عمومی توسط گزینش از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یکساله مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان و شهید‌رجایی اعلام خواهد شد.رعایت ضوابط و مقررات اعلام‌شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور الزامی است. پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های شغلی هنرآموز جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت‌آموزی باید از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور، مربی امور تربیتی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان موضوع را پیگیری کنند.

مدت دوره یکساله مهارت‌آموزی جزو سنوات خدمت محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است، گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیست.

محل مهارت آموزی دوره یک‌ساله بر اساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.

تغییر محل مهارت‌آموزی صرفاً در صورت وجود شغل با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدارک روخوانی‌و روانخوانی قرآن و ICDL

مهارت‌آموزان در زمان ثبت‌4نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک icdl هستند در غیر این صورت باید تعهد بدهند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت‌آموزی مدارک را ارائه کنند.

دانشگاه‌های مجری دوره مهارت‌آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت‌آموزان ندارند، در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوطه امکان‌پذیر خواهد بود.

پذیرفته‌شدگان شغل محل‌های آموزش و پرورش عشایری بعد از گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی و موفقیت در آزمون، جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط قرار خواهند گرفت.

متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز "استادکاری" باید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم ناپیوسته باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

برخورداری از حسن شهرت و عامل‌بودن به شئونات معلمی

برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی بر اساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان.

تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام اشتغال به‌کار تحت هر شرایطی " تأهل، تجربه، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند، ارگان یا نهاد خاص و استفاده سهمیه خاص" ممنوع بوده و بعد از اشتغال به کار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.

تعهد محضری برای 10 سال خدمت

پذیرفته شدگان نهایی آزمون مکلفند قبل از شروع دوره یکساله مهارت‌آموزی، تعهد محضری رسمی مبنی بر 10 سال خدمت به شرط "موفقیت در دوره و تمدید استخدام" در محل جغرافیایی قبول شده به آموزش‌و‌پرورش بسپارند استخدام و اشتغال آنان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.

 صدور احکام و ابلاغ اشتغال به کار معلمان جدید و ورود به آموزش و پرورش مشروط به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه معلمی خواهد بود.

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم "سابق"، دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند حق ثبت‌نام در آزمون استخدامی را ندارند.

محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز به آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته‌شدگان نهایی مشخص شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها