کد خبر : 28522

فراخوان استخدام معلمان از مهر ماه

فراخوان استخدام معلمان از مهر ماه

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: فراخوان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اوایل مهر ماه منتشر می‌شود و ۱۸ هزار و ۳۹ نفر جذب خواهند شد.

به  گزارش تسنیم؛ محسن حاجی‌میرزایی در نشست خبری اخیر خود با رسانه‌ها اظهار کرد: اصل 30 قانون اساسی به صورت خیلی خوب در آموزش و پرورش انجام می‌شود و بیش از 86 درصد از مدارس کشور دولتی هستند و تلاش کردیم همه دانش‌آموزان از آموزش بهره‌مند شوند.

وی درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: فراخوان این آزمون اوایل مهر اعلام می‌شود و 18 هزار و 39 نفر جذب می‌شوند که 2 هزار نفر ویژه سیستان و بلوچستان خواهد بود.

حاجی‌میرزایی درباره روش‌های تامین نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش گفت: بحث تامین نیروی انسانی اهمیت بسیاری دارد و هماهنگی‌هایی با سازمان برنامه انجام شده است تا وضعیت نیروی انسانی مورد مطالعه قرار بگیرد. باید به درک مشترکی برای نیروی انسانی برسیم امیدواریم نتایج آن کمک خوبی به ساماندهی نیروی انسانی بکند بنده ارتباط منظم با اعضای دولت داشته و از ظرفیت‌ها آگاهم و امیدوارم آن را به خدمت آموزش و پرورش در بیاورم تا اهداف به شکل مناسبتری پیش برود.

 

بیشتر بخوانید : شرایط و جزئیات استخدامی معلمان جدید اعلام شد (کامل)

 

وزیر آموزش وپرورش مطرح‌کرد: با توجه به سیر خروجی از آموزش و پرورش و بازنشستگی 45 هزار معلم در ابتدای مهر امسال، 108 هزار معلم کمبود داشتیم و ناچار بودیم از روش های اضطراری موجود استفاده کنیم. تدریس معاونین مدارس، تدریس تمام وقتی معلمان، حق التدریسی شاغلان از جمله راهکارهای موجود بود و با تمام دشواری‌ها نیروی انسانی مورد نیاز تامین شده است.

شرایط استخدام معلمان حق‌التدریس

 حاجی میرزایی درباره به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس گفت: طبق قانون ضوابطی پیش‌بینی شده تا معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی در آزمونی شرکت و طبق نیاز و مجوزهای دریافتی به استخدام در بیایند. نهضتی‌ها نیز باید در دوره آموزشی یکساله و آزمونی در انتهای دوره شرکت کنند و مطابق با سهمیه سازمان امور استخدامی به استخدام دربیایند، آیین نامه تصویب و عملیات اجرایی مربوط آغاز شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها