کد خبر : 28499

جزئیات جدید از زمان اجرای طرح رتبه بندی معلمان

جزئیات جدید از زمان اجرای طرح رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آیین‌نامه رتبه‌بندی در کمیسیون اجتماعی دولت است و تا دو یا سه هفته آینده به صحن دولت خواهد رسید، گفت:مدارس دولتی هنوز سرانه دریافت نکرده‌اند و خانواده‌ها در صورت امکان می‌توانند به خانه دوم فرزند خود کمک کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران اظهار‌ کرد: خوشبختانه مهر، ماه شور، نشاط و آغاز سال تحصیلی است و آهنگ زندگی در مهر تغییر می‌کند در آموزش‌وپرورش 14 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در 110 هزار مدرسه با حضور بیش از 770 هزار معلم مشغول تحصیل هستند و در ساختن فردای ایران اسلامی سهم مهمی دارد.

وی افزود: در آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنیم شرایط امن و آرام همراه با محتوا، معلم و مدیریت مناسب فراهم کنیم و کاستی‌ها برطرف شود.

حاجی‌میرزایی ادامه‌داد: برای تامین نیروی انسانی باید با سازمان امور اداری و استخدامی به تصویری روشنی برسیم و اعتبار و منزلت معلمان را حفظ کنیم، طبق قانون براساس رتبه‌بندی، معلمان در پنج رده قرار می‌گیرند و اکنون آیین نامه نظام رتبه‌بندی در کمیسیون اجتماعی دولت است و تا دو یا سه هفته آینده به صحن دولت خواهد رسید و با تصویب دولت رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا خواهد شد اما زمان اجرای رتبه بندی از ابتدای مهر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش درباره دریافت اجباری کمک‌های مالی از مدارس توسط خانواده‌ها گفت: حدود 85درصد مدارس ما دولتی است و حق دریافت پول اجباری بابت خدمات ندارند، از طرفی مدارس دولتی هنوز سرانه دریافت نکرده‌اند و خانواده‌ها در صورت امکان می‌توانند به خانه دوم فرزند خود کمک کنند البته در مواردی که دریافت پول از والدین اجباری باشد، همانند موضوعی که مدتی قبل در شیراز انجام شد، مدیر را بر کنار خواهیم کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها