کد خبر : 28323

استراتژی پنهان «استراما» در دربی

استراتژی پنهان «استراما» در دربی

در فاصله چند ساعت تا شهرآورد ۹۰ پایتخت همه نگاه‌ها به اخبار و حواشی اردوی سرخابی‌ها دوخته شده است.

به گزارش خبرورزشی، در آستانه دربی اردوی استقلال نسبت به اردوی پرسپولیس با حساسیت‌های بیشتری مواجه است تا جایی که سرمربی ایتالیایی در اولین حضور خود در مهم‌ترین شهرآود فوتبال آسیا استراتژی متفاوتی را برای شاگردانش در نظر گرفته تا هم سورپرایز بزرگی برای طرفداران داشته باشد هم کمبود‌های موجود را مدیریت کند.

در شرایطی که دو دستیار آندره‌آ استراماچونی جدال پرسپولیس با صنعت نفت را از نزدیک تماشا و نکات فنی را یادداشت کردند، سرمربی ایتالیایی پشت میز کار خود مشغول آنالیز سایر بازی‌های پرسپولیس و کلیدی‌ترین مهره‌های رقیب سنتی بود. استراماچونی که سابقه حضور در دربی ولامادونینا به عنوان سرمربی اینتر را در کارنامه مربیگری خود دارد، درست مثل سال ۲۰۱۲ با تهیه گزارش آنالیزی از نقاط ضعف و قوت سرخپوشان شرح وظایف متفاوتی برای شاگردانش طراحی و به آن‌ها اعلام کرد، فیلم‌های تهیه شده و گزارشات مکتوب را به دقت مطالعه کنند.

استراتژی سرمربی ایتالیایی در آستانه شهرآورد در حالی به نسبت هفته‌های گذشته با تغییرات زیادی مواجه شد که استراماچونی پنهان‌کاری درخصوص لو نرفتن ترکیب مدنظرش برای جدال فردا عصر را در دستور کار قرار داد. مرد ایتالیایی در تمرینات از ترکیب‌های متنوعی در زمین سود برد و ترجیح داد به صورت پنهانی با بازیکنانی که قصد دارد از آن‌ها مقابل پرسپولیس بهره ببرد، صحبت کرد و از آن‌ها خواست آماده شهرآورد باشند.

با وجود تمام پنهان‌کاری‌های صورت گرفته شنیده می‌شود ترکیب استقلال در جدال با پرسپولیس چند سورپرایز جالب‌توجه خواهد داشت. براساس شنیده‌های استقلال فردا با چیدمان ۱-۲-۳-۴ به میدان خواهد رفت تا گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با پلان تاکتیکی جدید و استفاده از ۲-۵-۳ به پایان برسد. استراماچونی که غایبان سرشناسی در شهرآورد دارد تصمیم گرفته پست یکی، دو بازیکن را تغییر بدهد تا جای خالی نفرات کلیدی را به شکلی متفاوت پر کند.

اما مهمترین تغییر رویکرد سرمربی استقلال به نوع گفتمان او در مصاحبه‌ها بازمی‌گردد. استراماچونی تا پیش از این هیچ وقت برای رقیب مستقیم شاخ و شانه نمی‌کشید، اما این بار با اشاره مستقیم به این‌که استقلال آماده شکست دادن پرسپولیس است، عملاً برای رقیب خط و نشان کشید تا جنگ‌های روحی و روانی استارت بخورد. جالب‌تر این‌که مرد جوان ایتالیایی در صحبت‌های خصوصی خود با بازیکنان نیز صراحتاً اعلام کرده هیچ توجیهی را در بازی با پرسپولیس نمی‌پذیرد، چون انتظار دارد بعد از نزدیک به دو ما و نیم تمرین پرفشار در حساس‌ترین بازی فصل شاهد تغییرات مثبتی در تیم باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها