کد خبر : 28320

جنگ استراماچونی و کالدرون پیش از دربی علنی شد (جزئیات)

جنگ استراماچونی و کالدرون پیش از دربی علنی شد (جزئیات)

دربی پایتخت از روز قبل از این دیدار با جنگ رسانه‌ای سرمربیان استقلال و پرسپولیس آغاز شد.

به گزارش تسنیم, در حالی که قرار است دربی نودم پایتخت از ساعت 16 فردا (یکشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شود اما این دیدار به نوعی با آغاز جنگ لفظی بین مربیان خارجی استقلال و پرسپولیس در کنفرانس خبری از حدود 24 ساعت قبل - آنهم نه در زمین چمن ورزشگاه آزادی, بلکه در ساختمان سازمان لیگ واقع در میدان شیخ بهایی - شروع شد.

دربی تهران همیشه با حساسیت‌هایی خاصی همراه بوده و مورد توجه بسیاری از مردم و فوتبالدوستان قرار گرفته است, به نوعی که آنها از مدت‌ها قبل از آغاز بازی با کری‌خوانی و پیگیری اخبار و حواشی تیم‌ها خودشان را آماده برگزاری دربی می‌کنند. این جو اما معمولاً در بین دو تیم وجود ندارد و بیشتر مربیان و بازیکنان استقلال و پرسپولیس پیش از آغاز دربی به دنبال آرام کردن فضا و عدم ایجاد حاشیه و حرف و حدیث هستند تا تیم‌شان با خیالی راحت‌تر و با استرسی کمتر در مهمترین بازی فصل به میدان برود.

اظهارت سرمربیان ایتالیایی و آرژانتینی سرخابی‌ها در نشست خبری امروز اما نشان از تکرار سنت از سوی مربیان کنونی نمی‌دهد. در حالی که گابریل کالدرون به عنوان مربی نخست وارد سازمان لیگ شد, لبخند رضایت‌بخشی روی صورت داشت و با خون‌گرمی تمام با تمام خبرنگاران احوال‌پرسی کرد. برخورد او نشان از آرامی نسبی ذهن و روانش پیش از دربی داشت، اما با صحبت‌های عجیبش در ادامه چیز دیگری را به نمایش در آورد.

او در بین اهالی رسانه‌ای به فردی معروف شده بود که با احتیاط صحبت می‌کند و اجازه به وجود آمدن حاشیه‌ در تیمش را نمی‌دهد در نشست خبری به یکباره به حمایت بیشتر وزارت ورزش از استقلال اشاره کرده و آغازگر جنگ رسانه‌ای‌ پیش از دربی شد. او در اظهاراتش با حالت کنایه گفت: «از روزی که اینجا آمده‌ام گفته‌اند که استقلال مشکل دارد. آنها یا از داور شکایت دارند یا می‌گویند بازیکن مصدوم داریم. اگرچه خیلی به حرف من گوش ندادند، اما استقلال هفت بازیکن جدید گرفته است و دو بازیکن خارجی گران قیمت جذب کردند. من می‌خواستم دیاباته را بگیرم، اما باشگاه پول کافی نداشت. تراکتورسازی و سپاهان هم بازیکنان جدید و گران قیمت گرفتند. من نیز تنها یک بازیکن خارجی ارزان گرفتم که نهمین گزینه‌ام بود. وقتی که تیمی سه سال قهرمان می‌شود به فرزندان دیگر کمک می‌کنند که قهرمان شوند. فرزند دیگری که قرار است قهرمان شود باید مسئولیت خودش را بپذیرد و مدام شکایت نکند. با وجود اینکه کمکی به من نشد، اما تیمم مدعی قهرمانی است».

بعد از صحبت‌های عجیب سرمربی پرسپولیس, این بار نوبت به سرمربی استقلال رسید تا در آتش این درگیری لفظی بدمد. او ابتدا سعی می‌کرد نشست خبری را طوری پیش ببرد که فضای پرحاشیه دربی را تاحدی کم اهمیت قلمداد کند. در گفتار این مربی این‌طور تفهیم می‌شد که نباید یک تیم و مربی را فقط با نتیجه دربی ارزیابی کرد. او که از زمان حضورش در ایران بارها جنجال‌ساز شده است در این نشست خبری محتاطانه با موضوعات برخورد می‌کرد و بیشتر سعی داشت وارد جنگ رسانه‌ای که کالدرون به راه انداخته بود، نشود. آندره‌آ حتی زمانی که از او سؤال شد «ترسی از باخت در دربی و برکناری ندارید؟» به یک خنده معنی‌دار کفایت کرد و گفت که مربی حرفه‌ای از چیزی ترس ندارد.

استراماچونی اما در نهایت طاقت نیاورد و در واکنش به اظهارات همتای پرسپولیس‌اش گفت: «به کالدرون احترام می‌گذارم، چون از من بزرگ‌تر و انسان مشهوری است. فقط نمی‌دانم چرا دائماً به جز تیم خودش، در مورد تیم‌های دیگر صحبت می‌کند! شاید به خاطر پرسپولیس است که در حال حاضر بهترین تیم ایران بوده، بازیکنان گرانقیمتی دارد و دستمزد بالایی می‌گیرند. نمی‌دانم چرا کالدرون در مورد دیاباته صحبت کرده است. زمانی که ما این بازیکن را می‌خواستیم، او مربی پرسپولیس نبود».

این اظهارات مربیان استقلال و پرسپولیس می‌تواند آغازگر دربی 90 از 24 ساعت قبل باشد, علاوه بر این می‌توان پیامد‌های این درگیری لفظی را فردا در 90 دقیقه بازی به وضوح دید، اتفاقی که همیشه حاشیه‌ها را از متن دربی پراهمیت‌تر و قابل‌ توجه‌تر کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها