کد خبر : 28153

استقلال ناگهان در آسیا

استقلال ناگهان در آسیا

با اعلام رییس فدراسیون فوتبال سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا سه سهمیه مستقیم و حضور یک تیم در پلی آف شد.

به گزارش ورزش سه، مهدی تاج در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان به سایت ورازت ورزش و جوانان گفت: بیش از 10 سال در پی تصویب مصوبه‌ای بودیم که در جلسه آخر کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد مشترک ایران و قطر مورد موافقت کمیته قرار گرفت.

بر اساس این مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۱+۳ شد که برای فوتبال ایران بسیار مهم است.

این سهمیه در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا 2+2 بود که در آن استقلال و پرسپولیس به صورت مستقیم به این رقابت ها صعود کردند و دو تیم سایپا و ذوب آهن در پلی آف حاضر شدند. در این بین ذوب آهن توانست حریفان خود را شکست بدهد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند اما سایپا با شکست از نماینده قطر از دور این رقابت ها حذف شد.

اما طبق قانون فصل گذشته باید برای فصل جدید دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به صورت مستقیم در دور گروهی حاضر می شدند و استقلال و پدیده راهی مرحله پلی آف می شدند اما حالا تصویب سهمیه جدید بهترین خبر برای آبی های تهرانی است؛ با این شرایط استقلال هم به صورت مستقیم در مرحله گروهی حاضر می شود و پدیده به عنوان تیم چهارم فصل گذشته لیگ برتر تیمی است که باید در پلی آف دو بازی برگزار کند و در صورت پیروزی در آن راهی مرحله گروهی خواهد شد.

باشگاه های ایرانی سال ها است در انتظار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند و باید دید آیا برای فصل جدید این انتظار به پایان می رسد یا نه.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها