کد خبر : 28150

کارنامه عالی استراماچونی در دربی سرخابی

 کارنامه عالی استراماچونی در دربی سرخابی

وقتی حرف از حساس ترین دربی های جهان می شود، نام دربی تهران هم در فهرست حساس ها و دیدنی ها به چشم می خورد.

به گزارش "ورزش سه"، هر دو مربی استقلال و پرسپولیس، امسال برای اولین بار است که دربی تهران را تجربه می کنند اما آندره آ استراماچونی پیش از اینکه به ایران بیاید، یکی از حساس ترین دربی های جهان یعنی دربی دلامادونینا را تجربه کرده است.

استراماچونی که حدود یک سال و نیم روی نیمکت اینترمیلان می نشست، در طول دوران مربیگری اش در اینتر، 3 بار با آث میلان روبرو شده و جالب اینکه آمار بسیار خوبی در دربی ها به جا گذاشته است.

استراماچونی در اولین دربی، ابتدا با یک گل از آث میلان جلو افتاد اما دو گل زلاتان ابراهیموویچ، به یکباره بازی را زیرو رو کرد. در نیمه دوم طوفان اینتر آغاز شد و شاگردان استراماچونی با 3 گلی که از دقیقه 52 تا 87 زدند، بازی را با نتیجه 4-2 خاتمه دادند. در این بازی دیه گو میلیتو آرژانتینی هت تریک کرد و مایکون برزیلی هم دیگر گل اینتر را به ثمر رساند.

دومین تقابل اینتر با میلان با مربیگری استراماچونی هم با پیروزی اینتر تمام شد. در دومین دیدار که پربرخورد و خشن از کار درآمد، والتر ساموئل در همان دقیقه 3 تک گل نراتزوری را زد و با همین یک گل بازی به پایان رسید. در این دیدار آمبروزینی از میلان و ناگاتومو از اینتر از زمین اخراج شدند. بعد از این بازی بود که ماسیمو موراتی رئیس باشگاه اینتر مربی جوان تیمش را با ژوزه مورینیو مقایسه کرد و گفت: «من استراماچونی را به خاطر قابلیت های تکنیکی اش و همچنین هوش بالایش انتخاب کردم. به نظر من، چیزی که او را شبیه مورینیو می کند، این است که خودش را وقف کار می کند. استراماچونی هم دقیقا مثل مورینیو، مربی بزرگی است.»

 

آخرین تجربه استراماچونی در دربی دلامادونینا هم با نتیجه مساوی همراه بود. در این مسابقه استفان الشعراوی در نیمه اول روسونری را پیش انداخت اما اسکولتو در نیمه دوم بازی را مساوی کرد و بدین ترتیب استراماچونی در شمار مربیانی قرار گرفت که هیچ وقت در دربی میلان بازنده نبوده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها