کد خبر : 28138

سه پرده از نابسامانی بزرگ در استقلال

سه پرده از نابسامانی بزرگ در استقلال

در این مقال به سه دلیلی می‌پردازیم که مانع شده تا استقلالی‌ها از رخوت خارج شوند.

به گزارش اعتماد ، «نفت‌ مسجد‌سلیمان یک،‌ استقلال یک»؛ این نتیجه یعنی استقلال تهران که قرار بود با آندره‌‌آ استراماچونی بعد از ۶ دوره قبای مدعی بودن را بر تن کند، هنوز برای نمایشی در حد تیم‌هایی که قرارشان قهرمان شدن است خیلی کار دارد.

پرده اول؛ استرس زودرس استرا

استراماچونی با این هدف آمده بود تا استقلال را ایتالیایی کند، اما انگار خودش ایرانی شده و به همین دلیل نه تنها نمی‌تواند به تیمش آرامش ببخشد، بلکه به تنهایی بخش زیادی از حاشیه‌‌ها را به استقلال تزریق می‌کند؛ اینکه قبل از شروع لیگ‌ برتر روزنامه‌های ورزشی ایتالیا خبر از استعفا دادند یا برخورد ماموران فرودگاه با استراماچونی را منعکس کردند که آخرش معلوم نشد صحت دارد یا نه.

اینکه با اولین شکست در هفته اول به آن شکل به نبود مترجم اعتراض کرد و… همه اینها نشان از یک چیز دارد. آقای استراماچونی همیشه در قالب یک طلبکار مطالبه‌گری می‌کند که خب، برای همه معلوم است یک مربی با چنین خصیصه‌هایی نمی‌تواند آرامش را به تیمش بیاورد. آرامشی که لازمه نتیجه گرفتن در فوتبال است.

پرده دوم؛ امتحان پس‌نداده‌ها به جای امتحان پس‌داده‌ها

به اسامی بازیکنانی که از استقلال جدا شده‌اند، دقت کنید:

«پژمان‌ منتظری، امید نورافکن،‌ مهدی‌ رحمتی، پاتوسی،‌ آرمین‌ سهرابیان،‌ محمد فرشادی‌مهر، روح‌الله باقری و…»

حالا می‌رسیم به بازیکنانی که از لیگ جاری صاحب پیراهن آبی شده‌اند:

«سیاوش‌ یزدانی، علی‌ دشتی، میلاد باقری، مسعود ریگی، آرش‌ رضاوند، شاهین‌ طاهرخانی و…»

با یک نگاه سطحی هم می‌توان متوجه شد استقلال همان اشتباهی را مرتکب شد که سال گذشته با از دست دادن مهره‌هایی چون امید نورافکن، امید ابراهیمی، مجید حسینی و حتی تیام، داشت.

به عبارتی استراماچونی تیمی را وارد لیگ کرده که مهره‌های امتحان پس‌داده‌اش را از دست داده و برای جایگزین به سراغ فوتبالیست‌هایی رفته که تراز فوتبالی حکم به این می‌دهد که نمی‌توان به هیچ‌ کدام‌شان امید صد درصدی برای تاثیرگذاری داشت، البته به جز شیخ دیاباته که اتفاقاً او هم فعلاً چیز خاصی از خود نشان نداده است. پس می‌توان گفت یکی از دلایلی که استقلال هرچه می‌کند نمی‌تواند موفق شود، جابه‌جایی زیاد بازیکنانش است.

پرده سوم؛‌ مدیرانِ نامدیر

از همان روزی که امیرحسین‌ فتحی به عنوان سرپرست و بعدها مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد، صدای خیلی‌ها درآمد که استقلال مدیری می‌خواهد از جنس فوتبال، و کارمندی در فوتبال و سازمان تربیب‌بدنی نمی‌تواند ملاک قابل توجهی باشد. جدا از این مساله، آبی‌ها در این یک سال و چند ماه گذشته از حاشیه‌های معاونانی چون پندار خمارلو و علی‌ خطیر فرصت‌های زیادی از دست داده است که از جمله آنها می‌توان به جدایی غیرمنتظره تیام در سال گذشته و پاتوسی طی سال جاری اشاره کرد. همچنین باید اشاره کرد حضور این مدیران موجب شده پیشکسوتانی نظیر حسن‌ روشن، علی‌ جباری و حتی علی فتح‌الله‌زاده دائماً صدای اعتراض خود را سر دهند که این نوع رفتار برای از بین رفتن آرامش کافی است. در نهایت باید گفت استقلال اگر نتواند مشکلات را حل کند و موانع را از پیش رو بردارد، مانند لیگ‌های سیزدهم تا هجدهم، در لیگ نوزدهم همچنان روی پوست موز حرکت خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها