کد خبر : 28088

علیفر به خیابانی: گزارشگر غلط می کند اشتباه کند

 علیفر به خیابانی: گزارشگر غلط می کند اشتباه کند

در آخرین جمعه سال 97 و در روزهایی که پیمان یوسفی به تازگی اجرای برنامه «ورزش و مردم» را به عهده گرفته بود، میزبان سه گزارشگر باسابقه فوتبال بود.

به گزارش "ورزش سه"، در برنامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی هم مورد توجه قرار گرفت، جواد خیابانی، مزدک میرزایی و علیرضا علیفر به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم بهرام شفیع دور هم جمع شدند و عادل فردوسی‌پور هم که آن موقع هنوز مشخص نبود برنامه نود دیگر ادامه ندارد، در یک آیتم ضبط شده درباره گزارشگری فوتبال و همکارانش صحبت کرد. در همان آیتم بود که فردوسی پور انتقاد ملایمی از سرهنگ علیفر کرد و گفت سبک سرهنگ در سال‌های قبل را بیشتر از سبک امروزش می‌پسندد.

آن برنامه از جهات دیگر هم قابل توجه بود. به عنوان نمونه باید از مزدک میرزایی گفت که مثل همیشه کم حرف و آرام بود و برای آخرین بار در یک برنامه زنده در قاب تلویزیون ایران ظاهر شد. جالب اینکه مزدک در آن برنامه از شوخی آیتم کوتاهی که گزارش‌هایش را کسل‌کننده و خواب‌آور توصیف کرده بود، کاملاً دلخور شد.

این برنامه از آن جایی که در آستانه آغاز سال نو پخش می شد، قرار بود حال و هوایی نوروزی و شاد داشته باشد اما نکته عجیبی که در بحث میان گزارشگران تلویزیون اتفاق افتاد جایی بود که جواد خیابانی گفت گزارشگران هم مثل هر آدم دیگری اشتباه می‌کنند و باید در گزارش زنده برای آن‌ها حق اشتباه قائل شد. اما سرهنگ علیفر بلافاصله با قاطعیت این نظر را رد کرد و بعد از یادآوری خاطره‌ای از اردشیر لارودی، گفت: «گزارشگر غلط می‌کند اشتباه کند!»

حالا شش ماه پس از آن برنامه و اصرار سرهنگ علیفر بر اینکه گزارشگر در هیچ حالتی حق خطا کردن ندارد، اشتباه عجیب او در پخش زنده و ترانسفر کردن سیدجلال حسینی به لوانته و تغییر پستش از دفاع وسط به هافبک، به یادمان می آورد که گاهی اشتباه، بخش جدایی‌ناپذیر کار در هر رسانه‌ای است. اشتباهی که علیرضا علیفر مرتکب شد اگرچه در طول بازی توسط خودش اصلاح شد اما باعث نشد حاشیه‌های این ماجرا به همان روز ختم شود. این حاشیه‌ها علاوه بر اینکه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب بسیار زیادی داشت و به اصطلاح «وایرال» شد، در رسانه‌های رسمی هم واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

روابط عمومی شبکه ورزش در اطلاعیه‌ای کم سابقه، محرومیت علیفر از گزارشگری تا اطلاع ثانوی را اعلام کرد. سرهنگ هم در واکنش به این محرومیت، اعلام کرد شاید به پیشنهادهای شبکه‌های ماهواره‌ای پاسخ مثبت دهد و ایران را ترک کند و در آخرین پرده، در  بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان وقتی تصویر سیدجلال روی نیمکت ذخیره‌ها به نمایش درآمد، پیمان یوسفی علیفر را از طعنه بی نصیب نگذاشت به شکلی واضح به اشتباه همکارش کنایه زد.

البته این برای اولین بار نبود که یکی از گزارشگران تلویزیون، با طعنه و کنایه از اشتباه همکارش یاد می کند. در جام ملت‌های 2016 وقتی سرهنگ علیفر با استفاده از اطلاعات ویکی پدیایی «دولاب امیر» را به عنوان معمار استادیوم معرفی کرد، عادل فردوسی‌پور در همان جام به شکلی واضح به گاف علیفر اشاره کرد.

با این اوصاف به نظر می رسد گزارشگران تلویزیون که خیلی از آن‌ها بارها در برنامه‌های مختلف به عنوان مجری و تهیه کننده همکار بوده‌اند، گاهی همدیگر را از نیش انتقاد و کنایه بی نصیب نمی‌گذارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها