کد خبر : 27920

پول ستاره سابق استقلال به جیب شفر می رود (جزئیات)

پول ستاره سابق استقلال به جیب شفر می رود (جزئیات)

استقلال فصل قبل از انتقال تیام به عجمان درآمدی بالغ بر ۳۶۰ هزار دلار داشت و این فصل امید داشت این درآمد با درخشش مامه تیام به دو برابر افزایش یابد غافل از اینکه مهاجم سنگالی دوباره داغ بزرگی به دل باشگاه سابق خود می‌گذارد!

به گزارش خبرورزشی، استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا حداقل هشت پرونده شکایت قدیمی از طلبکاران داخلی خود داشت که بازرسان ویژه AFC این بار با دست گذاشتن روی این بدهی‌ها تنها تا روز ۱۰ سپتامبر به این باشگاه فرصت داده بودند بدهی‌های خود را تعیین‌تکلیف کند.

از این جمع استقلالی‌ها در گام اول توانستند با چهار طلبکار قدیمی خود تسویه‌حساب کنند، اما چهار نفر دیگر که یک مربی و سه بازیکن سابق این باشگاه بودند نه زیر بار مذاکره مجدد رفتند نه حاضر به تخفیف شدند تا به این ترتیب بحرانی جدی گریبانگیر استقلالی‌ها شود. این اتفاق درست در برهه‌ای برای مدیران باشگاه دردسرساز شد که بحران‌های شدید مالی راه دیگری پیش‌روی آن‌ها نگذاشت تا برای تأمین منابع مالی و تسویه‌حساب‌ها چشم به مطالبات خارجی خود از ترانسفر دو، سه مهره فصل گذشته بدوزند.

یکی از این مطالبات به ماجرای مامه تیام و عجمان برمی‌گشت، جایی‌که استقلالی‌ها براساس توافق فصل قبل چشم به ۲۵ درصد از حق انتقال مهاجم سنگالی به باشگاه ترکیه‌ای کاظم پاشا دوخته بودند بلکه با این درآمد بتوانند بخش عمده‌ای از بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

استقلال فصل قبل از انتقال تیام به عجمان درآمدی بالغ بر ۳۶۰ هزار دلار داشت و این فصل امید داشت این درآمد با درخشش مامه تیام به دو برابر افزایش یابد غافل از اینکه مهاجم سنگالی دوباره داغ بزرگی به دل باشگاه سابق خود می‌گذارد! تیام که با پرداخت تنها ۵۰۰ هزار دلار به عجمان تا قبل از علنی شدن انتقالش به کاظم پاشا قراردادش را فسخ کرده بود با این اقدام از پرداخت مبلغی حدود ۶۵۰ هزار دلار به استقلال فرار کرد تا تنها ۲۵ درصد از ۵۰۰ هزار دلار پرداختی به عجمانی‌ها به باشگاه ایرانی برسد. ۱۲۵ هزار دلار که با گذشت نزدیک به دو ماه هنوز به حساب استقلال واریز نشده بود و مدیران باشگاه امید زیادی به دریافت آن برای تسویه‌حساب با طلبکاران داشتند غافل از اینکه چاله دیگری برای آن کنده خواهد شد!

فسخ قرارداد با وینفرد شفر سرمربی آلمانی در حالی اتفاق افتاد که ماجرای قرارداد سال دوم با این مربی بحران میلیون دلاری برای باشگاه رقم زده بود. در واکنش به این بحران مدیرعامل استقلال ادعا کرد به گونه‌ای با شفر توافق کرده که اخراج او یک ریال هم بار مالی به باشگاه وارد نمی‌کند، اما با گذشت مدت زمان کوتاهی خبر می‌رسد برخلاف اخبار منتشر شده سفر فتحی به دبی برای دریافت پول انتقال تیام از عجمان و پرداخت آن به پیرمرد آلمانی این روز‌های باشگاه بن یاس است تا جلوی پرونده شکایتی جدید در فیفا و AFC گرفته شود.

شفر در حالی به‌صورت رسمی هدایت بن یاس را در دست گرفت که دریافتی او از باشگاه اماراتی تنها نیمی از قرارداد مالی او با استقلال در سال دوم را پوشش می‌داد از همین‌رو مرد آلمانی تصمیم گرفت مابقی این پول را طبق توافقی از باشگاه سابق خود در ایران دریافت کند که شنیده می‌شود درآمدزایی ۱۲۵ هزار دلاری از عجمان و تیام باید برای بسته شدن پرونده شکایت احتمالی شفر از استقلال به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هزینه شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها