کد خبر : 27848

حباب سکه ترکید

 حباب سکه ترکید

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی نرخ طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته و باعث رشد نرخ می‌شود.

به گزارش ایلنا ، محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه ایام محرم، صفر، رمضان و سایر مناسبت‌های مذهبی تاثیری در نرخ طلا نمی‌گذارد، گفت: ایامی که در آن شاهد افزایش مراسم و جشن‌ها هستیم، می‌تواند بر روی نرخ سکه تاثیر بگذارد اما نرخ طلا متاثر از قیمت‌های جهانی است.

وی ادامه داد: در بدو ورود ماه محرم شاهد کاهش حباب سکه بودیم که حباب سکه تمام به صفر رسیده است و درحال‌حاضر در نیم‌سکه‌، ربع‌سکه و سایر سکه‌های یک گرمی شاهد حباب هستیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با بیان اینکه درحال‌حاضر نرخ سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: این نرخ با احتساب حباب صفر است.

کشتی‌آرای اظهارکرد: درحال‌حاضر نرخ نیم‌سکه ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان است که باید ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان باشد.

وی با بیان اینکه در شب‌های محرم شاهد افزایش نرخ جهانی طلا و ارز بودیم که باعث افزایش نرخ طلا هم شد، گفت: درحال‌حاضر هر گرم طلا ۴۱۳ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف درباره تاثیر افزایش خرید طلا و سکه در ایام محرم و صفر برای مناسبت‌های پس از اتمام این ایام گفت: تقاضا در این دو ماه آنقدر نیست که بخواهد قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد اما نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی نرخ طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش و باعث رشد نرخ طلا می‌شود.

وی تاکید کرد: درحال‌حاضر تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار است و در این دو ماه محرم و صفر این تعادل باقی می‌ماند.

کشتی‌آرای با بیان اینکه تقاضا برای خرید سکه و طلا در نیمه اول سال بیشتر است، گفت: با توجه به اینکه در نیمه اول سال شرایط جوی برای برگزاری انواع مناسبت‌ها بهتر است، مردم ترجیح می‌دهند مناسبت‌ها و جشن‌های خود را در نیمه اول سال برگزار کنند که این باعث افزایش تقاضا می‌شود اما این افزایش تقاضا در نیمه اول سال یا کاهش تقاضا در نیمه دوم سال منجر به تغییر نرخ طلا نمی‌شود بلکه بر روی حباب آن تاثیر می‌گذارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها