کد خبر : 27835

علت کاهش قیمت سکه و طلا تشریح شد

علت کاهش قیمت سکه و طلا تشریح شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه ارزش طلا در بازار جهانی روند نزولی به خود گرفته است، گفت: ارزش طلا و سکه در پی تعطیلات دهه اول محرم و کاهش داد و ستد، روند نزولی به خود گرفته است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم محمدولی در رابطه با وضعیت بازار در هفته گذشته به ایسنا اظهار کرد: بازار جهانی طلا در هفته گذشته نوسانات قابل توجهی داشت که تا انتهای هفته روند نزولی را انتخاب کرد. در ساعات پایانی روز پنجشنبه روند نزولی به روند صعودی تغییر وضعیت داد، اما در مجموع روند ارزش گذاری اونس جهانی کاهشی بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: ارزش جهانی طلا در ابتدای هفته در حدود ۱۵۱۸ دلار بود و در حال حاضر به حدود ۱۵۰۸ دلار رسیده است.

 وی خاطرنشان کرد: در بازار داخلی روند ارزش گذاری طلا و سکه روند نزولی داشت که این موضوع در پی تعطیلی بازار به واسطه دهه اول محرم و سیاست گذاری های بازار طلا و سکه بوده است.

محمدولی بیان کرد: در هفته گذشته میزان داد و ستد به شدت کاهش یافت و این در حالی بود که اکثر واحدهای طلا فروشی در تهران تعطیل بودند.

وی خاطرنشان کرد: حباب سکه در هفته های گذشته به طور کامل تخلیه شد و حباب سکه های خرد تا حدودی تخلیه شده و مقداری از حباب آن ها مانده که این موضوع به دلیل پیشی گرفتن میزان تقاضای سکه های خرد نسبت به میزان عرضه آن ها است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: اگر میزان عرضه و تقاضا سکه های خرد متناسب شود حباب این دسته سکه ها کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها