کد خبر : 27802

ویلموتس به فکر تیم ملی دو و سه ایران باشد!

ویلموتس به فکر تیم ملی دو و سه ایران باشد!

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: باید پیروزی در هنگ کنگ در گام اول تیم ملی فوتبال با کادر فنی جدیدش را به فال نیک گرفت ولی نباید از فوتبالیست های داخلی غافل شد.

به گزارش مشرق – پس از پایان هفته دوم دور مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نتایج دور از انتظاری که در سراسر قاره بین تیم های مختلف رقم خورد ملی پوشان کشورمان نیز موفق شدند تیم هنگ کنگ را در خانه اش با دو گل مغلوب کنند.

نتیجه ای که پیش از برگزاری مسابقه بسیاری پیش بینی اش کرده بودند اما با تعداد گلهای بیشتر برای کشورمان.

حسن روشن ملی پوش اسبق کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت و گو با مشرق ، درباره این برد، نتایج دور از انتظار در دیگر گروه ها و البته توصیه هایی که به سرمربی تیم ملی کشورمان داشت حرف زد.

* تیم ملی پیروزی خوبی در هفته اول بدست آورد؟

- من یک نیمه از این دیدار را دیدم. فوتبالی هجومی را از تیم ملی مان شاهد بودیم که نشان می داد سبک و سیاق فوتبالی در این سطح برای ملی پوشانمان دچار تحولاتی شده است.

* پیش بینی این برد را می کردید؟

- قطعا! ما باید به فکر تیم های سرسخت تر و حریفانی قدرتمندتر باشیم.

* اما همین هنگ کنگ هم در دقایقی آزارمان داد؟

- البته که آزار می دهند. دیگر کشورها که ننشسته اند ما و ژاپن و دیگر تیم های گردن کلفت قاره برویم و شکستشان بدهیم و بعد پشت سرمان آب بریزند.

 

* از دیگر نتایج در گروه های مختلف قاره خبر دارید؟ می دانید عربستان نتوانسته از سد یمن بگذرد و ژاپن و کره جنوبی چه نتایجی کسب کردند؟

- این نشان می دهد که همه در حال پیشرفت هستند. تیم هایی مانند کامبوج، سنگاپور یا همین یمن که می دانم سالهاست روی فوتبال پایه اش کار می کند که مانند ما نیستند. آنها دائم در تلاشند تا خودشان را به سطح تیم های برتر قاره برسانند. این ماییم که نشسته ایم تا آنها به ما برسند.

* یعنی در این مدت با کی روش پیشرفتی نداشتیم؟

- هیچ پیشرفتی نداشتیم. ۸ سال فوتبال مان درجا زد و بعد هم مثل همیشه نتیجه گرفتیم. باید این برد در دیدار با هنگ کنگ را به فال نیک گرفت. البته باید به ویلموتس هم بگویم که حتما به فکر تیم دو و سه ایران باشد و اینقدر همه تخم مرغ هایش را در یک سبد نگذارد. ما در این سالها فقط به بازیکنان بیرون از ایران تکیه کردیم و به نوعی از نیروهای خوبی که در داخل داشتیم غافل شدیم. ویلموتس می تواند با اتکا به نیروهای داخلی و جوانانی که در لیگ توپ می زنند دو تیم ملی آماده دیگر به اسم تیم ملی ب و جیم را تشکیل بدهد و هر زمان لازم دید از جیم به ب و از ب به تیم الف بازیکن بدهد. تنها با این روش است که می توان رقابت و پویایی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

 

زلزله در فوتبال آسیا/ ویلموتس در تونل وحشت!

* پس دیدگاهتان نسبت به این کادر فنی روشن است؟

- یکی از بهترین اتفاقات در این کادر فنی ورود وحید هاشمیان به جمع مربیان تیم ملی است. اوفارل در تیم ملی حشمت مهاجرانی را کنار دستش گذاشت و وقتی از ایران رفت ما هر چه افتخار در رده ملی بدست آوردیم را با حشمت مهاجرانی کسب کردیم. در دوران کی روش او کدام مربی ایرانی را کنار دستش نشاند؟ هر کس رفت به بهانه ای او را بیرون کرد.  

* از استقلال خبر دارید؟

- فقط فتحی را در دفتر وزیر دیدم و از او خواستم وقت بیشتری برای باشگاه استقلال بگذارد.

* موضوع حکم دادگاه درباره پرونده محکومیت تان از سوی افتخاری مدیرعامل پیشین باشگاه و ۸۰ ضربه تازیانه به کجا ختم شد؟

- دوست خوبم آقای داریوش مصطفوی پا پیش گذاشته و گفته بیا تو را با شاکی پرونده آشتی بدهم ولی من از او خواستم این کار را نکند. فعلا در همین حد است و باز هم از همه کسانی که ابراز آمادگی کرده اند به جای من شلاق بخورند ممنونم ولی خودم طاقت خوردن ۸۰ ضربه را دارم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها