کد خبر : 2778

تصویب تاسیس بانک فرهنگیان برای معیشت معلمان / زمان اجرای رتبه بندی

تصویب تاسیس بانک فرهنگیان برای معیشت معلمان / زمان اجرای رتبه بندی

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس از اختصاص ۲۵میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مدارس شرق مازندران خبر داد.

علی محمد شاعری پنجشنبه در جمع فرهنگیان بهشهر و در نشست صمیمی با آنان اظهار کرد: در مجموع برای کل کشور ۳ میلیارد دلار اعتبار تجهیز و نوسازی مدارس در برنامه ششم اختصاص یافته است که در سنوات مختلف در کل کشور اجرایی می شود.

وی همچنین از معافیت هزینه آب و برق و گاز در مدارس خبر داد و افزود: مدارسی که الگوی مصرف را رعایت کنند از این معافیت برخوردار می شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از اجرایی شدن رتبه بندی معلمان از سال آینده خبر داد و یادآور شد: این رتبه بندی ها براساس شاخص های قانونی اجرایی و عملیاتی می شود.

شاعری گفت: برخی از مطالبات فرهنگیان از سالهای قبل تاکنون باقیمانده بود که تسویه حساب شد و اگر در این بخش مشکلی وجود داشته باشد، بصورت موردی بررسی می شود.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات معیشتی برای فرهنگیان خاطر نشان کرد: شما معلمان در هدایت جامعه اثرگذار هستید و رسالتی سنگین برعهده دارید که نباید مشکلات معیشتی بر کارکرد شما اثر گذارد.

شاعری افزود: مشکلات معیشتی وجود دارد و در این بخش یکی از دغدغه های مجلس شورای اسلامی هم معیشت فرهنگیان بود که تصویب بانک فرهنگیان بعنوان بانک تخصصی فرهنگیان و معلمان به تصویب رسید.

وی همچنین با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت حق التدریسی ها گفت: در این بخش هم ۶۲هزار حق التدریسی در کشور وجود دارد که مقرر شد این افراد در دانشگاه فرهنگیان دوره های لازم را آموزش دیده و بگذرانند و بعنوان معلم استخدام شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در پایان از معلمان بعنوان معماران توسعه و پیشرفت نام برد و افزود: اکنون جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار و تلاش مجاهدانه است و باید مدیران و معلمان کارآمد، توانمند و خلاق برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند.

منبع:

ایلنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها