کد خبر : 27123

علیپور ستاره ای که دیگر نمی درخشد

علیپور ستاره ای که دیگر نمی درخشد

به نظر می‌رسد علی علیپور بخش مهمی از محبوبیت خود را نزد هواداران پرسپولیس از دست داده است و با فشار روانی بسیار سنگینی کار خود را در جمع سرخ‌ها دنبال می‌کند.

به گزارش ورزش 11 - علی علیپور که به‌واسطۀ جوان‌گرایی مثبت و موفق باشگاه پرسپولیس در ابتدای دهۀ نود، موفق شد در باشگاه پرسپولیس جایگاهی را برای خود دست و پا کند، در کمترین زمان ممکن تبدیل به شاخص‌ترین عناصر کلیدی سرخ‌ها تحت هدایت برانکو شد تا پسر همیشه در سایه و جنگندۀ سرخ‌ها که پله‌ای برای ویرانگری مهدی طارمی در نوک پیکان خط حملۀ پرسپولیس شود.

علیپور هرگز جسارت این مسئله را نداشت که نقش اصلی خط حملۀ پرسپولیس را برعهده بگیرد و خودش نیز در پذیرش این این نقش کاملاً بی‌میل به نظر می‌رسید، اما فعل و انفعالاتی که در باشگاه پرسپولیس به لطف شاهکار مهدی طارمی رقم خورد، برانکو را مجاب کرد تا به علیپور وظیفه‌ای جدید بسپارد و او در جایگاهی جدید کار خود را دنبال کند، چرا که علیپور پس از موفقیت در پرسپولیس حالا یک هدف جدید داشت و آن مسئله، پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران و جلب نظر کارلوس کی‌روش بود، کی‌روشی که به سبک بازی فداکارانه و پرتلاش علیپور هیچ اهمیتی نمی‌داد تا دلیلی تازه برای این ستارۀ جوان دست و پا کند که نقش جدید خود را در پرسپولیس بپذیرد!

ضعف ساختاری پرسپولیس در نقل و انتقالات و جذب مهاجم کارآمد، باعث شد تا علیپور بدون رقیب، برای مدت‌های طولانی در خط حملۀ پرسپولیس یکه و تنها باقی بماند و در جایگاه تثبیت شده‌اش به طور کل ارتقاء کیفی را فراموش کند و نمایش‌های پرنوسانش، چهره‌ای بسیار از کار افتاده را از نوک پیکان خط حملۀ سرخ‌ها به تصویر بکشد و عجیب‌تر اینکه علیپور دیگر به نقش جدیدش سخت خو گرفته بود و تمایلی هم برای بازگشت به نقش قبلی خود، یعنی مهاجم مکمل نشان نمی‌داد.

با رشد هرچه بیشتر، علیپور ناکامی‌های بزرگی را تجربه می‌کرد، از غیبت در جام جهانی 2018 روسیه تا عدم حضور در جام ملت‌های آسیا، او به نوعی به بن بستی بزرگ رسیده بود که بخشی از آن را جاه‌طلبی این بازیکن تشکیل داده بود، بازیکنی که همچنان پرتلاش و دونده ظاهر می‌شد اما هیچ ثمری برای سرخ‌ها نداشت و به گونه‌ای در میادین ظاهر می‌شد که گویی تاریخ انقضایش در اوج جوانی به سر آمده است! او حالا اندک تمرکز خود را در پرسپولیس از دست داده و عملاً با سکوهای تندروی پرسپولیس درگیر شده و راهی را می‌رود که پیش‌تر ثابت شده است که جز پوچی چیزی در آن نخواهد بود! راهی که منجر به فراموشی او در ذهن مخاطبین فوتبال خواهد شد!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها