کد خبر : 27024

مدافعی که هرگز چهره مهدی طارمی را فراموش نمی کند (عکس)

مدافعی که هرگز چهره مهدی طارمی را فراموش نمی کند (عکس)

روزنامه پرتغالی پوبلیکو در مطلبی با اشاره به برد دراماتیک شب گذشته ریوآوه مقابل اسپورتینگ نوشت: احتمال اینکه «سباستین کوتز» مدافع اسپورتینگ شب گذشته را هرگز فراموش نکند، بسیار زیاد است.

به گزارش ایرنا، این زوج ۲ نفره از مدافع مرکزی اسپورتینگ و مهاجم ریو آوه تشکیل شده است؛ زوجی که تنها عوامل تعیین کننده دیدار برگزار شده در هفته چهارم لیگ برتر پرتغال بودند.

سه پنالتی گرفته شده توسط طارمی پایه‌های نخستین شکست فصل شیرها را بنیانگذاری کرد تا نتیجه‌ای که در پایان بازی روی اسکوربرد ورزشگاه نقش می‌بندد (۳ بر ۲) آنها را از رسیدن به فالامیکائو در صدر جدول محروم کند.

بازی پیش از اینکه با سوت داور به پایان برسد، با سوت‌های ممتد و اعتراضی هواداران و همچنین پرخاش‌های بازیکنان اسپورتینگ همراه بود اما پیش از جنجال‌برانگیزترین صحنه دیدار، ریوآوه شخصیت و کار تیمی را به نمایش گذاشت.

ریو آوه که به واسطه جنب‌وجوش طارمی مدام مابین سیستم‌های ۴ – ۲ – ۳ – ۱ و  ۴ – ۴ – ۲ تغییر حالت می‌داد، توپ را به خوبی در میدان به گردش در آورد و خونسردی و اعتماد به نفس یاران طارمی در دقیقه ۷ آنها را به گل رساند؛ تبادل توپ در مرکز زمین، ارسال پاس اول توسط «دیگو لوپز» و سرانجام فصل اول "داستان کوتز و طارمی" رقم خورد؛ اعلام پنالتی، گل شدن آن توسط «فلیپه آگوستو» و حالا نتیجه یک بر صفر به سود ریوآوه بود.

CIdEgT4VsuEf

واکنش اسپورتینگ کمی طول کشید چرا که ریو آوه فضای مابین خط دفاعی و خط هافبک خود را محدود و با استفاده از تاکتیک پرسینگ (فشار از یک سوم دفاعی حریف)، کار را برای آنان دشوار کرده بود؛ با این وجود اسپورتینگ در دقایق ۲۰ و ۵۳ موفق به گلزنی شد و این نتیجه تا دقایق پایانی پابرجا بود اما به نظر در یک لحظه شیرهای پرتغالی ابتکار عمل را به دست ریوآوه سپردند و همین یک لحظه کافی بود تا در دقیقه ۸۵ فصل دوم "داستان طارمی و کوتز" نوشته شود؛ لحظه‌ای که جنجال‌برانگیزترین صحنه بازی بود: در بازپخش اولیه، صحنه خطا قابل رویت نبود اما پس از مراجعه به کمک داور ویدوئی لمس زانوی کوتز با پای مهاجم ایرانی از دل تصویر بیرون آمد؛ پنالتی دوم بازی را به تساوی ۲ بر ۲ کشاند.

طارمی یک بار دیگر اسپورتینگ را از خواب پراند و این کار را هم به موقع انجام داد؛ آنقدر به موقع که شب پرتنش ورزشگاه خوزه آلوالاد شاهد از دست رفتن موقعیت گلی توسط «مارکوس آکونا» وینگر چپ اسپورتینگ و اهدای سومین پنالتی بازی به ریوآوه باز هم توسط کوتز باشد؛ خطایی که کارت زرد دوم را برای وی به همراه داشت و طارمی هر چه زهر داشت به جان مدافع بدشانس اسپورتینگ ریخت تا علاوه بر اخراج، آگوستو در اولین دقیقه از زمان تلف شده کار اسپورتینگ را در خانه بسازد.

ریو آوه مزد به دست گرفتن ابتکار عمل خود را با ثبت آمار مالکیت ۵۶ درصدی و یک پیروزی شیرین گرفت و در سوی مقابل اسپورتینگ به خاطر ارتکاب به اشتباهات فراوان در عمق خط دفاعی خود و همچنین خونسردی غیرمنطقی پس از پیش افتادن از حریف، تاوان سختی داد؛ این نخستین شکست اسپورتینگ از شهرآورد فصل گذشته تاکنون بود، چیزی نزدیک به هفت ماه پیش.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها