کد خبر : 26964

استقلال همه چیز دارد غیر از شانس

استقلال همه چیز دارد غیر از شانس

استقلال تهران با وجود ارائۀ نمایشی چشم‌نواز و با شاخصه‌های فنی قابل قبول، در اولین نمایش خانگی خود در لیگ نوزدهم برابر فولاد خوزستان متوقف شد.

به گزارش ورزش 11 - در روزی که بخش عمده‌ای از هواداران آبی‌ها برای تماشای استقلال ایتالیایی آندره‌آ استراماچونی در هفتۀ دوم رقابت‌های لیگ برتر خود را به استادیوم آزادی رسانده بودند، در کمال ناباوری این تیم در ثانیه‌های پایانی نبرد خود برابر سرخ‌های خوزستانی متوقف شد تا استراماچونی کلافه از مسائل ریز و درشت این روزهای باشگاهش، با خشمی باورنکردنی اقدام به ترک باشگاه در سکوت رسانه‌ای بکند.

 

استقلال و فولاد خوزستان
استقلال و فولاد خوزستان

 

شاید بدشانسی بهترین استعاره‌ای باشد که بتوان در وصف استقلال هفتۀ دوم لیگ برتر استفاده کرد، چرا که استقلال در عصر پنجشنبه، هر فاکتوری را در عملکرد فنی خود لحاظ کرده بود، جز شانس! اتفاقی که آن روی بی‌رحم فوتبال را برای سال‌ها به تمام تیم‌های جهان تحمیل کرده بود، این بار در بدترین زمان ممکن گریبان‌گیر استقلال استراماچونی شده بود، تا شادی این تیم را به شکلی ناباورانه تبدیل به یک اندوه تلخ کند.

 

نظم ارائه شده در نمایش آبی‌ها و رعایت ساختارهای مالکانه و صبورانه فوتبال مدرن این روزهای جهان، نکتۀ قابل تاملی بوده که در پشت این تساوی تلخ گم شد و کمتر کسی به آن اشاره کرد! چرا که استراماچونی برخلاف نبرد هفتۀ نخست خود برابر ماشین‌سازی، کاملاً هدفمند و با برنامه تیمش را راهی میدان کرده بود و در مسیر درست قدم برمی‌داشت و همین مسئله نکتۀ خوبیست که آبی‌ها را به هفته‌های آتی امیدوار کرده تا پس از دو هفته دوری از ایده‌آل‌ها، این تیم بتواند با کسب عدد و رقم همیشه پرمخاطب، یعنی برد، به عملکرد موفق فنی خود تکامل ببخشد.

 

آندره‌آ استراماچونی
آندره‌آ استراماچونی

 

در پایان باید گفت که عملکرد فنی تیم‌هایی چون استقلال فصل جاری استراماچونی، از آن دسته‌ای است که باید صبر و زمان قابل ملاحظه‌ای را برایش خرج کرد، اما پس از آن نتیجۀ دلخواه و مطلوب را خواهد داد، شاید استراماچونی در این روزها نتواند صرفاً نتیجۀ لازمه را کسب کند، اما او نشان داد که به درستی در مسیر شکوفایی قدم برمی‌دارد و یک قدم تا رسیدن به آن فاصله دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها