کد خبر : 26913

ایرج عرب استعفا کرد یا برکنار شد؟

ایرج عرب استعفا کرد یا برکنار شد؟

ایرج عرب در حالی سرپرست باشگاه شد که هنوز بازیکنان، هواداران و شخصِ برانکو خود را حامی حمیدرضا گرشاسبی می‌دانستند، اما عرب که به عنوان معاون باشگاه فعالیت می‌کرد، به یکباره سرپرست شد و پس از مدت کوتاهی، حکم مدیرعاملی را نیز دریافت کرد تا به یکی از مهم‌ترین صندلی‌های مدیریت ورزش در ایران برسد.

به گزارش خبر ورزشی ، ایرج عرب بالاخره از باشگاه پرسپولیس رفت. از همان روزی که به عنوان سرپرست به باشگاه آمد نیز مشخص بود حضورش در جمع سرخپوشان، دوام زیادی ندارد و هر هفته باید منتظر خبری در مورد جدایی اش باشیم.

بازگشت دیرهنگام و جدایی زودهنگام

سه‌شنبه هفته قبل، ایرج عرب راهی دفتر باشگاه شد و پس از انجام کار‌های اداری، از اتاقش خارج شد. او با همه کارمندان، به شکل خاصی خداحافظی کرد و رفت. اولین بار بود که به همکاران خود در باشگاه می‌گفت:

«ما را حلال کنید، برای تان آرزوی موفقیت دارم!»

همین جملات باعث شد تا همان روز، خبر‌هایی در مورد خداحافظی همیشگی آقای مدیرعامل منتشر شود. دیروز او برای حضور در هیئت‌مدیره باشگاه به دفتر خود برگشت آن‌هم در حالی که طبق ادعای کارمندان پرسپولیس، یک هفته از آخرین حضورش در باشگاه می‌گذشت. او بازگشت دیرهنگامی به محل کار خود داشت، اما جدایی زودهنگامی از پرسپولیس برایش رقم خورد.

توقف قطار مشاوران

بدون تردید عرب اولین و آخرین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود که شش مشاور همزمان در داخل باشگاه داشت. البته دو مشاور مورد اعتمادش به علت درگیری‌هایی که ایجاد شد، از ادامه همکاری با او پشیمان شدند و رفتند. در واقع عرب در دورانی که مدیرعامل باشگاه بود، با ۸ نفر به عنوان مشاور فعالیت کرد، اما بالاخره این قطار مشاوران، متوقف شد و حالا باید مدیر جدید، افراد خودش را در پست‌های مختلف بچیند.

۲۵۹ روز تحت فشار!

ایرج عرب ساعت ۲۰ و ۳۵ دقیقه روز ۲۰ آذر ۱۳۹۷ با حکم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، از سمت معاونت پرسپولیس به سمت سرپرستی این باشگاه منصوب شد. همان شب، استعفای «اجباری» گرشاسبی نیز مورد تأیید وزارتخانه قرار گرفت. دیروز و پس از ۲۵۹ روز، عرب از پرسپولیس رفت، اما در تمام این مدت، او تحت شدیدترین فشار‌های ممکن بود که فقط بخش کوچکی از آن خارج از دایره منطق بود ولی بخش بزرگی از این انتقادات را باید تحمل می‌کرد از جمله بی‌تفاوتی محض در مورد جدایی برانکو یا افزایش چشمگیر رقم قرارداد بازیکنان و حتی اردوی بی‌کیفیت در ترکیه یا عدم توانایی در جمع و جور کردن حواشی اطراف باشگاه. عرب شاید تنها مدیر باشگاه پرسپولیس طی سال‌های اخیر باشد که مجبور شد با حمایت نیروی انتظامی به دفتر خود برگردد و در میان هواداران عصبانی که مقابل دفتر باشگاه تحصن کرده بودند، سخنرانی کند، اما بعد از اتمام صحبت‌هایش، باز هم شعار‌هایی علیه خود بشنود!

استعفا کرد یا برکنار شد؟

هفته قبل، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ایرج عرب بار دیگر استعفا کرده، اما او که طی یک ماه گذشته پاسخ هیچ خبرنگاری را نداده بود، گوشی تلفن همراه خود را برداشت و برای تکذیب خبر استعفایش با همه خبرنگاران حوزه پرسپولیس تماس گرفت! جمله بامزه در همه این تماس‌ها نیز این بود: «چطور استعفا کردم که خودم خبر ندارم؟!» تا دوشنبه شب نیز کسی فکرش را نمی‌کرد عرب واقعاً استعفا کرده باشد تا جایی که کالدرون با خیال راحت، برای ظهر سه‌شنبه بازیکنانش را همراه اعضای کادرمدیریتی به یک ضیافت ناهار دعوت کرد، اما صبح دیروز مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در یک مصاحبه رادیویی به صورت رسمی از موافقت با استعفای عرب صحبت کرد تا مشخص شود خبر استعفا کاملاً درست بوده است. البته برخی می‌گویند این یک «برکناری» است نه استعفا، چون قرار نبود تا بعد از بازی با تراکتور، اتفاق خاصی در هیئت‌مدیره رخ دهد و آرامش تیم و باشگاه به‌هم بریزد، اما صبح دیروز، همه چیز برای عرب در پرسپولیس تمام شد. او فعلاً عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس است، اما معلوم نیست در این پست می‌ماند یا به زودی از این پست هم رفتنی می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها