کد خبر : 26904

شکست برای پرسپولیس و برد برای کالدرون

شکست برای پرسپولیس و برد برای کالدرون

روز گذشته پرسپولیس تهران در نبردی که شدیداً نیاز به پیروزی داشت، به دلیل ضعف ساختاری مغلوب شد تا 3 امتیاز این دیدار به شکلی ناباورانه از مشت آنها خارج شود.

به گزارش ورزش 11 - حالا دیگر خیلی بهتر از آنچه که پیش‌تر تصور می‌شد، پرسپولیس گابریل کالدرون قابل فهم‌تر است، مردی که ثابت کرد تنها ادعا نمی‌کند و حرف از بازی چشم‌نواز و هجومی به میان نمی‌آورد، بلکه عمیقاً به این فلسفه و تفکر پایبند و معتقد است و خواهد توانست انقلابی بزرگ را پس از برانکو در جمع سرخپوشان پایتخت ایجاد کند.

پرسپولیس و تراکتور
پرسپولیس و تراکتور

کالدرون تازه وارد، برای گریز از شکست خیلی زود در دیدار برابر تراکتور دست به کار شد، او می‌دانست که در نبرد بزرگی چون تقابل با تراکتور هر ثانیه نیز ارزشمند است، پس از همان دقایق نخست به دنبال یورش بر روی دروازۀ حریف بود، اما ضعف همیشگی پرسپولیس در خط حمله که پس از جدایی مهدی طارمی به شکلی زننده نخ نما شده بود، باز هم به چشم خورد تا ناکارآمدی خط حملۀ سرخ‌ها و ناتوانی مهاجمان این تیم در استفاده از موقعیت‌ها کالدرون را خلع سلاح کند، هرچند که نباید این نکته را هم نادیده گرفت که خط میانی پرسپولیس نیز چندان روز خوبی را در زمینۀ بازیسازی پشت سر نگذاشت!

کالدرون جسارتی را از خود ارائه داد که خیلی از پرسپولیسی‌ها را به خود امیدوار کرد! این شکست برای او یک جرقۀ بزرگ بود، چرا که گابریل ثابت کرد که از شکست بیزار است و به هر قیمتی خواهان کسب پیروزی است؛ تغییر تاکتیک او در بین دو نیمه و استفاده از تمام قوای هجومی‌اش تا پیش از دقیقۀ 70 ثابت‌گر این مسئله بود که کالدرون به هیچ عنوان مربی محتاطی نیست و برخلاف برانکو، حاضر است تا دست به هر شیوۀ هجومی برای کسب پیروزی بزند.

 

گابریل کالدرون
گابریل کالدرون

این شکست با وجود تلخی فراوانش برای پرسپولیس، مزیت‌های فراوانی داشت، کالدرون خیلی زودتر از آنچه که می‌بایست متوجه وضعیت بد خط حملۀ خود شد و خیلی زودتر از آنکه دیر شود به فضای احساسی تیمش مسلط شد و عملکرد شاگردانش را در مواقع عقب افتادن از حریف به چشم دید تا به همان شیوۀ آرژانتینی مشهور راهی سرسختانه را پیش پای قهرمانان 3 فصل گذشتۀ لیگ قرار بدهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها