کد خبر : 26725

اصل ماجرای محمد بلبلی و محرومیت سنگین او چیست؟

اصل ماجرای محمد بلبلی و محرومیت سنگین او چیست؟

در این پرونده محمد بلبلی ۶ ماه محروم شده است و باشگاه فولاد خوزستان هم ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شده است که البته در هر دو بخش آراء صادره قابل تجدید نظر است. بدین معنی که محمد بلبلی و باشگاه فولاد می توانند با اعتراض به رای صادره باعث ارجاع پرونده به کمیته استیناف شوند.

به گزارش پارس فوتبال ، باشگاه فولاد در حالی جریمه نقدی شده است که در این پرونده در نقش شاکی ظاهر شده است. در آراء صادره مشخص است باشگاه فولاد به این خاطر جریمه شده که با بازیکنی قرارداد امضاء کرده که با تیم سپیدرود قرارداد داشته است. اما جریمه ای برای باشگاه استقلال در نظر گرفته نشده است به این دلیل که کمیته تعیین وضعیت بر این عقیده است باشگاه استقلال در عقد قرارداد با محمد بلبلی، این بازیکن را اغوا نکرده است.

در حالی که باشگاه استقلال می گوید در خصوص جذب محمد بلبلی با باشگاه سپیدرود مذاکره کرده است باشگاه سپیدرود در این پرونده در نقش شاکی ظاهر شده است و شکایت کرده و عنوان درخواست هم طلب غرامت ذکر شده است. بدین معنی که باشگاه سپیدرود به دنبال بازگرداندن محمد بلبلی به تیم خود نبوده است.

اما صدور این رای بی شک موجب می شود در آینده بازیکنان از عقد قرارداد با دو یا سه باشگاه خودداری کنند. در گذشته این اتفاق به دفعات تکرار می شد به این بهانه که قراردادهای داخلی تا زمانی که در سازمان لیگ ثبت نشود، معتبر نیست. در حالی که امروز بازیکن زمانی که چهار برگه را امضاء می کند نسبت به باشگاه متعهد می شود حتی اگر قرارداد در سازمان لیگ ثبت نشود. حتی اگر باشگاه به تعهد خود پایبند نباشد بازیکن هم می تواند علیه باشگاه در کمیته تعیین وضعیت شکایت کند.

این ماجرا را چندی پیش در موضوع انتقال مهدی طارمِی به تیم ریزه اسپور شاهد بودیم و مهدی طارمی به این امید که قرارداد با ریزه اسپور از آنجایی که ثبت نشده خطری را متوجه او نمی کند به تیم پرسپولیس برگشت و در ادامه هم خود چهار ماه محروم شد و هم باشگاه با دو پنجره بسته مواجه شد. جای شکرش باقی است گرشاسبی در یک حرکت درست با باشگاه ریزه اسپور تعامل کرد تا خطری متوجه باشگاه از حیث جریمه نقدی ۷۵۰ هزار دلاری نشود.

عدم اطلاع قوانین از سوی باشگاه ها و هم چنین بازیکن دلیل محکمه پسندی برای تبرئه بازیکن وهم چنین باشگاه نیست چرا که فیفا روی این نکته تاکید دارد که بازیکن و هم چنین باشگاه ها باید قوانین نقل و انتقالاتی را بررسی کنند. همان طور که در ماجرای دوپینگ بازیکن مسئول مصرف دارو است و به این بهانه که پزشک دارو برای وی تجویزه از اتهام دوپینگ تبرئه نمی شود. در روزهایی که باشگاه سپیدرود فغان سر داده بود و مدیر عامل باشگاه مدام مصاحبه می کرد که محمد بلبلی با ما قرار داد دارد هم باشگاه فولاد و هم باشگاه استقلال باید برای عقد قرارداد با این بازیکن با باشگاه سپیدرود مذاکره می کردند واز همه مهمتر استعلام قرارداد این بازیکن را از سازمان لیگ می گرفتند؟ آیا این کار سختی بود؟ حتی اگر کار سختی بود اکنون باعث محرومیت ۶ ماهه محمد بلبلی و ضرر تیم استقلال نمی شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها