کد خبر : 26687

توضیحات معاون سابق استقلال در مورد خرید بازیکن محروم شده

توضیحات معاون سابق استقلال در مورد خرید بازیکن محروم شده

معاون سابق باشگاه استقلال به محرومیت محمد بلبلی و نقش خودش در این پرونده واکنش نشان داد.

علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال درباره محرومیت ۶ ماهه محمد بلبلی گفت: موضوع قرارداد بلبلی پیچیده است. برخی افراد اصرار دارند اعلام کنند مقصر اصلی این محرومیت معاون باشگاه استقلال بوده است. نمی‌دانم نیت این افراد چیست که می‌خواهند من را مقصر جلوه بدهند.

او گفت: بلبلی از طریق مدیر برنامه‌های خود با ما تماس گرفت و ابزار علاقه کرد که می‌خواهد به استقلال بیاید. او پدیده لیگ برتر محسوب می‌شود و تمام باشگاه‌ها به دنبال این بازیکن بودند. با توجه به اینکه او با سپیدرود قرارداد داشت ما بلافاصله از طریق خلیل زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با مسئولان باشگاه سپیدرود مذاکره کردیم و متاسفانه روی ارقام به تفاهم نرسیدیم. روز بعد مدیربرنامه بلبلی مجدد تماس گرفت و اعلام کرد بلبلی بندی در قراردادش هست که می‌تواند یک طرفه آن را فسخ کند و با استقلال قرارداد ببندد. این کار انجام شد.

خطیر بیان کرد: بلبلی به سازمان لیگ رفت و قراردادش را به صورت قانونی و یک طرفه فسخ کرد. پس از رویت و پیوست فسخ قرارداد با او قرارداد بستیم. بعد از مدتی از کمیته تعیین وضعیت نامه‌ای به دست ما رسید. این نامه درباره باشگاه سپیدرود از بلبلی بود. نور شرق رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال اظهارات طرفین را شنیدند و از طرفین خواست با یکدیگر تفاهم کنند.

معاون سابق باشگاه استقلال گفت: مسئولان باشگاه سپید رود حاضر شدند شکایت خود را پس بگیرید، اما مسئولان باشگاه فولاد به دلیل آگاهی نداشتن نسبت به قوانین، اصرار داشتند این بازیکن به فولاد برود. متخلف اول این پرونده فولاد بود. آن‌ها بدون هماهنگی با سپید رود با این بازیکن قرارداد بسته بودند.

خطیر اظهار کرد: متاسفانه بازیکنان ما از قوانین اطلاع ندارند. آن‌ها به دنبال پیشرفت هستند و با این تفکر که قراردادی که داخلی می‌بندند داخلی است آن را امضا می‌کنند.

او گفت: بلبلی قرارداد ۵ ساله با ما دارد. حتی اگر می‌دانستیم او محروم می‌شود بازهم این بازیکن را جذب می‌کردیم، زیرا تنها ۴ ماه بلبلی محروم می‌شود و در سال‌های دیگر می‌تواند با لباس استقلال بدرخشد. استقلال اگر کارش اشتباه بود به طور حتم محکوم می‌شد، اما در حال حاضر باشگاه فولاد محکوم شده است. برای من جای سوال دارد که چرا باشگاه فولاد تنها ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شده در حالی که باید از ۲ پنجره نقل و انتقال محروم می‌شد.

خطیر خاطرنشان کرد: نمی‌دانم هدف برخی افراد چیست. استعفا کردم تا شخصی برای این تیم حاشیه درست نکند، اما پس از جدایی من حاشیه سازان به کار خود ادامه دادند.

خطیر درباره آشنا بودن مترجم استراماچونی با او گفت: من در جریان این موضوع نیستم و گمانه زنی رسانه‌ها است. من آشنایی در استقلال ندارم و همه دوستانم محسوب می‌شوند. من دوست خاص و شخصی اخبار جمع کن در این باشگاه ندارم و قبلا هم گفتم زمانی هم که در استقلال بودم دوست داشتم اخبار از کانال درست به من برسد.

خطیر بیان کرد:‌ای کاش قوانین برای همه افراد و باشگاه‌ها به یک شکل باشد. بیات از باشگاه سپید رود اعلام کرد بلبلی را می‌بخشد. وقتی شخصی گذشت می‌کند دیگر محرومیت بی معنی است. فدراسیون و کمیته نمی‌تواند این بازیکن را محروم کند.

این بازیکن بابت قرارداد با فولاد محروم شده نه قراردادش با استقلال و این موضوع ربطی به باشگاه استقلال ندارد.

او بیان کرد: منِ خطیر بد، هواداران استقلال چه گناهی دارد که باید اخبار کذب بشنوند. بلبلی نباید محروم می‌شد و باشگاه سپیدرود از حق خود گذشت کرده بود. در کمیته استیناف این بازیکن تبرئه می‌شود.

خطیر گفت: از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم به این موضوع ورود کنند. پرونده بلبلی با موضوع مهدی ترابی یکی است. به دلیل اینکه باشگاه سایپا شکایتش را از ترابی پس گرفت ترابی محروم نشد و در ماجرای بلبلی هم باید همین اتفاق می‌افتاد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها