کد خبر : 26450

شرط استخدام معلمان حق التدریس اعلام شد

شرط استخدام معلمان حق التدریس اعلام شد

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۵۰درصد اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته تامین و ابلاغ شد،‌ درباره استخدام معلمان حق‌التدریس گفت:‌این افراد باید در دوره یکساله آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

به گزارش تسنیم، علی الهیار ترکمن درباره جذب معلمان حق‌التدریس اظهار‌ کرد: آین‌نامه مربوطه برای اجرای قانون هفته گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شد و در دستور کار صحن علنی  دولت است و پس از  تصویب نهایی و ابلاغ به آموزش وپرورش کار آن شروع می‌شود.

وی افزود: آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با نظارت دو نفر از نمایندگان مجلس  توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی تدوین شود و کار گسترده‌ای را شروع کردیم و با جلسات متعدد موارد به صراحت براساس شروط قانون مشخص شد و هم‌اکنون در آئین‌نامه با تعاریف صریح و روشن آماده اجرای کار هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون دو دسته از نیروهای حق‌التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را هدف‌گذاری کرده است و براساس شروطی باید تبدیل وضعیت برای نیروهای حق التدریس و مربیان پیش دبستانی انجام شود که عبارت است از شرکت در دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان و کسب نمره قبولی در پایان دوره که پس از آن براساس نیاز آموزش و پرورش به جنسیت، رشته، مقطع تحصیلی و ظرفیت استخدامی که سازمان اداری و استخدامی تعیین می‌کند به صورت پیمانی در آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

الهیار ترکمن گفت: در صحبت‌های اولیه با سازمان اداری و استخدمی حدود 13 هزار نفر ظرفیت استخدامی را به ما اعلام کردند اما منتظریم آئین‌نامه نهایی و به آموزش‌وپرورش ابلاغ شود که براساس آن کار را با سازمان اداری و استخدامی نهایی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی علاوه بر آزمون داخلی آموزش و پرورش باید دوره آموزشی یک ساله را سپری و در آزمون و دوره یکساله نمره قبولی را کسب کنند، وزارت آموزش‌و پرورش موظف به رعایت شروط اصلی قانون است و هر فردی نتواند شروط را به دست بیاورد وارد فرآیند استخدام نمی‌شود.

وی افزود: شروط دیگری نیز وجود دارد که به نیاز آموزش‌و پرورش و مناطق بستگی دارد که آن را در نمون‌برگ امتیاز‌بندی ذکر کرده‌ایم و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

112 هزار نفر مشمول قانون استخدام معلمان حق‌‌التدریس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره جمعیت هدف قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: کل جامعه هدفی که مشمول قانون شهریور 97 مجلس شورای اسلامی می‌شوند 112 هزار نفر است که مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای حق‌‌التدریس از سال 79 تا و 91 و  آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از سال 79 تا 92 خواهند بود.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه قانون به صراحت مشخص کرده است که بر اساس نیاز آموزش و پرورش در منطقه، مقطع آموزشی و جنسیت این کار انجام شود، عنوان‌کرد: بیشترین نیاز آموزش و پرورش و کمبود نیرو در مناطق محروم است و آماده به کار‌گیری‌ آنها برای مناطق محروم و حاشیه شهرها هستیم.

وی ادامه داد: دولت مکلف به اجرای این قانون است و جذب این افراد الزاماً به بازنشستگی‌ها و خروج نیز از آموزش و پرورش گره نخورده است.

منابع مالی تامین نشده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره  اعتبار مالی لازم برای استخدام معلمان حق‌التدریس گفت:‌ در زمان تنظیم بودجه در قانون بودجه مبلغ 450 میلیارد تومان پیش‌بینی شد اما به خاطر محدودیت‌های مالی سقف ابلاغی بودجه عدد دیگری شد و تا الان این ردیف مالی به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است و بابت اجرای این قانون ردیف مالی مشخصی نداریم اما چون قانون است اگر اعتبار هم پیش‌بینی نشود مجبوریم از سر جمع اعتبارات خود اقدام کنیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها