کد خبر : 26127

در دوران پسا کی روش هم قرار است کلاه سرمان برود ؟!

در دوران پسا کی روش هم قرار است کلاه سرمان برود ؟!

بعد از نزدیک به سه سال که تیم ملی به هر نحوی از البسه آدیداس استفاده می کرد، حالا دوباره فدراسیون قراردادی چهار ساله با آل اشپورت به امضا رسانده که در همکاری قبلی خود با این شرکت حرف و حدیث های فروانی از حیث کیفیت این برند ورزشی در محافل فوتبال ایجاد کرده بود مسئله ای که در نهایت هم منجر به قطع همکاری با این شرکت آلمانی شده بود.

به گزارش پارس فوتبال ، البسه تیم های ورزشی به ویژه تیم های فوتبال در تمام دنیا یکی از سهل ترین و بهترین راه های درآمدزایی است، مسئله ای که در ورزش ایران دقیقا عکس این موضوع بوده به گونه ای که هیچ گاه برنامه جدی ای برای چنین اقدامی در دستور کار قرار نگرفته است.

با وجود این در چند سال اخیر موضوع البسه تیم ملی با توجه با اعتراض های پی در پی کی روش به یکی از موضوهای مورد توجه رسانه ها و هواداران تیم ملی تبدیل شد تا به جایی که فدراسیون بعد از کلی حرف و حدیث و ناشی از فشار وارده از سوی رسانه ها و هواداران تصمیم به انعقاد یک قراداد نه چندان روشن و بدون آورده سود مالی با شرکت آدیداس گرفت که البته بیشتر شبیه یک خرید عمده با درصد تخفیف بالا بود، هر چند هم قرار بود از همین خرید عمده و از طریق فروش لباس تیم ملی درآمد خوبی در حدود یک میلیون دلار به گفته مهدی تاج عاید تیم ملی شود موضوعی که تا به همین لحظه برای کسی به روشنی مشخص نشده است که آیا فدراسیون درآمدی از این طریق داشته یا خیر و اگر داشته چه میزان بوده.

به هر روی این خرید عمده آنقدر بود که نگذارد انبارهای فدراسیون تا یک سال بعد از جام جهانی هم خالی از البسه شود اما حالا به نظر می رسد فدراسیون فوتبال بعد از گذشت یکسال پس از جام جهانی و خالی شدن انبارها به این فکر افتاده که وجود سه شرکت تهیه البسه ورزشی در تیم های مختلف تحت مدیریتش یک شاهکار مدیریتی است و باید راهکاری عاجلانه جست.

در نهایت با در پیش بودن مسابقات انتخابی جام جهانی همچنین انتخابی المپیک ۲۰۲۰،  سازمان اقتصادی فدراسیون با اعلام رسمی از انعقاد قردادی چهار ساله با شرکتی آشنا برای همه فوتبال دوستان یعنی آل‌اشپورت جهت تامین البسه تیم های ملی در همه سطوح خبر داده است.

خبر همکاری جدید در حالی اعلام می شود که این شرکت در همکاری قبلی خود برای تامین لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ و همچنین جام ملت های ۲۰۱۹ باعث ایجاد حرف و حدیث های فراوانی در محافل فوتبالی شده بود که در نهایت هم منجر به قطع همکاری فدراسیون با این شرکت گردید.

مسئله همکاری جدید  با آل اشورت جای مبهم تر می شود که دقیقا یکی دو روز پس از شکست مقابل ژاپن و حذف از جام ملت ها، دوباره و یکباره بعد از چهار سال آنهم  بدون هیچ پیش زمینه ای نام این شرکت به عنوان یکی از اسپانسرهای فدراسیون در سایت رسمی فدراسیون جای گرفت.

بدبینانه است اما یادمان نرفته که در دوره همکاری قبلی چه قدر نسبت به کیفیت لباس های این شرکت در تیم ملی و حتی رسانه ها گله و شکایت وجود داشت تا جایی که در اردوی تیم ملی در آفریقا قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ لباس های بی کیفیت منیره تهران را به تن بازیکنان تیم ملی کردند  مسئله ای که در نهایت هم با ورود کارشناسان آلمانی خود آل اشپورت نه نمایندگی خاورمیانه آن در اردوی تیم ملی و تفاهم نامه ی ۱۰۰ هزار دلاری با کی روش خاتمه یافت تا مشخص شود بیشتر از کیفیت ، مساله اصلی در دیگی بود که باید برای کی روش هم‌ می جوشید !

نکته اساسی در این میان توجیه دوستان مثلا اقتصادی فدراسیون در قبال انعقاد چنین قراردادی است و آن هم اینکه صادق درودگر به عنوان رئیس سازمان اقتصادی مدعی است جدا از ضمانت شرکت مذکور جهت تامین البسه تمام تیم های ملی در رده های مختلف برای چهار سال آتی،  برای درآمدزایی هم‌ از فروش البسه تیم ملی در فروشگاه های رسمی آل اشپورت و همچنین فروش مجازی حساب ویژه باز کرده اند ‌.

خب دقیقا در پاسخ به چنین ادعای فقط بایستی گفت خیال باطل! چرا که این دوستان اقتصادی خیال کرده اند یا اینکه فکر کردند ما خیال می کنیم حتما پس از رونمایی طرح مثلا اختصاصی فقط البسه تیم ملی در فروشگاه های رسمی به فروش می رسد و دیگر تهیه آن از سوی هوادار آنهم در هر کوچه پس کوچه ای از منیریه تا امیریه با حداقل نصف قیمت میسر نخواهد بود.

در میان ابهامات همیشگی که در قراردادهای این چنینی وجود دارد فقط انتظار داریم حداقل فدراسیون شرایط سایر شرکت های متقاضی را برای اهالی فوتبال بیان کند که همگان مطلع شوند که چه شرایطی بوده که شرایط شرکت حاضر را چه از نظر کیفیت و چه از نظر مالی برای فدراسیون به صرفه تر تشخیص داده شده است.

فقط قابل توجه دوستان که قرارداد چهار ساله امضا کرده اند، اینگونه نشود که مثل گذشته بعد از گذشت چند ماه و برگزاری اردوها از حوالی تیم ملی ، گله و شکایت بشنویم.

امیدواریم که فکر همه جا را کرده باشند ، چون که هنوز داستان همین آل اشپورت و جیووا در چند سال اخیر از یادمان نرفته است.

نکته آخر هم اینکه همه بی صبرانه منتظر رونمایی از طرح اختصاصی وعده داده شده برای تیم ملی در سه ماه آینده هستیم، قطع به یقین سه ماه، زمان کافی خواهد بود که از یک طرح واقعا اختصاصی در شان تیم ملی رونمایی شود.

مطمئنا مدیران فدارسیون قبل از تایید طرح اختصاصی البسه تیم ملی گوش چشمی به طرح البسه سایر تیم های ملی حداقل در آسیا خواهند داشت که یک وقتی با طرح های گذشته که هیچ نشانی از خلاقیت در آن دیده نمی شد مواجه نشویم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها