کد خبر : 25958

مدافع کروات مدنظر استقلال را بیشتر بشناسید (عکس)

مدافع کروات مدنظر استقلال را بیشتر بشناسید (عکس)

هروویه میلیچ بازیکن جدید استقلال در شرایطی به تهران آمده که هنوز به زمین نرفته، انتظارها برای درخشش و تماشای فوتبال چشم نوازش بین هواداران این تیم اوج گرفته است!

به گزارش مشرق - هروویه میلیچ فوتبالیستی است که استراماچونی حداقل در ظاهر به خاطرش حاضر شده بود قید کار در یکی از پرطرفدارترین باشگاه های آسیا را بزند. اما بررسی اوضاع و احوال این بازیکن در طول سالهای منتهی به امروز که به تهران آمده نشان می دهد خیلی هم نمی توان انتظار خاصی از این مدافع کروات مدنظر استقلال داشت!

*قد بلند و چابک!

او متولد سال ۱۹۸۹ در شهر اوسیک کرواسی است و با ۳۰ سال سن می تواند یک مدافع باتجربه برای هر تیمی باشد. میلیچ ۱۸۳ سانتی متر قد دارد و با ۷۴ کیلوگرم وزن قطعا فوتبالیستی چابک خواهد بود.

*چپ پای مادرزاد!

دلیل حضور هروویه در پست دفاع چپ شرایط فیزیکی اش است که جزو چپ پاها به شمار می رود. البته درباره او گفته شده توانایی کار با پای راست را هم دارد ولی نه به اندازه چپ.

*در سوئد پا به توپ شد!

میلیچ ابتدا در سال ۲۰۰۹ و در سن ۲۰ سالگی به عضویت باشگاه دیورگاردن سوئد درآمد و تا سال ۲۰۱۰ هم در همان تیم عضویت داشت. ۳۸ بازی در دو فصل حاصل تلاشش در آن تیم بود.

بیشتر بخوانید:

پاشنه آشیل های استقلال در لیگ نوزدهم!

*بازگشت به کرواسی!

او در فصل ۱۲-۲۰۱۱ جذب باشگاه "استرا ۱۹۶۱" شد و به مدت دو فصل برای این تیم توپ زد. حضور در ۵۷ بازی نشان می داد این مدافع جوان(آن زمان) شوق فراوانی برای دیده شدن داشته است.

*جذب روستوف شد!

میلیچ در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با قراردادی دو ساله راهی باشگاه روستوف روسیه شد و بهترین افتخار فوتبالی اش را هم با این تیم بدست آورد. ۴۵ بازی در طول دو فصل آمار بدی برای او نبود. حضور در لیگ روسیه باعث پیشرفت این بازیکن نشد.

*دوباره کرواسی!

او بار دیگر به لیگ برتر کرواسی برگشت تا فصل ۱۶-۲۰۱۵ و فصل بعد از آن را برای تیم هایدوک اشپیلت کشور خودش توپ بزند. میلیچ در فصل اول ۲۸ بار برای تیم اشپیلت به میدان رفت ولی در طول نیم فصل ابتدایی فصل بعد حتی یک بار هم به بازی نکرد تا ۵ ماه دور از میادین بماند!

*انتقال به سری A!

او در فصل نقل و انتقالات زمستانی همان سال راهی سری A شده و به عضویت تیم فیورنتینا درآمد. انجام ۱۷ بازی به مدت ۱۲۵۶ دقیقه برای این تیم در یک نیم فصل آمار جالبی برای این بازیکن در کالچیو ایتالیا بود. البته او تنها در ۱۰ بازی ۹۰ دقفیقه در میدان حضور داشت و در سایر مسابقات یا تعویض شده یا از بیرون به ترکیب اضافه می شد.

*فصل ناموفق ۱۸-۲۰۱۷!

میلیچ در پایان همان فصل راهی باشگاه المپیاکوس یونان شد ولی در نیم فصل تنها در دو دیدار به مدت ۱۶۰ دقیقه برای تیمش به زمین رفت! عملکرد او به گونه ای بود که بیش از نیم فصل در آن تیم دوام نیاورد و سپس در زمستان ۲۰۱۸ به ناپولی در سری آ پیوست! گرچه در آن تیم هرگز به او بازی نرسید و یک بازی هم نکرد!

*نزول به سری B!

مدافع مورد نظر استراماچونی فصل ۱۹-۲۰۱۸ را در سری ب ایتالیا همراه تیم کروتونه آغاز کرد ولی وضعیت او به گونه ای بود که در سری ب هم خیلی به او بازی داده نشد و فقط در ۹ دیدار به مدت ۴۵۵ دقیقه به زمین رفت و میانگین ۵۰ دقیقه بازی در هر دیدار را از خود برجای گذاشت!

*۱۰ سال ۱۰ گل!

این مدافع ۳۰ ساله کروات در همه این سالها ۱۰ بار هم موفق به گلزنی شده است. البته از آخرین گلی که توانسته در یک دیدار رسمی به ثمر برساند ۳ سال و ۷ ماه و ۲۹ روز سپری شده است. گلی که با پیراهن هایدوک اشپیلت کرواسی به تیم سابقش "استرا۱۹۶۱" در دقیقه ۱۲ لیگ برتر کرواسی زد! او سه گل در لیگ سوئد، یک گل در لیگ روسیه و ۶ گل در لیگ کرواسی به ثمر رسانده است.

*قهرمانی با روستوف!

هروویه میلیچ در فصل ۱۴-۲۰۱۳ همراه با تیم روستوف در فصلی که ۲۵ بار برای این تیم به میدان رفته بود موفق شد در جشن قهرمانی این تیم در لیگ برتر روسیه شرکت داشته و سهیم باشد. او در سوپر جام ۱۵-۲۰۱۴ نیز همراه همین تیم به نایب قهرمانی دست یافت و با یارانش مغلوب زسکا مسکو شد. 

  

*۶ بازی ملی دارد!

این بازیکن کروات از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به اردوی تیم ملی کشورش دعوت می شد و تاکنون ۶ بار هم برای تیم ملی کرواسی به زمین رفته است. البته از این تعداد تنها یک بازی رسمی بوده و ۵ دیدار دیگر دوستانه بوده اند. او در سال ۲۰۱۶ و انتخابی مسابقات ۲۰۱۶ فرانسه همراه تیم ملی کشورش ۹۰ دقیقه روبروی مالت به زمین رفته است. دیداری که در پایان با نتیجه ۰-۲ به سود یاران میلیچ تمام شده است.

*از بهمن پارسال پا به توپ شد!

میلیچ که از سال ۲۰۱۶ تاکنون تنها در ۲۸ مسابقه به میدان رفته است و یا بازی نکرده یا خیلی کم به میدان رفته از یکشنبه ۲۸ بهمن سال ۱۳۹۷ (پارسال) در سری ب ایتالیا روبروی تیم هلواس ورونا بار دیگر به میادین بازگشت و تا اردیبهشت ماه امسال (۱۳۹۸) ۹ بار به مدت ۴۵۵ دقیقه در ترکیب تیمش حضور یافته است و حالا با این شرایط قرار است به استقلال کمک کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها